Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس – کرمان، مهسا حقانیت: جمعی از بازنشستگان نیک‌نام و دلسوز آموزش و پرورش استان کرمان با راه‌اندازی موسسه خیریه نیکوکاری «آفتاب هشتم فرهنگیان» و تامین منابع مالی برای کاهش درد و رنج معلمان بیمار و یا اعضای خانواده آنها که درگیر بیماری شده‌اند، تلاش می‌کنند.

خانم معلم تمام دار و ندارش را خرج درمان سرطانش کرده بود، اما هنوز حالش خوب نشده بود، دیگر پولی هم برای ادامه درمان نداشت، تصمیمش را گرفت، دیگر نمی‌خاست، پیگیر درمان باشد تا اینکه بعد از جلسه‌ای که با سرپرست وقت آموزش و پروش استان کرمان داشت، سر درددلش با آقای ملکی باز شد و ناگفته‌هایش را گفت، چرا که او به عنوان یک معلم برای چه کسی به غیر از یک معلم می‌توانست سفره دلش را باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا موسسه آسمان هشتم فرهنگیان کرمان شکل گرفت؟

اما این خانم معلم تنها معلمی نبود که هزینه‌های درمان امانش را بریده بودند، زیرا آن‌طور که سید داوود ملکی سرپرست اسبق اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان می‌گوید: 80 درصد فرهنگیانی که در دوران مدیریتش به وی مراجعه می‌کرده‌اند، خود و یا اعضای خانواده‌شان درگیر بیماری بوده‌اند و کمرشان زیر بار خرج و مخارج هزینه‌های درمان خم شده بود.

آموزش و پرورش که بودجه‌ای برای هزینه‌های خارج از بیمه درمان فرهنگیان و یا خانواده آنها ندارد، معلم هم که نمی‌تواند و نمی‌خواهد شان و منزلت معلمی را زیرپا بگذارد و برای خرج درمان به این و آن رو بزند، پس چه باید کرد؟

جواب این سؤوال را در تشکیل موسسه خیریه نیکوکاری «آفتاب هشتم فرهنگیان» کرمان می‌توان پیدا کرد، زیرا جمعی از فرهنگیان بازنشسته خوشنام و دلسوز که مسؤولیت‌هایی را هم در دوران خدمت خود بر عهده داشته‌اند و درد و رنج کم‌پولی معلمان در هنگام بیماری را با گوشت و پوست احساس می‌کنند پای کار آمده‌اند تا غمی را از دل معلمان بردارند.

رئیس هیئت مدیره و هیئت امنای موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان با تبریک هفته معلم و بزرگداشت روز معلم می‌گوید: این موسسه خیریه ابتدا به صورت یک ایده در ذهن بسیاری از ما شکل گرفت که در حوزه اداری، اجرایی و ستادی آموزش و پرورش کار می‌کردیم، زیرا زمانی که با همکاران فرهنگی که با بیماری‌های صعب‌العلاج خود، فرزند و یا همسرشان درگیر بودند، برخورد می‌کردیم، با توجه به سطح پایین خدمات بیمه‌ای در کشور و هزینه‌های سرسام‌آور این بیماری‌ها نوعی ناراحتی و تعلل خاطر در فرهنگیان می دیدیم.

سید داوود ملکی با اشاره به اینکه هزینه‌های پنهان بیماران صعب‌العلاج خیلی بالاست، تصریح می‌کند: همکارانی که بیمار بودند و یا یکی از اعضای خانواده آنها بیمار بود، به کمترین کمک‌های اداره دل بسته بودند و امکانات دولتی و صندوق‌های تعاون هم کفاف نیازها را نمی‌داد و از طرفی هم محدودیت‌های کار دولتی اجازه ورود به عرصه‌های دگیر را به آنها نمی‌داد.

وی ادامه می‌دهد: در سال ۹۴ جمعی از همکاران فرهنگی دور هم جمع شدیم و بنا را بر این گذاشتیم حالا که به جمع بازنشستگان پیوستیم و فرصتی برای کارهای مورد علاقه خود داریم بنابراین یکی از شیرین‌ترین کارها برای ما توجه به بهداشت و درمان قشر فرهنگی است و این ایده در بین دوستان ما، طرفداران زیاد داشت.

ملکی خاطرنشان می‌کند: ایده راه‌اندازی موسسه خیریه نیکوکاری «آفتاب هشتم فرهنگیان» در سالروز تولد امام رضا (ع) شکل گرفت بنابراین نام موسسه را به نام القاب مبارک امام رضا (ع) انتخاب کردیم و استان کرمان هم استان هشتم است.

وی با یادآوری این موضوع که موسسه خیریه نیکوکاری «آفتاب هشتم فرهنگیان» در سال ۹۷ به ثبت رسید و با ترکیب هیئت امنای ۱۴ نفری از همکاران فرهنگی خوشنام آغاز به‌کار کرد که مسؤولیت‌هایی در ادوار گوناگون داشته‌اند، بیان می‌کند: کمک و مساعدت برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی بیماران خاص خارج از بدنه بیمه‌ای را دنبال می‌کنیم.

ارائه خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی

ملکی می‌افزاید: موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان تنها موسسه در سطح کشور است که به‌صورت تخصصی در بخش بهداشت و درمان فرهنگیان فعالیت می‌کند و در هیچ زمینه دیگری فعالیت ندارد.

رئیس هیئت مدیره و هیئت امنای موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان عنوان می‌کند: جامعه هدف ما شاغلان رسمی و غیررسمی و بازنشستگان آموزش و پرورش استان کرمان و خانواده آنها شامل همسر و فرزندان تحت‌تکفل هستند.

ملکی در ادامه سخنان خود از هماهنگی و معرفی همکاران واجد شرایط برای استفاده از تسهسلات بانک‌ها را یکی از خدمات موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان ذکر می‌کند و می‌افزاید: با همکاری بانک‌ها تاکنون 3 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به همکاران واجد شرایط اعطا شده است و کمک بلاعوض به آنها هم رقمی برابر با ۵۰۰ میلیون تومان است.

در عین حال دیدار و عیادت از فرهنگیان بیمار با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان یکی دیگر از خدمات موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان است و بر اساس گفته ملکی تاکنون از ۳۱۰ خانواده عیادت شده و لوح تقدیر و ۵۰۰ میلیون تومان هدیه نقدی به آنها پرداخت شده است.

ملکی خاطرنشان می‌کند: اینکه ما به‌عنوان همکار از فرهنگیان بیمار و یا خانواده آنها احوالپرسی می‌کنیم، این امر در ایجاد روحیه برای آنها موثر است و عیادت از بیماران برای ما یک تکلیف است و در دوران شیوع کرونا که نمی‌توانیم به عیادت بیماران برویم، سعی کردیم به تناسب توان‌مان بسته‌ها و یا هدیه نقدی برایشان بفرستیم.

عیادت از بیماران یک تکلیف برای ماست

وی همچنین هماهنگی و معرفی همکاران فرهنگی به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص را از دیگر خدمات موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان ذکر می‌کند و تلاش و همکاری پزشکان مراکز بهداشتی و درمانی به‌ویژه موسسه ثامن‌الحجج (ع) و دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان را شایسته تقدیر می‌داند.

ملکی می‌افزاید: ارائه خدمات آموزشی از دیگر برنامه‌های ماست زیرا پیشگیری را بیش از درمان موثر می‌دانیم و خدمات دارویی هم ارائه می‌کنیم و با 5 نقطه خدمات دارویی استان در جیرفت، بم، سیرجان، کرمان و رفسنجان تفاهمنامه داریم تا بعضی از داروهای خاص در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.

چگونه به موسسه آفتاب هشتم خدمت بدهیم و خدمت بگیریم؟

وی بیان می‌کند: راه خدمت‌رسانی ما به بیماران فرهنگی و خانواده آنها از طریق اداره‌های آموزش و پرورش در سراسر استان کرمان است و آنها می‌توانند به اداره تعاون مراجعه کنند و نیازی به حضور در این موسسه نیست و اگر اطلاعات به ما برسد بدون اینکه همکار فرهنگی را ببینیم اگر تشخیص داده شود جزو افراد واجدشرایط است، حتما خدمات لازم انجام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان از کمیته سلامت به‌عنوان مغز متفکر این مجموعه نام می‌برد و می‌افزاید: مدارک متقاضیان در کمیته سلامت بررسی می‌شود و پزشکان متعهدی در این کمیته هستند و سرعت کارشان بسیار بالاست زیرا با توجه به اینکه کار خیر انجام می‌دهند، وقت خوبی برای این کار می‌گذارند.

ملکی همچنین در ادامه از راه‌های تامین منابع مالی موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان سخن به‌میان می‌آورد و می‌گوید: عمده منابع ما از طریق مساعدت‌های فرهنگیان استان تامین می‌شود و ۷ هزار نفر فرهنگی از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری فرهنگیان کرمان با مراجعه به اداره تعاون آموزش و پرورش برای مدت مشخصی در هر ماه مبلغی را به حساب موسسه واریز می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان یک موسسه سرمایه‌گذاری نیست، بلکه فقط «خیریه» است، ادامه می‌دهد: هر فردی که قصد دارد، کار خیر انجام دهد می‌تواند با موسسه همکاری کند و این یک سرمایه‌گذاری یک طرفه است و در واقع ما دست همکار فرهنگی خودمان را می‌گیریم و فرهنگیان باید خودمان به فکر خودمان باشیم.

ملکی با اشاره به اینکه بیماری قرار نیست فقط برای عده خاصی باشد و ممکن است هر کدام از ما به بیماری مبتلا شویم، می‌افزاید: کمک‌های فرهنگیان به موسسه آفتاب هشتم در واقع برای خودشان است و در صورت لزوم می‌توانند از آن استفاده کنند و امیدواریم فرهنگیان بیشتری در این کار خیر شریک شوند.

وی تصریح می‌کند: در اساس‌نامه رئیس موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان این موضوع مورد توجه قرار گرفته است که آورده‌های فرهنگیان خرج هزینه‌های جاری ما نمی‌شود و هزینه‌های مربوط به حقوق، اجاره، خدمات اداری و سایر هزینه‌های جاری توسط خیرانی تامین می‌شود که با ما در ارتباط هستند.

رئیس هیئت مدیره موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان یادآور می‌شود: ما دوست داریم تعداد فرهنگیانی که عضو موسسه هستند از ۷ هزار فرهنگی به ۷۰ هزار نفر برسند و این موسسه را کمک کنند تا کارهای بزرگی انجام دهیم، زیرا ما به‌دنبال این هستیم تا خدمات پاراکلینیکی را داشته باشیم.

ملکی ادامه می‌دهد: کمیته خیران یکی دیگر از کمیته‌های موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان است که با خیران ارتباط برقرار می‌کند و خیران باید به این نکته توجه کنند با کمک به این موسسه در واقع به جامعه خدمت کرده‌اند زیرا معلمان به فرزندان ما خدمت می‌رسانند و این خدمات به جامعه بر می‌گردد.

وی ادامه می‌دهد: در زمینه وقف نیز این موسسه آمادگی دارد تا ملک‌های وقفی واقفان را در اختیار بگیرد و با استفاده از آنها خدمات بهتری را به فرهنگیان بیمار و خانواده آنها ارائه دهد.

ملکی خاطرنشان کرد: تامین منابع از نهادها و مجامع داخلی و بین‌المللی از دیگر اقدامات موسسه است که هنوز اقدامی در حوزه بین‌المللی انجام نشده است و کمیته‌های خدمات رفاهی، آموزشی و پژوهشی و روابط‌عمومی و امور بین‌الملل نیز در موسسه فعال هستند.

استفاده از توان دانش‌آموزان در سراسر جهان برای کمک به معلم‌های‌شان

وی با اشاره به اینکه جمعی از دانش‌آموزان قدیمی ما معلمان در سراسر دنیا هستند، بیان می‌کند: ما از ایده و کمک‌های این دانش آموزان استفاده می‌کنیم و روی کمک آنها حساب کرده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان درباره کمیته حقوقی هم بیان می‌کند: با توجه به اینکه موسسه با قراردادها و پیمان‌ها روبه‌رو است برای اثبات وضعیت کاری در کمیته حقوقی از حقوقدانان شایسته بهره می‌بریم که زنده‌یاد محمد صالحی یکی از آن 23 نفر نوجوان آزاده از اعضای کمیته بود و در تدوین اساسنامه ما را همراهی کرد که یاد و خاطره این آزاده و همه آزادگان را گرامی می‌داریم.

ملکی با اشاره به فعالیت‌های کمیته اقتصادی و بازرگانی موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان یادآور می‌شود: ما در حال مطالعه هستیم تا فعالیت اقتصادی و بازرگانی داشته باشیم و از بنیه اعضا و خیران بتوانیم خلق ثروت داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اصلی‌ترین موضوع در موسسه اولویت‌بندی مراجعه‌کنندگان است، تصریح می‌کند: بیماری‌های بدخیم و سرطان در اولویت هستند که در این زمینه پرونده ۱۸۸ نفر به ما رسید و زیرپوشش قرار گرفته‌اند و این در شرایطی‌ست که ۲۶۷ پرونده ارجاع شده که تایید شده‌اند.

ملکی از پوشش هزینه‌های مربوط به جراحی‌های بزرگ، جراحی پیوند کلیه، بیماران هموفیلی، ام‌اس و دیالیز توسط موسسه خبر می‌دهد و عنوان می‌کند: امیدواریم با اعتماد همکاران و پشتکار اعضا بتوانیم خدمات پاراکلینیکی در زمینه‌های مختلف ازجمله ژنتیک، ام‌آر‌ای و سی‌تی‌اسکن را انجام دهیم و موارد خاصی مانند درمان نازایی و آی‌وی‌اف و بیماران پروانه‌ای را هم داشته باشم.

وی درباره نحوه همکاری فرهنگیان با موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان بیان می‌کند: همکاران می‌توانند به اداره تعاون مراجعه کنند و دو فرم برای حق عضویت و برای خدمات گرفتن را دریافت و تکمیل کنند.

شفاف‌سازی می‌کنیم

ملکی با تاکید بر اینکه موسسه برای شفاف‌سازی فعالیت‌های خود اقدام کرده است از ارائه گزارش مالی در هر شش ماه یک بار خبر می‌دهد و ادامه می‌دهد: اعضا می‌توانند این گزارش را مشاهده کنند.

وی خطاب به فرهنگیان می‌گوید: موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم را از خودتان بدانید و آن را به سایر همکاران و افراد موثر برای جذب حمایت‌های مالی و معنوی معرفی کنید و در حالی 100 درصد همکاران ما در شهرستان فاریاب عضو موسسه هستند که کمترین خدمات را گرفته‌اند و در بعضی از شهرهای بزرگ مثل کرمان، رفسنجان و سیرجان هم همکاران توجه بیشتری باید به موسسه داشته باشند.

ملکی با یادآوری این موضوع که عضو بود شرط خدمت گرفتن از موسسه نیست بلکه فقط معلم بودن برای ما ملاک است، ابراز می‌کند: اعضای موسسه هر مبلغی که بخواهند را می‌توانند در مدت زمان مشخصی به موسسه اهدا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا ورود موسسه به خدمات پاراکلینیکی موازی‌کاری با مجموعه‌های درمانی آموزش و پرورش نیست، خاطرنشان می‌کند: ما با آموزش و پرورش همراه هستیم از آنجا که موسسه خیریه در بخش خصوصی‌ست، راحت‌تر می‌تواند، خدمات را به اعضا ارائه دهد.

ملکی همچنین از ورود موسسه به تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای فرهنگیان زیرپوشش خبر می‌دهد و بیان می‌کند: امیدواریم با راه‌اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی بتوانیم، خدمات ارزان‌تری را به اعضا ارائه دهیم.

وی با اشاره به ارسال حدود ۷۰۰ پرونده به موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان استان کرمان بیان می‌کند: تاکنون ۲۶۷ پرونده مورد تایید قرار گرفته که این پرونده‌ها مربوط معلمان رسمی و غیررسمی، سرباز‌معلم‌ها، نیروهای غیردولتی و سرایدار مدرسه می‌شود.

رئیس هیئت امنای موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم استان کرمان بیان می‌کند: ترکیب هیئت موسس این موسسه به‌نحوی‌ست که با تغییر دولت‌ها عوض نمی‌شود و جمع سیاسی در موسسه نداریم.

آقا معلمی که نتیجه کار خیرش را دید

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود بیان می‌کند: یک بار با آقای موذن‌زاده مدیرعامل موسسه آسمان هشتم فرهنگیان استان کرمان و سایر اعضا برای عیادت از همکار فرهنگی‌مان به یکی از شهرستان‌ها رفتیم، این آقا معلم ابتدایی بود و تومور مغزی عمل کرده بود و فلج شده بود و در صحبت کردن هم مشکل داشت، اما وقتی ما را دید، کارت هدیه موسسه را از جیب لباسش بیرون آورد و به ما نشان داد و ابراز خوشحالی کرد که قبل از بیماری عضو مجموعه شده است و حالا از خدمات موسسه بهره می‌برد.

ملکی به بیان خاطره دیگری می‌پردازد و می‌گوید: در ماموریت بودم که تلفنم زنگ خورد، یکی از سرایداران زحمتکشی بود که از قبل می‌شناختمش، گفت سرطان روده بزرگ گرفته‌ام و پولی برای درمان ندارم، چکار باید بکنم، به او گفتم به موسسه آفتاب هشتم مراجعه کن و یکسال بعد به من زنگ زد، گفت، با کمک‌های موسسه توانستم درمانم را آغاز کنم و حالم خیلی بهتر است و از جای خود بلند شده‌ام.

فرهنگیان فطریه خود را به موسسه آفتاب هشتم اهدا کنند

ملکی در پایان سخنان خود می‌افزاید: موسسه نیکوکاری آفتاب هشتم فرهنگیان کرمان اجازه دریافت فطریه را هم دارد بنابراین فرهنگیان و خیران می‌توانند فطریه خود را به این موسسه اهدا کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بازنشستگان خبر خوب فرهنگیان آموزش و پرورش استان کرمان موسسه خیریه نیکوکاری رئیس هیئت مدیره همکاران فرهنگی خانواده آنها ادامه می دهد خدمات موسسه هیئت امنای سخنان خود برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت

چه چیزی بهتر از دیدار با بزرگ‌ترین معلم انقلاب و ایران می‌تواند خستگی یک سال تدریس را از تن معلمان جدا کند؟! پس بی‌تابانه منتظر لحظه دیدار ماندیم تا بلکه با ملاقات آقا این شوق و التهاب آرام شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه جمعی از معلمان سراسر کشور و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با رهبر انقلاب دیدار کردند.

چه چیزی بهتر از دیدار با بزرگ‌ترین معلم انقلاب و ایران می‌تواند خستگی یک سال تدریس را از تن معلمان جدا کند؟! پس بی‌تابانه منتظر لحظه دیدار ماندیم تا بلکه با ملاقات آقا این شوق و التهاب آرام شود.

از ساعت ۷:۳٠ درب‌های حسینیه امام (ره) برای دعوت‌شدگان باز بود. ما نیز همراه جمعی از دانشجومعلمان و اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، به حسینبه وارد شدیم، اما جمعیت بسیار زیادی تا پشت ورودی اصلی نشسته بودند، جوری که امکان نداشت بشود از نزدیک آقا را دید و تنها صدای سخنران به گوش می‌رسید.



اما ناگهان جمعیت در یک لحظه قیام کرد و موج مشتاقان دیدار، صفوف را به جلو حرکت داد و شور حیدری حاضران را به هیجان وا داشت. حالا تقریبا همه در داخل حسینه جا شده بودند و با فریاد «حیدر حیدر» و سر دادن شعار «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» به پیشواز سخنان رهبری می‌روند.

در میان جمعیت، معلمانی حضور دارند که از نقاط دور و نزدیک خودشان را به دیدار رسانده‌اند. چهره‌های پیر و جوان، در کنار هم تصویری زیبا از گذشته و معلمان با سابقه را در کنار نمایی از آینده و دانشجومعلمان جوان ایجاد کرده است.

قاب دیدار با حضور برخی معلمان با لباس محلی خودشان زیباتر می‌شود. از بختیاری و عرب خوزستان، تا کرد‌های غیور و اهالی عزیز سیستان و بلوچستان، همه آمده بودند تا عمق اتحاد ملت ایران را نشان دهند.

وقتی آقا وارد می‌شوند، دوباره موج جمعیت قیام کرده و صفوف به جلو فشرده می‌شود. قاری قرآن با قرائت آیاتی زیبا و دلنشین درباره تزکیه و تعلیم، فضای حسینیه را با نور آیات الهی روشن می‌کند و جمعیت آرام می‌شوند.

ساعت حدود ۱٠ شده است. حاضرین در حسینیه شعری را که پیش از این با هم تمرین کرده بودند، شروع به هم‌خوانی می‌کنند. شعری که هم از معلمی می‌گوید و هم به حال و هوای جهان اشاره دارد. معلمان ایرانی یاد شهدای معلم و دانش‌آموز غزه را نیز گرامی می‌دارند.

وزیر آموزش و پرورش اذن می‌گیرد و می‌رود تا سخنرانی خود را آغاز و گزارشی از دستاورد‌ها و عملکرد نظام تعلیم و تربیت ارائه کند. وزیر از تصویب نقشه راه اجرایی سند تحول بنیادین می‌گوید. از اینکه پس از آمد و شد چندین دولت و مجلس، طرح تاثیر معدل دانش‌آموزان و سوابق تحصیلی داوطلبان در پذیرش دانشگاه بر زمین مانده بود، اما حالا اجرایی شده است.

وزیر پس اینکه استخدام چندین هزار معلم توانمند را در سالی که گذشت بی‌سابقه خواند، از جایگاه دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در جذب و تربیت معلم سخن به میان آورده و از افزایش ظرفیت مراکز تربیت معلم می‌گوید. وزیر اشاره‌ای هم به احیای باشگاه دانش‌پژوهان جوان و کسب عناوین قهرمانی در المپیاد‌های علمی و میزبانی از این المپیاد‌های جهانی دارد.

راستی این دیدار مهمان‌های ویژه‌ای هم دارد، تیم ملی دانش‌آموزی والیبال که در مسابقات جهانی، پرچم ایران را به اهتزاز درآورده و قهرمان شدند، حالا به دیدار آقا آمده‌اند.


پس از وزیر، حضرت آقا شروع به ارائه بیانات می‌کنند. رهبر انقلاب در ابتدا از «تکریم معلّم» سخن می‌گویند و اینکه تکریم کار لازمی است، «مَن لَم یَشکُرِ المَخلوقَ لَم یَشکُرِ الخالِق» همه باید از معلّمین شکرگزار باشند.

رهبری در ادامه در باب انتظار از معلّمان، و انتظاراتی که از جامعه‌ی معلّمین کشور وجود دارد، نکاتی را مطرح کرده و در قالب چند سرفصل، رهنمود‌هایی را برای آینده آموزش و پرورش ترسیم می‌کنند.

ایشان با اشاره به نقش معاونت پرورشی و هویت‌ساز بودن معلم، به این نکته اشاره دارند که باید به دانش‌اموزان نگاه ملّی داد. حضرت آقا تاکید دارند که کلاس درس معلمان بخشی از مجموعه حرکت دهنده کشور است. رهبری بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرده و از عدم عمل به این سند در سال‌های گذشته اعلام نارضایتی داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حضرت آقا اشاره‌ای هم به اعتراضات دانشجویان در آمریکا داشته و بیان کردند: امروز غزه مسئله‌ی اول دنیا است.

رهبری در قسمت آخر بیاناتشان نیز به جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه اشاره داشته و عنوان می‌کنند که حقانیت این موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران ثابت شد که چرا ده‌ها سال است در جمهوری اسلامی می‌گویند: «مرگ بر رژیم صهیونیستی» به همه‌ی دنیا نشان داده شد که حق با جمهوری اسلامی است. تا وقتی که فلسطین به صاحبان خودش برنگردد، مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد. در این لحظات صدای شعار «مرگ بر اسرائیل» و «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» در فضای حسینیه طنین انداز می‌شود.

 

پیش از ساعت ۱۲ و در میانیه روز، جلسه پایان پذیرفت و این دیدار نیز همیشه در ذهن و دل معلمانی که توفیق حضور در آن را داشتند، به یادگار می‌ماند.

 

متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان

دیگر خبرها

  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • مهمترین مأموریت آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی است
  • آبگیری هفت هزارهکتار از تالاب جازموریان
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • مسابقات فوتسال در شبانکاره برگزار شد