Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپیس دات کام، بزرگترین هواپیمای حامل با نام «استراتولانچ» که برای حمل و نقل وسایل نقلیه مافوق صوت آماده شده است، دومین پرواز آزمایشی خود را صبح پنجشنبه (۲۹ آوریل) انجام داد.

بال‌های این هواپیمای غول پیکر ۱۱۷ متر است که با این اوصاف وسیع‌تر از یک زمین فوتبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استراتولانچ در طول پرواز آزمایشی خود روز پنجشنبه به ارتفاع ۱۴۰۰۰ فوت (۴۲۶۷ متر) و حداکثر سرعت ۱۹۹ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) رسیده است که از نظر کارشناسان موفقیت آمیز بوده است.

مدیر ارشد عملیاتی استراتولانچ، در یک کنفرانس خبری پس از پرواز گفت: ما از عملکرد هواپیمای استراتولانچ امروز بسیار خوشحالیم و از اینکه چقدر هواپیما به پرتاب اولین وسیله مافوق صوت خود نزدیک است، بسیار هیجان زده هستیم.

پل آلن از بنیانگذاران مایکروسافت، استراتولانچ را در سال ۲۰۱۱ با این ایده که برای پرتاب ماهواره در هوا استفاده شود، بیان کرد. اما عمر آلن کمتر از آن بود که لحظه تحقق رویایش را ببیند، او در اکتبر ۲۰۱۸ درگذشت.

این شرکت در اکتبر ۲۰۱۹ به صاحبان فعلی خود فروخته شد. این هواپیما اکنون به عنوان یک سکوی پرتاب متحرک برای وسایل نقلیه مافوق صوت، صنایع دستی قابل تحرک که حداقل پنج برابر سریع‌تر از سرعت صدا حرکت می‌کنند، عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید 

پروانه‌ها الگویی برای ساخت هواپیمای بدون سرنشین


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابر هواپیما مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ

پخش مستقیم تصاویر یک باند فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس، فرود ناموفق یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را ضبط کرده است. در این تصاویر هواپیمای مسافربری بعد از باز شدن چرخ‌ها، روی باند می‌آید ولی موفق به فرود نمی‌شود و دوباره پرواز می‌کند. به گزارش رویترز این هواپیما دقایقی بعد موفق به فرود بی‌خطر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # هواپیما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ