Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:06:35 GMT

طلای جهانی ارزان‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۴۵۹

طلای جهانی ارزان‌تر شد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۶۵ دلار و ۱۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۶ درصد کاهش نشان داد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۶۸ دلار بسته شده بود.

با وجود این کاهش، طلا که ۲۲ آوریل با  رسیدن به سطح ۱۷۹۷ دلار، بالاترین رکورد قیمت دو ماهه را به ثبت رساند، در مسیر ثبت نخستین رشد ماهانه در سال میلادی جاری قرار دارد.

عاملی که قیمت طلا را با کاهش روبرو شد، بازده بالاتر اوراق قرضه و آمار اقتصادی آمریکا بود که نشان داد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست تحت تاثیر تدابیر محرک مالی و هزینه مصرفی، شتاب گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده است.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: آمار اقتصادی بهتر روی اوراق قرضه تاثیر گذاشت و افزایش بازده اوراق قرضه به تقاضای سرمایه گذاران برای طلا لطمه زد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۹۴۸ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۹ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۲۰۰ دلار و ۶۶ سنت بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا برای تحویل فوری با ۰ درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات

سکه طرح قدیم امروز با افت ۹۵۰ هزار تومانی ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار و طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار معامله شد و حباب آن کاهش یافت.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار نرخ‌گذاری شد.

نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبه‌رو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی