Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان درباره تعویق انتخابات فلسطین برای توافق بر سر یک برنامه ملی به منظور تقابل با رژیم صهیونیستی خواهان برگزاری یک نشست فوق‌العاده ملی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (جمعه)، به تصمیم «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تعویق انتخابات واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس تشکیلات خودگردان، بامداد امروز، به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

به گزارش وبگاه خبری «دنیا الوطن» در بیانیه دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در این خصوص آمده است: «آنچه امروز [ در فلسطین] جریان دارد، تأکید می‌کند که جهاد و مقاومت علیه دشمن صهیونیستی، دو حقیقت ثابتی هستند که همه باید با جدیت با آن برخورد کنند و از آن دور نشوند».

زیاد النخاله افزود: «ما مردمی هستیم که همواره تحت اشغال بودیم به‌رغم تشکیلات خیالی که نمود آن را در دستگاه‌های امنیتی و پلیس می‌بینیم؛‌ دستگاه‌هایی که از صبح تا شب با دشمن در همکاری هستند آن هم با این خیال که هماهنگی‌های امنیتی شاید دشمن را قانع کند به ما یک کشور بدهد. تلاش برای همزیستی با اشغالگران از راه انتخابات گویی چنین است که ما در آزادی کامل زندگی می‌کنیم؛ [اما]‌ وقایع پیشین از زمان توافق منفور اسلو ثابت کرد که این‌ها خیالاتی دروغین هستند».

النخاله ادامه داد:‌ «امروزه، محاصره نوار غزه و تعقیب مردم ما، زندانی‌ کردن‌ها، تخریب خانه‌ها و گسترش شهرک‌سازی‌ها در قدس و سراسر کرانه باختری، و همچنین ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی و تجاوز به محله‌های قدس و تعرض شهرک‌نشینان به اموال و حقوق مردم ما، تمام این‌ها ثابت می‌کند که ما همچنان تحت اشغال هستیم و باید در برابر آن مقاومت کنیم نه اینکه از اشغالگران عاجزانه بخواهیم و به بهانه‌هایی واهی با اشغالگری همزیستی کنیم».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان بیانیه خود تمام گروه‌های مردمی را به نشستی فوق‌العاده دعوت کرد و در این خصوص گفت:‌ «من تمام گروه‌های مردمی را به جای اظهارنظر و اعتراض به نشستی فوری دعوت می‌کنم. در برنامه کار ما تنها باید یک بند وجود داشته باشد و آن اینکه ما مردمی تحت اشغال هستیم و باید بر سر یک برنامه ملی متناسب با این درک به توافق برسیم. هر گزینه دیگری تنها به منزله تلف کردن بیشتر زمان  و تلاش است».

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین زیاد النخاله جهاد اسلامی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، این تجمع به همت بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در جلوی نمازخانه این پردیس برگزار شد.

در این تجمع دانشجویان، اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه برخورد خشن نیروهای نظامی به دستور سران این کشورها در سرکوب دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا و اروپا را شدیداً محکوم کردند.

آنها این رفتار متناقض جهان سلطه و استکبار جهانی را خلاف ادعاهای همیشگی آنها در زمینه حقوق بشر دانسته و این رفتارها را نشان ادعای دروغین آنها در عرصه حقوق بشر دانستند.

در پایان نیز بیانیه دانشجویان در این زمینه قرائت شد و دانشجویان با حضور در نمازخانه پردیس نماز خود را به نیت آزادی قدس شریف اقامه کردند.

کد خبر 6093571

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا