Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی تولید انبوه ماسک سه لایه پزشکی با استفاده از دستگاه بومی‌سازی شده توسط عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند آغاز شد.

دکتر سید علی میربزرگی، عضو هیات علمی گروه آموزشی مهندسی مکانیک این دانشگاه که پس از یک سال موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک سه‌لایه پزشکی شده است، گفت: تولید انبوه ماسک سه لایه پزشکی با استفاده از این دستگاه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، وی افزود: این دستگاه قادر است در هر دقیقه ۱۰۰ عدد بدنه ماسک تولید کند، با این حال گلوگاه خط تولید ماسک مربوط به فرایند اتصال کش یا حلقه‌های گوش بوده که فرایندی زمانبر است و در حال حاضر می‌توانیم روزانه بالغ بر ۵ هزار عدد ماسک را تولید کنیم.

وی با ابراز خرسندی از تولید فراوان ماسک در کشور و تامین نیاز مردم اظهار کرد: اکثر دستگاه‌های تولید ماسک در کشور وارداتی است و از طرف دیگر دستگاه‌های ساخت داخل بعضا ماسک‌هایی با کیفیت پایین تولید و عرضه می‌کنند که لازم است ضمن حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سطح کیفیت این ماسک‌ها بالا برود و از خروج ارز بابت واردات دستگاه‌های خارجی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت علم و فناوری پیتک آسا با تشکر از حمایت‌های دانشگاه بیرجند برای طراحی و ساخت این دستگاه گفت: انتظار داریم سازمان غذا و دارو نیز حمایت لازم برای اخذ کد IMED توسط این شرکت را به عمل آورد.

وی انگیزه اولیه طراحی و ساخت این دستگاه را فقدان ماسک سه لایه پزشکی در ابتدای شیوع کرونا در کشور دانست و بیان کرد: بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای ساخت این دستگاه هزینه شده است که بخشی از هزینه ساخت دستگاه از طریق وام صندوق پژوهش و توسعه استان و مابقی آن به صورت شخصی تامین شده است که در صورت نبود امکان فروش محصول تولیدی پرداخت وام دریافتی با مشکل مواجه خواهد شد.

میربزرگی در توضیح مراحل ساخت این دستگاه گفت: بخش زیادی از قطعات این دستگاه در کارگاه مکانیک دانشگاه بیرجند ساخته و مابقی برون‌سپاری شده است.

وی از معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند، دانشکده مهندسی، گروه مکانیک، مهندسین کارگاه مکانیک و صندوق پژوهش استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی توليد ماسک سه لایه ماسک سه لایه پزشکی ساخت این دستگاه دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود

شنیده‌ها حاکی از آن است که مشکلات ساخت سری هفتم سریال «پایتخت» رفع شده‌است و قرار است این سریال پر مخاطب و محبوب تلویزیون، با تغییرات بسیاری از جمله جایگزین شدن برخی شخصیت‌ها مانند سارا و نیکا با دیگر بازیگران و بهره‌گیری از بازیگران و هنرمندان محلی و بومی استان مازندران تولید شود.

پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلوهای همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری به خبرنگار صبا گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود:« به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

تصور بر این است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور تیم کامل بازیگران فصول قبلی به جز مهران احمدی و سارا و نیکا فرقانی اصل، تابستان امسال و در مردادماه کلید بخورد.

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها امروز از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم،سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ