Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال اصلاح طلب گفت: هاشمی رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری این امکان را داد که بحث توسعه سیاسی حتی با نگاه انتقادی پیش برود و این کار ریشه در اعتماد به نفس او داشت و معتقد بود مسیرش درست است و می‌تواند از آن دفاع کند و به همین دلیل از انتقاد نمی‌ترسید.

علیرضا علوی تبار در مراسم رونمایی از کتاب «در جست‌وجوی مصلحت» آیت‌الله هاشمی اظهار کرد: اگر کسی بخواهد از الگوی توسعه مرحوم هاشمی انتقاد کند، ممکن است بگوید چرا او روی جنبه گسترش رقابت مسالمت‌آمیز و سازمان یابی تاکید نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خاطراتش به بخشی از این انتقادات پاسخ می‌دهد. سیاست لزوما محل پیاده شدن آرمان‌های ما نیست، بلکه وابسته به توازن نیروهاست که آن را پیش می‌برد.

وی افزود: ممکن است آرمان‌های زیبا در سیاست داشته باشید اما قدرت تحقق آن وجود نداشته باشد در نهایت آن چیزی محقق می‌شود که پشت آن قدرت وجود دارد. اگر نیروی اجتماعی بتواند قدرت بسازد، می‌تواند در عرصه سیاسی هم موثر باشد. تاریخ انقلاب ما از زاویه توسعه سیاسی، قابل نقد است که من فقط تا دوره هاشمی را ذکر می‌کنم.

این فعال اصلاح‌طلب اضافه کرد: دوره بعد از دولت‌های هاشمی، دورانی است که ما متوجه هر سه شاخص سیاسی شدیم. اما فراموش نکنیم هاشمی در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری این امکان را داد که بحث توسعه سیاسی و حتی با نگاه انتقادی پیش برود و این کار ریشه در اعتماد به نفس او داشت. معتقد بود مسیرش درست است و می‌تواند از آن دفاع کند. به همین دلیل از انتقاد نمی ترسید.

علوی تبار اظهار داشت: با کمال خونسردی گوش می‌کرد و پاسخ می‌داد. مسیرش را عوض نمی‌کرد چون راهش را انتخاب کرده بود اما از انتقاد هم وحشت نمی‌کرد. کسی که از انتقاد وحشت می‌کند، توان دفاع از ایده‌ها و آرمان‌هایش را ندارد و مرحوم هاشمی نشان داد می‌تواند از مسیرش دفاع کند.

علوی‌ تبار خاطرنشان کرد: توسعه سیاسی در ایران نوسان زیادی دارد، اما متوقف نشده است. ایران بارها افتاده ولی بلند شده است‌ و به رغم همه مشکلات، حسی به من می‌گوید که در ایران نیروی حیاتی وجود دارد که به تدریج بر همه مشکلاتش غلبه کند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: توسعه سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟