Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، فراخوان سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی، ویژه توانمندی‌های دانشجویان دختر از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

این جشنواره با هدف الگو سازی در زمینه مد و لباس در حوزه‌های زندگی اجتماعی دانشجویان با هدف افزایش غرور ملی، ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان دختر به فضای کسب و کار در حوزه مد و لباس و صنایع دستی و حمایت از طراحان نوپا و دانشجو در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تقویت امید به آینده با محوریت دانشگاه شهید چمران اهواز منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش های رقابتی این دوره از نمایشگاه شامل سه بخش: طراحی، الگوسازی و دوخت لباس بانوان با استفاده از بروز رسانی یا استفاده مدرن از دست بافته‌ها و رودوزی‌های سنتی کشور؛ طراحی، الگوسازی و دوخت لباس‌های بانوان با تمرکز بر لباس‌های قومی (بروز رسانی یا استفاده مدرن از لباس‌های اقوام با توجه به کاربرد الگوی آنها با ذکر شناسنامه کار) و هنرهای پوشیدنی شامل تولیدات صنایع دستی مرتبط با مد و لباس (زیورآلات، کیف، کفش، کمربند) است.

همچنین رویکردهای این نمایشگاه ملی، الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی-اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، معرفی وجهه مدرن هنر ایرانی در هنرهای پوشیدنی، مدرن‌سازی پوشش‌های سنتی و قومی، ترویج فرهنگ محیط زیستی در استفاده از مواد دوستدار محیط زیست و یا قابل بازیافت اعلام شده است.

ثبت‌نام دانشجویان در این رویداد از طریق سامانه به آدرس الکترونیکی www.fhne.ir امکان‌پذیر است و مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد، ۱۵ خردادماه اعلام شده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع اخبار و اطلاعیه‌های این نمایشگاه به آدرس www.instagram.com/fhne.ir مراجعه کنند.

گفتنی است سومین نمایشگاه ملی مد، لباس و صنایع دستی به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و با محوریت دانشگاه شهید چمران اهواز در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1094454 برچسب‌ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مد و لباس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مد و لباس لباس و صنایع دستی نمایشگاه ملی مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است