Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:05:27 GMT

واکنش گروه‌های فلسطینی به تعویق انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۸۴۹

واکنش گروه‌های فلسطینی به تعویق انتخابات

گروههای فلسطینی نسبت به خطر تصمیم جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تعویق انتخابات هشدار داده و اعلام کردند که دادن حق وتو به رژیم صهیونیستی برای برگزاری یا تعطیلی انتخابات در قدس را نخواهند پذیرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، جبهه مردمی آزادی فلسطین بار دیگر مخالفت خود را با تعویق انتخابات اعلام کرد و خواستار پایبندی به توافقنامه‌های ملی درخصوص برگزاری انتخابات فلسطین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه با اعلام اینکه تمامی تلاش خود را برای انصراف از این تصمیم به کار خواهد بست، عنوان داشت، این تصمیم سوالی را در مورد میزان جدیت تیم اجرایی مسلط بر سازمان آزادی بخش فلسطین پیرامون پایان بخشیدن به اختلافات و برقراری وحدت ملی مطرح می‌کند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند، حقوق با زور گرفته می‌شود. در برابر قدرت دشمن تسلیم شدن به منزله کنار گذاشتن وظیفه دفاع از قدس است.

طلال ابوظریفه، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک فلسطین هم اعلام کرد، تعویق انتخابات تجاوز به یک حق اساسی از حقوق ملت فلسطین و برگزاری انتخابات کلید بازسازی نظام سیاسی فلسطین چه سازمان آزادی بخش فلسطین یا نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی گفت، جبهه دموکراتیک به هیچ وجه از این اقدامی که هیچ توجیهی ندارد، حمایت نخواهد کرد و حق بیان موضع را به هر شکلی که مناسب ببیند، برای خود محفوظ خواهد دانست.

ابوظریفه گفت، نمی‌توان دادن حق وتو به رژیم صهیونیستی در برگزاری یا تعطیلی انتخابات در قدس را پذیرفت.

حزب سیاسی "طرح ملی فلسطین برای تغییر و پایان دادن به دودستگی" و لیست آن هم مخالفت خود را با تعویق انتخابات فلسطین اعلام کرده و خواستار انصراف از این تصمیم و پافشاری بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر از جمله در قدس شدند.

این مواضع پس از نشست رهبری فلسطین در روز پنجشنبه در رام الله پیرامون بررسی موضع نهایی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود اعلام شد.

پیش از برگزاری این نشست تعدادی از گروه‌های فلسطینی اعلام کرده بودند که جلسه تشکیلات در رام الله را تحریم می‌کنند، زیرا با تعویق انتخابات مخالف هستند و برگزاری انتخابات را حق ملت فلسطین می‌دانند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه از تعویق انتخابات فلسطین تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس اشغالی خبر داد.

در راستای اجرای تصمیم رهبری فلسطین؛ کمیته مرکزی انتخابات هم از توقف روند انتخابات از صبح امروز (جمعه) خبر داد. قرار بود لیست‌ها و نامزدها به صورت نهایی همزمان با نخستین روز آغاز کارزار انتخاباتی پارلمانی منتشر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات فلسطین برگزاری انتخابات تعویق انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم

دانشجویان فلسطینی امروز (سه شنبه) در اعتراض به مواضع آلمان مبنی بر حمایت از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی، سفیر این کشور در فلسطین اشغالی را از دانشگاهی در «رام‌الله» بیرون راندند.

به گزارش مشرق، دانشجویان دانشگاه «بیرزیت» واقع در شمال رام‌الله کرانه باختری صبح امروز در اعتراض به مواضع حمایتی آلمان از نسل‌کُشی صهیونیست ها، «رولف پاولس» سفیر این کشور را از موزه فلسطین این دانشگاه بیرون کردند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از فرار سفیر آلمان از دانشگاه بیرزیت را منتشر کردند که نشان می‌دهد تعدادی از دانشجویان در تعقیب وی هستند و به سمت سفیر کفش پرتاب می‌کنند.

انزجار از حامیان صهیونیسم در حالی رو به فزونی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟