Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:33:05 GMT

روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۷۹۳

روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد

دکتر شهرام حبیب‌زاده روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع کرونا در استان اردبیل پس از چند هفته اوج، در چند روز اخیر در شرایط پایدار و رو به کاهش قرار گرفته و بر همین اساس، طی روزهای اخیر شمار مبتلایان بستری جدید، آمار مجموع بستری‌ها و تعداد فوتی‌ها در حال کاهش است.

وی بیان کرد: شمار افراد بستری مبتلا به ویروس کرونا در این استان چند روز پیش با ثبت رکورد به ۶۳۳ نفر رسیده بود ولی این آمار در شبانه‌روز گذشته به ۵۴۴ نفر افت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به بستری شدن ۷۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در شبانه‌روز گذشته در این استان اعلام کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در این استان، شمار مبتلایان جدید ۴۳ نفر نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در هفته گذشته کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌ روز گذشته هشت نفر از افراد مبتلا به کووید.۱۹ جان باختند و مجموع فوتی‌های کرونا در این استان نیز به یک هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

دکتر حبیب زاده افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل به ۷۸ نفر را نگران‌کننده خواند و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۷۹ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی همچنین با اشاره به کم شدن بار بیماران کرونایی در چند روز اخیر اضافه کرد: بخش‌های بیمارستان امام خمینی‌ (ره)، یک بخش بیمارستان فاطمی و تمام ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، سرعت و سطح موج چهارم شیوع کرونا در این استان را نسبت به موج‌های اول، دوم و سوم بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان جدید و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر شده و رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.

وی، بستری شدن ۲ برابری و سرعت انتقال و سرایت بالا را شاخصه اصلی ویروس کرونای انگلیسی شایع شده در استان اردبیل عنوان و اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

بنا به اعلام دکتر حبیب‌زاده، وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده بوده و در صورت بی‌ توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا وجود دارد.

وی با تاکید بر ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علائم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، خواستار تعطیلی همه دورهمی‌ها مانند مراسم افطاری جمعی ماه مبارک رمضان شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ الی سه متری برگزار شود.

وی برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهمترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عزاداری و عروسی است و باید این مسئله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.

دکتر حبیب‌زاده، رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هر گونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

وی با تقدیر از همکاری اصناف و مردم در رعایت محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مدیریت کرونای استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان اردبیل را نتیجه مدیریت داخلی در روزهای بحران دانست و اظهار کرد: خوشبختانه از بابت اکسیژن و تخت بیمارستانی کمبودی در استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان بهداشت و درمان استان از شهروندان خواسته‌اند به محض مشاهده علائم اولیه ابتلای به کرونا از جمله سردرد و بدن درد شدید و نیز ناراحتی‌های تنفسی، به سرعت به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت و درمان مراجعه کرده و نسبت به اقدامات تشخیصی و درمان اقدام کنند.

با بهبود شرایط نسبی شیوع کرونا در استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین و اصلاندوز در وضعیت زرد، شهرستان‌های خلخال، مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت قرمز و وضعیت شهرستان اردبیل و گرمی و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۲۱ نفر در روز ۲۷ فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۶۳۳ نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور شیوع کرونا در استان اردبیل درمانی استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی کرونا در این استان مبتلا به کرونا ویروس کرونا روز گذشته حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد. البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان  هستند.

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد. این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه