Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@10:50:17 GMT

تعطیلی بازار مسکن تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۵۱۶۳

تعطیلی بازار مسکن تمدید شد

ایران اکونومیست- رئیس اتاق اصناف تهران از تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف قرار گرفته در گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در چهارمین هفته متوالی خبر داد.

 

 به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید مجدد یک هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار همچون هفته‌های گذشته تعطیل است و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف تهران ادامه داد: در شهر تهران صاحبان مشاغل گروه شغلی یک می‌توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

فراهانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا صرفاً با تعطیلی اصناف کنترل نمی‌شود، تاکید کرد: اصناف مختلف برای جلوگیری از ورشکستی باید فعالیت داشته باشند اما بسته بودن واحدهای صنفی و در عین حال فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی سخت کنونی، منطقی به نظر نمی‌رسد و بارها این موضوع را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حتی در سخت‌ترین شرایط نیز سلامتی مردم و هموطنان اولویت اول اصناف است، بیان کرد: از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل‌های بهداشتی را کاملاً رعایت کنند.

به گفته فراهانی، با اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برابر قانون برخورد می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، با دستور قضائی واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خواربارفروشی‌ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.

فراهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه‌های املاک می‌شود که اجازه فعالیت ندارند.

به گفته وی، فعالیت مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تا ۱۷ اردیبهشت ممنوع است.

فراهانی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است که آنها هم تعطیل هستند.

وی یادآور شد: فعالیت اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتاق اصناف تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران