Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:43:07 GMT

درگذشت «آن داگلاس» تهیه کننده هالیوودی در 102 سالگی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۶۶۷۳

درگذشت «آن داگلاس» تهیه کننده هالیوودی در 102 سالگی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «آن داگلاس»، تهیه کننده سینمای آمریکا و همسر «کرک داگلاس» هنرپیشه شهیر عصر طلایی هالیوود ، در ۱۰۲ سالگی درگذشت.

خانواده داگلاس اعلام کردند که وی بعد از ظهر پنجشنبه در آرامش در خانه اش در بِوِرلی هیلز درگذشت. مرگ او حدود یک سال پس از مرگ شوهرش «کرِک داگلاس» هنرپیشه افسانه ای دوران طلایی هالیوود، که در فوریه سال ۲۰۲۰ درگذشت ، رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زوج ۶۶ سال با هم زندگی کردند.

مایکل داگلاس، هنرپیشه مشهور هالیوودی و ناپسری وی و فرزند ارشد «کرک داگلاس» در بیانیه ای گفت: آن بیش از یک نامادری بود و هرگز نامهربان نبود. او بهترین ها را برای همه ما به خصوص برای پدر ما به نمایش گذاشت. پدر بدون حمایت و همکاری او هرگز کاری را تجربه نمی کرد. من و کاترین و بچه ها او را ستایش می کردیم. او همیشه در قلب ما خواهد بود.

«آن داگلاس» در هانوفر آلمان متولد شد. در دوره نازی ها از آلمان گریخت و خود را به فرانسه رساند. تسلط وی به زبان های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی او را قادر ساخت تا با یک ناشر فیلم های فرانسوی همکاری کند و این امر منجر به حرفه وی در صنعت فیلم سازی شد. وی بعداً در سال ۱۹۵۳ هنگامی که کرک به وی پیشنهاد اشتغال به عنوان تبلیغات خود را هنگام حضور در پاریس برای فیلم «قانون عشق» داد، ملاقات کرد و بعد بر خواستگاری زودهنگام پافشاری کرد و سرانجام این زوج در مه ۱۹۵۴ در لاس وگاس ازدواج کردند.

علیرغم روابط عمیق او با هالیوود در حوزه تهیه کنندگی، مهمترین تأثیر داگلاس از طریق کارهای خیرخواهانه وی بود. داگلاس علاوه بر اینکه یکی از بنیانگذاران اصلی تحقیقات «Cedars-Sinai» برای سرطانهای زنان بود، با افتتاح مرکز زنان «آن داگلاس» در لس آنجلس، اولویت رفاه زنان و حل مشکلات آنان را اولویت این فعالیت قرار داد.

پیتر، مایکل و جوئل ثمره ازدواج او با کرک داگلاس هستند.

«کرک داگلاس» زاده ۹ دسامبر ۱۹۱۶ هنرپیشه و تهیه‌کننده پر آوازه آمریکایی بود. وی در تارخ ۵ فوریه ۲۰۲۰ و در سن ۱۰۴ سالگی درگذشت. «اسپارتاکوس» و «مسیرهای افتخار» از جمله آثار ماندگار این هنرپیشه دوست داشتنی هستند. او در سال ۱۹۴۹ برای بازی در فیلم قهرمان نامزد جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مرد شد. داگلاس هنرپیشه ای  بسیار پرکار بود.او از دهه ۱۹۴۰ تا دهه دو هزار در ۷۵ فیلم نقش آفرینی کرد. داگلاس سه بار نامزد دریافت اسکار شد. فیلم قهرمان در سال ۱۹۴۹، بد و زیبا در سال ۱۹۵۲ و شور زندگی در سال ۱۹۵۶. او بالاخره در سال ۱۹۹۶ به پاس یک عمر فعالیت هنری برنده اسکار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهیه کننده هالیوود آمریکا داگلاس آن داگلاس تهیه کننده هالیوودی کرک داگلاس آن داگلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال ملاثانی در هفته بیست و نهم لیگ دسته اول در دیداری خارج از خانه توانست مقابل شهرداری آستارا به برتری دست پیدا کند که مدافع راست آبی‌ها بعد از نمایش خوب و کم‌نوسان در ترکیب تیمش، توانست عملکرد موثری در این بازی بر جای بگذارد.

علی حمودی که یکی از مهره‌های بدون جانشین ترکیب سیاوش اکبرپور به شمار می‌رود، با سرعت بالا و استفاده از تجربه‌ی خود بارها از سمت چپ خط دفاعی شهرداری آستارا نفوذ کرد و مدافعان این تیم را جای گذاشت و موقعیت ساخت.

حمودی علی‌رغم سن و سالش خستگی‌ناپذیر به دوندگی و نفوذ خود ادامه داد تا این‌که سرانجام توانست زهر خود را روی دروازه حریف بریزد و در دقیقه 5+90 با پاس در عمق برای امین مروانی خلق موقعیت کند و او هم وحید نامداری را به توپ برساند و تک گل آبی پوشان به ثمر برسد و بازی خوب خود در این هفته لیگ را تکمیل کند.

نکته شاخص در بازی حمودی این است که او مثل روزهای جوانی‌اش در استقلال تهران، فولاد خوزستان، سپاهان و تراکتور ستاره‌ای تنومند و سرعتی بوده و همچنان خستگی‌ناپذیر و رونده به زمین رقبا می‌زند و در 38 سالگی به خوبی از تکنیک و هوش خود به سود تیمش بهره می‌برد.

رقیب خسرو حیدری در دوران حضورشان در استقلال، حالا در تمام 28 بازی لیگ یک و دو دیدار حذفی برای آبی‌های ملاثانی به صورت فیکس به میدان رفته و علاوه بر نقش مهمش در خط دفاع توانست دو پاس گل هم به نام خود ثبت کند.

دیگر خبرها

  • اشباع‌نشدنی؛ کریستیانو رونالدو به رکورد فوق‎‌العاده 66 هت تریک رسید! + عکس
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی/ عکس
  • تبریک تولد 49 سالگی دیوید بکام / فیلم
  • سکوت هالیوودی سلبریتی‌ها در اعتراضات آمریکا
  • جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو