Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@00:15:40 GMT

دیدار نماینده ویژه آمریکا در یمن با ولیعهد عربستان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۷۲۶۸

دیدار نماینده ویژه آمریکا در یمن با ولیعهد عربستان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «تیم لیندر کینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن امروز (جمعه) در ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار کرد و در این دیدار طرفین پیرامون آخرین تحولات یمن گفت و گو کردند.
 
بر اساس این گزارش، در این دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور یمن و ولیعهد عربستان در مورد تلاش‌های مشترک برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع به منظور پایان دادن به بحران یمن گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بر اساس اعلام خبرگزاری عربستان، در این نشست «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان، «ریما بنت بندر بن سلطان» سفیر عربستان در آمریکا، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر امور خارجه و «مارتینا استرانگ» دبیر اول سفارت آمریکا در ریاض حضور داشتند.
 
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تیم لندر کینگ» نماینده آمریکا در امور یمن امروز (جمعه) سفر خود به عربستان سعودی و عمان را آغاز کرد تا درباره تلاش‌ها برای ایجاد صلح در یمن بحث و تبادل نظر کند.
 
بر اساس بیانیه دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، «لندر کینگ» در سفر به عربستان و عمان جلساتی را با مقامات ارشد این کشورها برگزار خواهد کرد و آن‌ها را با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در میان خواهد گذاشت.
 
بر اساس این بیانیه، محور مذاکرات نماینده ویژه آمریکا در این دیدارها بر حصول اطمینان از تحویل منظم و بلامانع کالاهای اساسی و کمک‌های بشردوستانه در سراسر یمن، ترویج آتش بس دائمی از طریق یک روند سیاسی متمرکز خواهد بود.
 
یک روز قبل نیز «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مسقط با «محمد عبدالسلام» سخنگوی گروه انصار الله دیدار و تاکید کرد که موضع تهران دست یابی به یک راه حل سیاسی برای حل بحران یمن است و از آتش بس و فعال شدن مذاکرات یمنی‌ها حمایت کرد.
 
عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.
 
این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: نماینده ویژه آمریکا امور یمن امور خارجه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان