Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:11:33 GMT

طالبان طرح پیشنهادی صلح منتسب به این گروه را رد کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۵۴۰۲

طالبان طرح پیشنهادی صلح منتسب به این گروه را رد کرد

پس از انتشار طرح صلح منسوب به طالبان برای صلح و ساختار نظام آینده افغانستان، سخنگوی این گروه اعلام کرد که طرح منتشر شده مربوط به طالبان نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای طرح منتشر شده منتسب به این گروه توسط رسانه‌های افغانستان را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجاهد تصریح کرد: «بعضی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که طرح امارت اسلامی را درباره نظام آینده و صلح  بدست آورده‌اند؛ ما این گزارش را رد می‌کنیم، طرح مذکور مربوط ما نیست».

طرح صلح منتسب به طالبان پس از آن منتشر شد که «عطاالرحمان سلیم» معاون شورای عالی مصالحه افغانستان گفته بود که طالبان نسخه‌ای از پیش‌نویس طرح صلح خود را در اختیار این شورا گذاشته است.

براساس طرح منتشر شده توسط رسانه‌ها که طالبان آن را رد می‌کند، پیشنهاد شده بود که دولت موقتی برای مدت حداکثر 20 ماه ایجاد شود تا زمینه انتقال قدرت به «دولت اسلامی» بعدی را فراهم کند.

همچنین، در این طرح دو گزینه را برای ساختار نظام افغانستان پیشنهاد داده است که شامل نظام ریاستی با یک رئیس دولت، معاون، 24 وزیر و 6 ریاست است.

در گزینه دوم نیز پیشنهاد نظامی دارای یک رئیس دولت، یک صدراعظم، معاونان رئیس، معاونان صدراعظم، 24 وزیر و 6 ریاست مطرح شده است که وزرا به رئیس دولت یا صدراعظم پاسخگو هستند.

بر اساس طرح منسوب به طالبان، صدراعظم حداقل مسئولیت دو ستون از چهار ستون اصلی دولت را عهده‌دار خواهد شد.

همچنین در بخش قوه مقننه نیز طالبان خواستار ایجاد 84 کرسی در پارلمان افغانستان شده است و بر اساس این طرح، در مجلس سنا نیز باید شوراهای ولایتی، رئیس دولت و طالبان هرکدام 34 سناتور تعیین کنند.

افشای طرح صلح منسوب به طالبان برای صلح و ساختار نظام آینده افغانستان + جزئیاتسلیم: طالبان طرح صلحی را به شورای عالی مصالحه ارائه کرده استاحتمال آزادی زندانیان طالبان و خروج از فهرست سیاه سازمان ملل/ طالبان رد کرد

گزینه بعدی طالبان برای قوه مقننه منحل کردن پارلمان کنونی است و در صورتی که قانون اساسی کنونی با توافق صلح مغایر نباشد تا تصویب قانون جدید نافذ است.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان رئیس دولت طرح صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

میخاییل گالوزین معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی فراگیر است.

حدود یک هفته پیش نیز سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد