Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:40:51 GMT

اعضای شوراهای ابرکوه مشارکت سرمایه گذاران را فراهم کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۴۸۳

اعضای شوراهای ابرکوه مشارکت سرمایه گذاران را فراهم کنند

 محمدحسین امامی میبدی روز جمعه در حاشیه نشستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش و اهمیت کار شوراها، افزود: ابرکوه یکی از قطب های مهم تولید  محصول کشاورزی استان یزد است، اعضای  شوراها با کمک دهیاران و بخشداران باید برای ظرفیت‌هایی که در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش فراهم است ، سرمایه‌گذاران را  برای فعالیت در این عرصه تشویق و هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب منطقه آزاد اقتصادی ، تکمیل و راه اندازی راه ریلی و بزرگراه تفت – ابرکوه – سورمق تا پایان خرداد ماه امسال ، بهره برداری از چند واحد تولیدی و اقتصادی تاپایان نیمه نخست امسال بخش هایی از فراهم کردن زمینه رشد وتوسعه شهرستان است .

وی با تأکید بر اینکه اعضای شوراها نمایندگان واقعی مردم هستند و در کنار دولت به آنها خدمات رسانی می کنند ، اظهارکرد:با توان شوراها ، مسوولیت های دولت و نظام سبک‌تر شد.

جانشین رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مصوبه های مربوط به امور جاری مردم را شورا مصوب می‌کند، خاطرنشان کرد: آنچه را شوراها انجام می‌دهد بخش عمده ای از وظایف دستگاه حاکمیتی است که ۲۲ سال گذشته در پنج دوره از سوی اعضای شوراها به خوبی انجام شد.

وی تأکید کرد: سه رویکرد اقتصادی در رشد توسعه شامل صنعت گردشگری ، توسعه صنایع کم آبخواه و همچنین توسعه بخش کشاورزی با روش‌های نوین و با برنامه‌های روز بسیار مهم است که مدنظر اعضای شوراها با مشارکت مسوولان ذی ربط باید باشد.

امامی میبدی با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری شهرستان هم تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر برای تقویت زیرساخت‌های ضروری است.

شوراها برای برداشت مدیریت آب و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه کمک کنند

وی اضافه کرد: شوراها با کمک دهیاران ، کشاورزان را در بخش مدیریت برداشت آب و با تولید محصول با کیفیت و ارزش افزوده بالا راهنمایی کنند تا از آب مجازی موجود استفاده بهینه و بهره‌وری بیشتر شود.

رییس شورای کشاورزی ابرکوه در ادامه ادامه داد: کشاورزان هم تلاش کنند با کمک شوراها و با اجرای طرح‌های نوین آبیاری و توسعه دامداری علمی کشاورزی را توسعه دهند.

فرماندار ابرکوه بابیان اینکه صنعت شهرستان باید توسعه یابد، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش صنایع باید توجه داشته باشند ، ظرفیت و زیرساخت های منطقه برای سرمایه‌گذاری بخش صنعت در منطقه آزاد اقتصادی ، نواحی صنعتی و شهرک صنعتی فراهم است ، باید صنایع کم آبخواه و کم آلاینده مورد توجه آنها باشد.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه  شوراها یک نهاد مدنی و نمادی از مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد: این نهاد در مسیر خدمتگذاری ه آحاد مردم فعالیت دارد.

امامی میبدی ادامه داد: در دین اسلام هم تأکید زیادی در بسیاری امور به ‌ویژه شوراهاست ، افزود: نقش این نهاد مدنی در حل‌ و فصل مشکلات عامه مردم به وضوح دیده شد.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات و توجه به مطالبات مردم در چارچوب اختیار قانونی از جمله رسالت‌هایی است که به عهده اعضای شوراهای اسلامی نهاده شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها شورای شهر توسعه اقتصادی یزد ابرکوه مشارکت های مردمی سرمایه گذاری روز شورا ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر توسعه اقتصادی یزد شورای شهر توسعه اقتصادی یزد ابرکوه مشارکت های مردمی سرمایه گذاری روز شورا ها اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران ادامه داد: هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود و در عین حال باید به‌طور مستمر فرصت‌های جدید با توجه به موقعیت هر منطقه و بافت اجتماعی قالب آن اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در اولین نشست از سلسله نشست‌های ادواری مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳ با تاکید بر اهتمام مسئولان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان بر تحقق شعار سال جاری که مزین به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» شده است، اظهار کرد: انتخاب این عنوان برای سال جاری، وظیفه سازمان را سنگین‌تر می‌سازد و ضرورت دارد با پیگیری مستمر در مناطق مختلف شهرداری اصفهان، زمینه مساعد برای افزایش مشارکت مردم را در پروژه‌های شهری فراهم سازیم.

وی افزود: باید بپذیریم که سرمایه‌گذاران، شریک شهرداری هستند و باید با احترام ضمن درک شرایط آن‌ها و با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به رفع موانع و تسریع در روند اداری فعالیت آن‌ها کوشا باشیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضرورت دارد از طریق مشارکت‌های سه‌جانبه در شهر اصفهان، سازوکاری حقوقی به منظور جذب سرمایه‌های خرد فراهم شود و مسئولین سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری در مناطق مختلف باید این نیازها را شناسایی و با پیگیری و حضور پویای خود آنها را مرتفع سازند.

حیدری با اشاره به ضرورت فعال‌سازی پروژه‌های راکد، آن‌ها را سرمایه‌های شهر و شهرداری اصفهان قلمداد کرد و گفت: پروژه‌های مختلفی با پیشرفت فیزیکی بالا در مناطق مختلف بلاتکلیف مانده‌اند و باید با بازنگری در فرایندهای اداری و مانع‌زدایی از مسیر اجرای آن‌ها، امکان تکمیل و بهره‌برداری را فراهم سازیم.

وی اضافه کرد: برای هدفی بزرگ گرد هم آمده‌ایم و باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم؛ باید قبول کنیم که برای توسعه شهر، چاره‌ای به جز مشارکت مردم و فعالان بخش خصوصی در اداره شهر وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران ادامه داد: هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود و در عین حال باید به‌طور مستمر فرصت‌های جدید با توجه به موقعیت هر منطقه و بافت اجتماعی قالب آن اقدام کرد.

کلیدهای موفقیت در مدیریت پسماند شهری، آگاهی و مشارکت شهروندان است

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه این سازمان در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکان خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: کلیدهای موفقیت در مدیریت پسماند شهری، آگاهی و مشارکت شهروندان است و مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

وی با تشریح پروژه‌های شاخص مشارکتی سازمان مدیریت پسماند افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است. همچنین پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز، احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‌های شاخص مشارکتی این سازمان است و پروژه مشارکتی شیرابه که اثرات بسیار مثبت زیست محیطی دارد، نیز آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایمنا، اولین نشست از سلسله نشست‌های ادواری مسئولان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی مناطق شهرداری اصفهان در ۱۴۰۳ که با میزبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و با محوریت بررسی پروژه‌های مشارکتی این سازمان برگزار شد، بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی و عینی برای تحقق شعار سال تاکید شد.

در این نشست درباره مصوبه هفته گذشته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها و تاکید بر پاسخگویی استعلام‌های این سازمان از معاونت‌ها و سازمان‌ها و مناطق شهرداری اصفهان اشاره شد که با امضای شهردار اصفهان ابلاغ شده است.

کد خبر 750016

دیگر خبرها

  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد