Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:34:13 GMT

هزاران میانماری از روی اجبار به تایلند گریخته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۹۵۲

هزاران میانماری از روی اجبار به تایلند گریخته‌اند

هزاران تن از روستاییان اقلیت "کارن" در میانمار از سر اجبار و به دلیل افزایش درگیری‌ها بین شبه نظامیان کارن و ارتش میانمار مجبور شده‌اند به تایلند بگریزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شورشی‌های کارن و ارتش میانمار در نزدیکی مرز تایلند در هفته‌های گذشته درگیر هستند و این درگیری‌ها از زمان روی کار آمدن خونتا و سرنگونی دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار، باعث بی خانمانی روستاییان در دو طرف مرز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از روستاییان کارن که همین چند روز پیش به تایلند رفته، گفت: به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری‌های مسلحانه ما مجبور می‌شویم فرار کنیم.

شبکه حمایت صلح کارن می‌گوید، هزاران روستایی در منطقه "سالوین" واقع در میانمار پناه گرفته و اگر اوضاع بدتر شود، مجبور می‌شوند به تایلند بگریزند.

این گروه در صفحه فیسبوکش نوشت: در روزهای آتی، بیش از ۸۰۰۰ کارن در سراسر رودخانه سالوین مجبور می‌شوند به تایلند بگریزند. امیدواریم ارتش تایلند به آنها که از جنگ داخلی فرار می‌کنند، کمک کند.

شورشی‌های کارن روز سه شنبه به یک واحد نظامی ارتش میانمار در کرانه غربی این رودخانه حمله کردند. ۱۳ سرباز و سه شورشی کشته شدند. ارتش میانمار در چند منطقه در نزدیکی مرز تایلند حمله هوایی انجام داده است.

مقام‌های تایلندی می‌گویند قریب به ۲۰۰ روستایی در روزهای گذشته به این کشور گریخته‌اند. تایلند نیروهایش را بیشتر کرده تا دسترسی به مرز محدودتر شود.

صدها روستایی تایلندی نیز از بیم جان و برای در امان ماندن به مناطق داخلی تر این کشور پناه برده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در میانمار ميانمار ارتش میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو

هزاران نفر از شهرک‌نشینان امشب بار دیگر علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت از تظاهرات هزاران شهرک نشین در تل آویو خبر داد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، خواسته اصلی تظاهرات کنندگان مبادله اسرا با مقاومت در غزه و تعویق عملیات نظامی علیه رفح است.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

شهرک‌نشینان دیشب هم در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

دیشب هم هزاران صهیونیست در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • (ویدئو) پرسپولیس مجبور است اینجا بیاید، ببازد و برود!