Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:35:23 GMT

آزادی از حصار زندان با نقاشی سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۷۵۸۴

آزادی از حصار زندان با نقاشی سردار سلیمانی

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گفت: یک زندانی که به جرم غیرعمد متحمل محکومیت در زندان شده بود تصمیم می‌گیرد که ۱۲ تابلوی متفاوت از شهید سردار قاسم سلیمانی نقاشی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سپس مسئولان رسیدگی به امور آزادی زندانیان تصمیم می‌گیرند که این تابلو‌ها را برای تامین هزینه آزادی این زندانی به فروش برسانند، اظهار داشت: در جریان برگزاری جشن گلریزان زندان، متولیان مراسم به یکی از خیرین اقلیت‌های مذهبی مراجعه می‌کنند و ماجرای این فرد که به جرم غیرعمد متحمل محکومیت در زندان شده است را با وی در میان می‌گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی افزود: این خیر اهوازی که برای سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی احترام ویژه‌ای قائل است، همه هزینه‌های مورد نیاز برای آزادی فرد زندانی را متقبل و خواستار جلوگیری از خرید و فروش تابلو‌ها شد و همه تابلو‌های نقاشی شده نیز در نهایت به مراکز فرهنگی اهدا شدند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ارادت به شهدا را باعث افتخار دانست و بیان کرد: شهدا از اقتدار بی حد و مرزی برخوردار هستند که خداوند به آن‌ها اعطا کرده است و همواره تکریم آن‌ها باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص شهدا ادامه داد: آن‌هایی که فکر می‌کنند امت اسلامی با شهادت عزیزانشان خاک وطن را آزاد کرده اند کوته نظر هستند، امروز به برکت این خون‌ها می‌توان درک بهتری از زنده بودن شهدا پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: با وجود گذشت ده‌ها سال از جنگ تحمیلی، همواره یاد و خاطره این شهدا زنده است و تکریم آن‌ها نه تنها ملامتی ندارد بلکه مایه افتخار است.

وی "مادر" را یکی از جنبه‌های برجسته معجزات خداوند متعال عنوان کرد و اظهار داشت: مادران شهدا، با تقدیم پاره‌های تن خود در مسیر رضای معبود گام برداشتند؛ بنابراین تکریم آن‌ها بیش از پیش ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی همچنین از افتخارات مراکز آموزش عالی را میزبانی شهدای گمنام عنوان و تصریح کرد: مزار شهدا، محراب، معراج و مسجد دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و به تعبیر دیگر می‌توان چنین مکان‌هایی را نقطه اتصال زمین و آسمان دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی آزادی زندانیان حجت الاسلام و المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

مدیر کل زندان های استان فارس گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیرین و مسئولین محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

رئیس ستاد دیه استان فارس دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و ادامه داد: بیش از ۶۰۰۰ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شهروندان و هم استانی‌های عزیز بدانند کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فهیم، نوع دوست و فرهنگ ساز استان خواهد بود.

کد خبر 747910

دیگر خبرها

  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم
  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • نفرتی که امروز نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد شده، تبدیل به نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد