Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: امروز اگر در پی انتشار یک فایل صوتی از محمدجواد ظریف به جامعه شک وارد می‌شود به این دلیل است که حرف‌هایی که باید در طول ۸ سال زده می شد، یکجا در یک فایل چندساعته زده شد.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام مسیح مهاجری با قرائت آیه ای در خصوص مصلحت و اعتدال برای جامعه بر رعایت انصاف در مورد انسان ها تاکید کرد و با بیان اینکه اگر کسی با شما دشمنی و مخالفت هایی کرد شما مثل او رفتار نکنید، گفت: در زمان حیات امام (ره) در قم واقعه‌ای رخ داد و من در تشریح مسائل آن روزهای مرتبط با آن واقعه سلسله‌ مقاله‌ای نوشتم، شنیدم حضرت امام (ره) از مقاله راضی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در ادامه با اشاره به این مطلب که آیت الله هاشمی رفسنجانی  هم همین حالت را داشت، اظهار کرد: هاشمی مرد با گذشت بود و اصلا در صدد انتقام گرفتن از کسی نبود، در معاشرتی که با او داشتم اتفاقاتی می‌افتاد و مواردی پیش می‌آمد که در مواجهه با آنها، آن مرد بزرگ گذشت می‌کرد.

حجت الاسلام مهاجری افزود: بحثی در علوم انسانی میان اخلاق، فقه و احکام وجود دارد که بالاخره فقه و احکام در حکومت برتری دارند یا اخلاق، برخی کلا وارد این بحث نشدند، بعضی‌ها فقه را برتر می‌دانند و گروهی اخلاق را و من از طرفداران حکومت مبتنی بر اخلاق بر فقه و احکام هستم. یعنی در مواردی حکم فقهی چیزی را ایجاب می‌کند ولی به حکم اخلاق جور دیگری عمل می‌شود. مرحوم هاشمی رفسنجانی در عمل جز کسانی بود که اخلاق را بر احکام ترجیح می‌داد و به این معنا نبود که به احکام، فقه و قانون عمل نشود به این معنا بود که چیزی بالاتر هم وجود دارد برای اینکه بتوانیم جامعه را بر اساس یک برخورد بالاتر از مر بعضی از قوانین اداره کنیم البته نه بمعنای سلیقه، این چیزی که الان بعضی ها در مورد شورای نگهبان عمل می کنند بحث مر قانون نیست بلکه مر سلیقه است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر مر قانون اعمال شود افراد زیادی تایید صلاحیت می شوند، عنوان داشت: در مساله ریاست جمهوری با توجه به بحث رجل سیاسی و مذهبی نیز واقعا افراد نزدیک به مفهوم رجل سیاسی تایید می‌شوند. ولی اتفاق افتاده کسی که نه رجل بود، نه سیاسی و نه مذهبی تایید شده و بالعکس. 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص فایل منتشر شده از وزیر امور خارجه کشورمان و با بیان اینکه ظریف حرف هایی را که باید این 8 سال می زد را نزد تا این مسائل پیش آمد به خاطره ای از مرحوم هاشمی رفسنجانی پرداخت و تصریح کرد: به خاطر دارم در یکی از روزهای ماه رمضان ۱۳۹۳ خدمت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رسیدم، دعوت کرد که به اتاقی که کمتر استفاده می‌شد برویم، چون نگران شنود بود، طوری نزدیک به هم نشستیم که بتوانیم در گوشی حرف بزنیم. در آن گفت‌وگو واقعه‌ تکان دهنده‌ای به من گفتند. جزییات آن واقعه را به دلیل شرایط امروز کشور در اینجا نمی‌توانم بگویم ولی در بخشی از خاطرات مرحوم هاشمی مربوط به سال ۹۳ که در آینده منتشر می‌شود خواهید خواند، فقط امیدوارم در آن سانسور اعمال نشود.

 وی، افزود: آن واقعه اتفاق نیفتاد ولی به کسانی مربوط می‌شد که مرحوم هاشمی آنها را از مرگ نجات داده بود. یعنی قرار بود بلایی سر آنها بیاید، یا  اعدام شوند که هم فیلم و صدای آن موجود است و هم در خاطرات هاشمی اشاراتی به آن شده است اما آقای هاشمی مانع آسیب رسیدن به آن افراد شد. همین افراد می‌خواستند علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقداماتی کنند که فعلا جزییات آن را نمی‌گویم. روحیه‌ مرحوم هاشمی این‌گونه بود و برای مصلحت افراد هم این کارها را نمی کرد، بلکه برای مصلحت نظام اقدام می کرد. مثلا در راستای همین مصلحت و حفظ نظام و آبروی امام (ره) حاضر بود همه مسئولیت و عواقب صلح با عراق را بپذیرد که شان امام حفظ شود و از این قبیل موارد در زندگی مرحوم هاشمی فراوان دیدیم.  

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان اینکه دو انتقاد از مرحوم هاشمی دارم متذکر شد: یکی اینکه حرف‌هایی باید می‌زد که سکوت می‌کرد. امروز اگر در پی انتشار یک فایل صوتی از محمدجواد ظریف به جامعه شک وارد می‌شود به این دلیل است که حرف‌هایی که باید در طول ۸ سال زده می شد، یکجا در یک فایل چندساعته زده شد. کار بدی بود، نه از این جهت که نباید این حرف‌ها را می‌زد، بلکه چرا این حرف‌ها را زودتر، علنی و آشکار در طول ۸ سال گذشته نگفت.

مهاجری ادامه داد: عین این ایراد به آقای هاشمی وارد بود بارها به او گفتم آقا مطالباتان را بگویید وقتی نگویید اتفاقات بدی میفتد وضعی که در کشور داریم نتیجه همین نگفتن‌ها است‌. این رویه از نظر من همیشه بر خلاف مصلحت بوده و گاهی افراط و تفریط در مصلحت‌خواهی و مصلحت‌اندیشی  زیانبار است.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان اینکه ای کاش ظریف زودتر این حرف ها را می گفت، بیان کرد: آیت الله هاشمی قهرمان اعتدال و گذشت و مصلحت جویی و فداکاری بودند، آقای هاشمی مظلوم تر از آقای بهشتی بود چون بهشتی توسط دشمن مظلوم واقع شده بود اما هاشمی توسط نزدیک ترین دوستان مورد هجمه قرار گرفته بود کسانی که می خواستند، هاشمی منتظری دوم شود.

وی افزود: بارها به آقای روحانی گفتم بروید. مرده شور ببرد ریاست جمهوری را که آدم بخواهد بماند حرف بخورد و حرف نزند و این بلا سر مملکت بیاید، قانون اساسی ما قانون خوبی است اگر به قانون اساسی عمل شود وضعیت کشور درست می شود، چه فایده دارد روی کاغذ بنویسید در قانون اساسی و عملا اختیارات را بگیرید.

وی در خصوص انتشار کتاب نیز متذکر شد: کار خوبی است که اسم کتاب را در جستجوی مصلحت گذاشتید، این مصلحت‌ها در آثار آینده مرحوم هاشمی که منتشر می‌شود، خیلی بیشتر به چشم می‌خورد. درباره شخص من ۱۰ مورد در این کتاب وجود دارد که مربوط به سه موضوع است. یک موضوع به فائزه هاشمی مربوط است. انصافا آنچه که درباره خانم هاشمی در سال ۷۷ به پدر فقیدشان درباره روزنامه زن گفتم را کامل در کتاب آورده‌اند و شامل سانسور نشد. فائزه هاشمی اصلا به مصلحت اعتقاد ندارد ولی اسم کتاب را مصلحت گذاشته اند. کسی که رعایت هیچ مصلحتی را نمی کند و آزاد آزاد حرف هایش را میزند، جالب است همچین اسمی را انتخاب می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه قم حضرت امام آیت الله هاشمی رفسنجانی اخلاق هاشمی رفسنجانی قانون شورای نگهبان ریاست جمهوری وزیر امور خارجه ماه رمضان مرگ عراق جمهوری اسلامی قانون اساسی پدر حجت الاسلام مسیح مهاجری هاشمی رفسنجانی آیت الله هاشمی مرحوم هاشمی قانون اساسی آقای هاشمی حرف هایی یک فایل حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عرب زبان، انجمن جوانان اردن برای قدس با برگزاری یک راهپیمایی ضد صهیونیستی بار دیگر بر حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه تاکید کرد.

اردنی‌ها در این راهپیمایی که در امان پایتخت این کشور برگزار شد با سر دادن شعارهایی نظیر «شما از ما هستید و ما از شماییم» خطاب به ساکنان نوار غزه حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

آنها همچنین جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را در حق ساکنان نوار غزه طی بیش از هفت ماه گذشته اعلام کردند.

مردم اردن با وجود حمایت نظام این کشور از تل آویو بارها با برگزاری راهپیمایی‌های مختلف مواضع مستقل خود را از مقامات سیاسی امان اعلام کرده‌اند.

کد خبر 6089844

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • راهپیمایی ضدصهیونیستی اردنی‌ها در پایتخت این کشور+فیلم
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد