Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مبتلایان به کرونا اگر در دوره بیماری بیش از یک پنجم وزن خود را از دست نداده باشند می‌توانند روزه بگیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر تیرنگ نیستانی افزود: کسانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند در صورتی می‌توانند روزه بگیرند که بر اثر این بیماری بیش از یک پنجم وزن بدن خود را از دست نداده باشند و بین 4 تا 6 هفته از بیماری اش گذشته باشد ضمن این که این افراد در صورتی که چند روزی روزه بگیرند و متوجه ضعف و بی حالی شوند نباید به روزه داری ادامه دهند و حتما در این خصوص با پزشک خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: روزه داری در این سال‌هایی که با وضعیت کرونایی تداخل دارد چندان در اصول و رعایت‌های غذایی با پیش از آن فرقی نمی‌کند جز این که به تامین آب بدن توجه بیشتری شود.
وی افزود: افرادی که روزه دارند باید ضمن توجه به این نکته که روزه داری سلامت بدن آن‌ها را بیشتر می‌کند به این فرضیه نگاه کنند، زیرا روزه داری به پاک سازی و سم زدایی بدن کمک و در عین حال عادات بد غذایی را نیز اصلاح می‌کند.
نیستانی با اشاره به این که روزه داران باید با یک لیوان آب نیمه گرم یا چای ولرم کم رنگ و خرما افطار کنند ادامه داد: از مصرف مواد قندی و چرب همچون زولبیا و بامیه در ابتدای افطار پرهیز شود، چون با بالابردن ناگهانی قند خون موجب بروز حالت تهوع و بی اشتهایی در فرد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی با بیان این که روزه داری زمینه ساز ابتلا به کرونا نیست گفت: افرادی که روزه می‌گیرند به تقویت سیستم ایمنی خود کمک کرده اند و بهتر است با داشتن وعده سبزی‌ها و میوه‌ها در حد فاصل افطار تا سحر به سلامت بدن خود کمک کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روزه روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی از پروژه قطعه ۶ آزاد راه تبریز اورمیه بازدید کرده و چند پروژه نهضت ملی را در شهر جدید سهند افتتاح کرد.شرکت در نماز جمعه ، حضور در شورای اداری استان و چند برنامه دیگر از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه وشهرسازی می باشد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075317 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه