Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:51:46 GMT

۹۶ درصد جمعیت روستایی کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۶۳۶۸

۹۶ درصد جمعیت روستایی کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند شد

احمد فعله‌گری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این استان از لحاظ شاخص گازرسانی روستایی جزو ۱۰ استان برتر کشور است، اظهار داشت: اکنون یک هزار و ۴۰۲ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار و ۴۵۳ کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده است، افزود: ۲ هزار و ۹۳۴ کیلومتر شبکه گاز در شهرها، هفت هزار و ۹۴۰ کیلومتر در مناطق روستایی و ۵۷۹ کیلومتر در مناطق صنعتی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به اجرای ۲۴۶ طرح گازرسانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ واحد صنعتی استان در قالب مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

 فعله‌گری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد. یادآور شد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۶۵ روستای استان در دست اجرا و ۹۵ روستا نیز در مرحله انجام مناقصه است.

در حال حاضر ۵۶۰ هزار مشترک کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت گاز بهره‌مند و در مجموع ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان ۹۸ درصد است.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۱ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

برچسب‌ها کردستان گاز رسانی سنندج توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان گاز رسانی سنندج کردستان گاز رسانی سنندج توسعه روستایی اخبار کنکور گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟