Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:01:23 GMT

شهادت «سید احمد صفی الدین»/ «شهید قلدری آمریکا» چه کسی بود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۷۶۸۱

شهادت «سید احمد صفی الدین»/ «شهید قلدری آمریکا» چه کسی بود؟

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: در مراد ماه سال گذشته بود که جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا در اقدامی خصمانه برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت «ماهان» در آسمان سوریه مزاحمت ایجاد کردند. به دنبال مزاحمت‌های جنگنده‌های متخاصم ایالات متحده آمریکا، هواپیمای ماهان مجبور به فرود اضطراری دربیروت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه این هواپیمای مسافربری به شماره ۱۱۵۲ که از تهران به مقصد بیروت در مسیر با مزاحمت دو جنگنده آمریکایی که به هواپیما نزدیک شده بودند، مواجه شد و ناچار با کاهش ناگهانی سرعت در فرودگاه بیروت فرود اضطراری کرد، شماری از مسافران به شدت زخمی شدند. این حادثه باعث شد تا تعدادی از مسافران آسیب دیده هواپیما برای مداوا به مراکز درمانی مختلف منتقل شوند.

یکی از مصدومان حادثه مذکور «سید احمد صفی الدین» بود. پس از حادثه ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای ماهان، سید احمد صفی الدین قطع نخاع شد. او از مردادماه سال گذشته تاکنون یا در منزل خود و یا در بیمارستان بستری بود.

سید احمد صفی الدین در واقع از اولین نسل‌های مقاومت به شمار می‌رفت که حتی پیش از ورود ایران به مسأله آموزش مقاومت، هسته‌های مقاومت را تشکیل داد با این حال، عدم موفقیت روند درمانی سید احمد صفی الدین موجب شد تا در نهایت ندای حق را لبیک گفته و به مقام رفیع شهادت نائل آید.

اما سید احمد صفی الدین چه کسی بود؟ سید احمد صفی‌الدین در واقع از اولین نسل‌های مقاومت به شمار می‌رفت که حتی پیش از ورود جمهوری اسلامی ایران به مسأله آموزش مقاومت، هسته‌های مقاومت را تشکیل داده بود.

شهادت این شهیدِ مقاومت موجب شد تا بسیاری از لبنانی‌ها نیز تحت تأثیر قرار گیرند. به دنبال شهادت سید احمد صفی الدین، لبنانی‌ها با هشتگ «شهید البطجة الامریکیه» (شهید قلدری آمریکا) به همدردی با مقاومت و خانواده این شهید پرداختند.

همین ابراز همدردی وسیع لبنانی‌ها پس از شهادت سید احمد صفی الدین نشان می‌دهد که او نقش بسزایی در قدرت یافتن مقاومت در لبنان داشته است. بنابراین، بی‌راه نیست که از او به عنوان یکی از شخصیت‌هایی یاد می‌شود که در تشکیل هسته‌های مقاومت لبنان نقش آفرینی کرده است.

در همین ارتباط، پایگاه عرب زبان «کلام حُرّ» می‌نویسد: «ایالات متحده آمریکا به ارتکاب جنایت‌های هولناک عادت کرده است. این کشور علاوه بر کشتار ملت‌ها از طریق جنگ و تحریم، به اشکال مختلف نیز مرتکب جنایت می‌شود. ازجمله یکی از جنایت‌ها می‌توان به شهادت سید احمد صفی الدین اشاره کرد.

این پایگاه در ادامه مطلب خود آورده است: «جنگنده های آمریکایی طی سال گذشته پس از ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای ایرانی، موجب شدند تا سید احمد صفی الدین به شدت آسیب ببیند. به دنبال این حادثه، او قطع نخاع شد و پس از تحمل سختی‌ها، مشقت‌ها و مرارت‌های فراوان، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر 5201291 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین ایران عراق عربستان سعودی جو بایدن لبنان انتخابات فلسطین اوکراین برجام سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!

دلیل عدم تمایل WWE به ادامه همکاری با ستاره NXT فاش شد.

تریپل اچ در کنفرانس خبری پس از رویداد بکلش با رد برخی شایعات اعلام کرد که درو گولاک از WWE اخراج نشده است.

طرفداری | منابع مختلفی از داخل WWE و NXT به رسانه Fightful Select اطلاع دادند که گولاک همچنان تحت قرارداد WWE است، اما تنها یک ماه از اعتبار این قرارداد باقی مانده و تمایلی به تمدید آن وجود ندارد. به نظر دو عامل بیشتر از هر چیز در اتخاذ این تصمیم نقش داشتند.

دلیل اول مطرح شدن نام گولاک در شکایت ستاره سابق WWE، راندا روزی از برخی عوامل این کمپانی است و دلیل دوم شکایت‌های متعدد برخی استعدادهای NXT از آسیب زدن‌های گولاک در حین مسابقات و تهدید آنها در صورت گزارش دادن این موارد است.

یکی از استعدادهای NXT گولاک را فردی عجیب توصیف کرد که با قلدری کردن سعی در آزمایش دیگران دارد. همین دلایل به نظر کافی هستند تا با وجود تمایل گولاک به ادامه دادن با اولین کمپانی کشتی کچ جهان، قراردادش تمدید نشود.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • میدان شهید زین‌الدین قم سه‌سطحه می‌شود
  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب