Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، مسکو از تاجیکستان و قرقیزستان می‌خواهد تا اختلافاتشان را از طریق گفتگو حل و فصل کرده و آماده سازش دیپلماتیک و سیاسی باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از دو طرف می‌خواهیم تا به یک توافق بلندمدت دست پیدا کنند که اجازه عادی سازی اوضاع و اجتناب از وقوع مجدد درگیری‌های مشابه را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع فقط از طریق مذاکره به دست می‌آید.

وی ادامه داد،‌ مسکو حامی تصمیم دوشنبه و بیشکک برای تشکیل یک کارگروه مشترک به منظور نظارت بر اوضاع مرزی است. همچنین با توجه به اولویت‌های همکاری استراتژیک با قرقیزستان و تاجیکستان، روسیه آماده کمک به هر شکل برای حل تمامی اختلافات از طریق روش‌های دیپلماتیک و سیاسی است.

در همین حال، سرویس اقدام خارجی اروپا نیز امروز اعلام کرد اتحادیه اروپا از خشونتی که در مرز بین تاجیکستان و قرقیزستان رخ داد، ابراز تاسف کرده است.

درگیری‌های مسلحانه در مرز بین قرقیزستان و تاجیکستان پنجشنبه رخ داد و طی آن ده‌ها تن کشته و بیش از ۱۵۰ تن زخمی شدند.

سرویس اقدام خارجی اروپا همچنین اعلام کرد اتحادیه اروپا از توافق به دست آمده روز پنجشنبه بین تاجیکستان و قرقیزستان برای برقراری آتش‌بس و مذاکرات آتی به منظور سازش سیاسی در مسائل مرزی استقبال می‌کند.

همچنین اتحادیه اروپا از وقوع خشونت روزهای گذشته ابراز تاسف کرده و با آنهایی که خانواده، دوستان و خویشاوندان خود را در این درگیری‌ها از دست دادند، ابراز همدردی می‌کند.

بر اساس اعلامیه اتحادیه اروپا، این اتحادیه اعلام کرده است که در صورت نیاز آماده ارائه کمک‌های فنی و سیاسی با هدف برقراری ثبات در منطقه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاجيكستان قرقيزستان تاجیکستان و قرقیزستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اتحادیه اروپا در هیچ حوزه سیاسی درست عمل نکرده است
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی