Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:16:46 GMT

کاهش بارندگی ها به اراضی کشاورزی شیروان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۷۰۹۸

کاهش بارندگی ها به اراضی کشاورزی شیروان خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کاهش بارندگی ها به اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: کاهش بارندگی سال 1400-99، هزار و 140 میلیارد ریال به حوزه کشاورزی بخش زراعی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: سطح زیر کشت گندم آبی در این شهرستان 6 هزار و 200 هکتار، گندم دیم 15 هزار هکتار، جو آبی چهار زار هکتار و جو دیم 6 هزار و 400 هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

حیاتی خاطرنشان کرد: کاهش بارندگی به 40 درصد اراضی گندم آبی به مبلغ  434 میلیارد ریال، 40 درصد گندم دیم به مبلغ 400 میلیارد ریال، 25 درصد جو آبی با 180 میلیارد ریال و 30 درصد جو دیم با 125 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

 

 

وی عنوان کرد: این شهرستان قطب تولید جو در خراسان شمالی است به طوری که 20 درصد سطح زیر کشت جو آبی و 35 درصد جو دیم استان مربوط به این شهرستان است.

 

 

وی تصریح کرد: سال گذشته 40 هزار تُن گندم در این شهرستان تولید شد که مجموع کل سطح زیر کشت غلات این شهرستان ، 32 هزار هکتار است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان اضافه  کرد: همچنین سال گذشته، 22 هزار و423 تُن جو آبی و دیم از مزارع این شهرستان برداشت شد که بالاترین میزان تولید محصول در استان است.  که در مجموع کل از سطح زیر کشت 10 هزار و 445 هکتار کشتزار برداشت شده است.

 

 

به گفته حیاتی شهرستان 157 هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیروان کاهش بارندگی کشاورزی کشاورزی شیروان میلیارد ریال کاهش بارندگی سطح زیر کشت جو آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ