Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو سیف‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا شنبه هفته آینده جو استان نسبتاً پایدار بوده و بجز رشد موضعی ابر و گاهاً وزش باد که برای بعدازظهر شنبه قابل توجه پیش‌بینی می‌شود، پدیده دیگری نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی استان کردستان اذعان داشت: البته طی همین مدت بارش‌های خفیف و نقطه‌ای باران در بعدازظهرها در برخی از نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود:  به دنبال آن بتدریج از عصر و اوایل شب شنبه تا دوشنبه هفته آینده با توجه به عبور موجی از شمال غرب کشور شاهد افزایش ابر، وزش باد گاهاً شدید (بخصوص در بعدازظهرها) و در بعضی از نقاط استان بارش باران به همراه رعدوبرق و احتمالاً بارش تگرگ خواهیم بود.

سیف‌پناهی تصریح کرد: انتظار داریم بارش‌ها به شکل رگباری و پراکنده باشد و عمدتاً در مناطق شمالی و در ساعات بعدازظهر اتفاق بیافتد.

وی گفت: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح منطقه، کیفیت هوا و دید افقی از روز شنبه تا حدودی کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی استان کردستان یادآور شد: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوای استان به تدریج 5 تا 7 درجه خنک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان بارش هواشناسی تگرگ هفته آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری هوای گلستان تا سه شنبه هفته آینده
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • بارش شدید باران و تگرگ در بندرخمیر
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم