Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:14:07 GMT

فعالیت ۳۰۰ هزار سایت فنلاندی در زمینه اسلام هراسی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۱۳۸

فعالیت ۳۰۰ هزار سایت فنلاندی در زمینه اسلام هراسی

تحقیقات انجام شده از سوی وزارت دادگستری فنلاند نشان می دهد که تقریبا ۳۰۰ هزار نمونه از سخنان ناشی از نفرت طی دو ماه گذشته در وب سایت های فنلاندی زبان ارسال شده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسپوتنیک»، تحقیقات انجام شده از سوی وزارت دادگستری فنلاند نشان می دهد که تقریبا 300 هزار نمونه از سخنان ناشی از نفرت طی دو ماه گذشته در وب سایت های فنلاندی زبان ارسال شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این گزارش بر اساس تجزیه و تحلیل تقریبا 12 میلیون نظر و مقاله به زبان فنلاندی منتشر شده در سپتامبر و اکتبر 2020 تهیه شده است.

 

بیشتر سخنان ناشی از نفرت انگیز کشف شده یعنی 97 درصد آنها شبکه های کوچک تر از جمله Ylilauta  منتشر شده اند.

 

توییتر و اینستاگرام پس از شبکه های کوچک تر رایج ترین شبکه هایی بودند  که سخنان ناشی از نفرت در آنها منتشر شده است.

 

وبلاگ ها ، وب سایت های خبری و فیس بوک نیز در این زمینه در جایگاه سوم قرار گرفتند.

 

بر اساس این گزارش بازنشرها نقش مهمی در گردش این پیام ها داشته اند ؛ به عنوان مثال  39 درصد از کل توییت های مربوط به سخنان ناشی از نفرت کپی هستند.

 

از محتواهای کشف شده ، 62 درصد به عنوان لفاظی های ناشی از نفرت که به گروهی از افراد برچسب زده اند طبقه بندی شده اند.

 

نکته قابل توجه این است که 26 درصد از کل اظهارنظرهایی که به عنوان سخنان نفرت انگیز شناخته می شوند ، حاوی کلمه مسلمان هستند که نشان دهنده تمایل برای هدف قرار دادن مسلمانان به طور مستقیم می باشند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: نفرت فنلاند مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه امروز در نشست روسای حوزه‌های علمیه، نخبگان، دانشجویان، اساتید و هیأت رئیسه دانشگاه‌های گلستان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال‌های اخیر براساس نیاز‌های عصر جدید در موضوعاتی مانند تهیه سند امنیت غذایی، سند هوش مصنوعی و سند فناوری کوانتونومی متمرکز شده است.

وی افزود: علت تحریم این شورا از طرف دولت‌های غربی، تمرکز فعالیت‌های جدی ما در زمینه علوم جدید بوده است.

حجت الاسلام خسروپناه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه راهکار‌های مقابله با مهاجرت نخبگان و تحقق الگوی حکمرانی نخبگانی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی افزود: با تلاش‌های چند دهه اخیر در زمینه توسعه علوم انسانی و اسلامی، امروز ایران به یکی از کشور‌های شاخص در رشد کیفی این علوم تبدیل شده و هیچ کشوری به اندازه ما در این عرصه پیشرفت نداشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند دانشگاه اسلامی در سال‌های گذشته در این شورا مصوب شده است و با اجرای این سند غالب مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها رفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد