Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:46:32 GMT

توزیع بسته های معیشتی به همت کانون شهدای علویان مراغه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۷۷۳۵

توزیع بسته های معیشتی به همت کانون شهدای علویان مراغه

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای روستای علویان مراغه گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا، محوریت برنامه های کانون در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، توزیع بسته های کمک معیشتی و غذای گرم می باشد.

«پرویز تقی دوست علویان»، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به اینکه ولادت امام حسن مجتبی به عنوان روز اکرام نامگذاری شده است، گفت: با شیوع بیماری کرونا و تاکید مقام معظم رهبری بر اکرام نیازمندان و کمک های مومنانه و همچنین کاهش برنامه های جمعی کانون، محوریت برنامه ها را بر تهیه بسته های معیشتی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع قدیم روستای علویان مراغه  افزود: تعدادی از این بسته ها در ایام الله دهه فجر، روز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، سالروز شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی، ایام محرم،  عید نوروز  به صورت غذای گرم و قالب کمک مومنانه که توسط خیرین محله تهیه شده بود با برنامه ریزی اعضای کانون میان خانواده های نیازمند روستای علویان توزیع شد.

وی با اشاره به کسب امتیاز بالای 12 هزار توسط این کانون روستایی در فهما، ادامه داد: کانون فرهنگی هنری شهدای روستای علویان مراغه در سال ۸۹ با اخذ مجوز از دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی،  فعالیت های خود را آغاز کرده و تاکنون در دوبخش برادران وخواهران به صورت حضور در روزهای فرد و زوج فعالیت می کند.

تقی دوست یادآور شد: مکان کانون در شبستان مسجد داری ورودی مجزا و همچنین مجهز به کتابخانه مستقل می باشد که در سال 97 از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد استان به عنوان کتابخانه فعال و برتر درشهرستان مراغه معرفی شد.

وی خاطر نشان کرد: کانون شهدای علویان در تمامی مراسمات ملی و مذهبی فعالیت چشمگیری دارد و پیش از شیوع بیماری کرونا همه مراسمات با حضور و استقبال پرشور اهالی روستا برگزار می شد اما اکنون به دلیل شرایط ویژه جامعه کمی از حجم فعالیت هایشکاسته شده است.

مدیر مسئول کانون علویان ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های درسی و فنی و حرفه ای، کلاس کامپیوتر و برق ساختمان و کمک های اولیه و رشته های هنری و صنایع دستی بانوان در طول تابستان، غبار روبی مزار شهدا در ایام الله دهه فجر با حضور خانواده معظم شهدا،  برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر، برپایی مراسم ترحیم سردار سلیمانی در سال 98، برگزاری ایستگاه صلواتی در سالروز شهادت سردار دلها با همکاری پایگاه بسیج  محله از اهم فعالیت های این کانون می باشد.

وی همچنین اجرای برنامه های جزء خوانی و آموزش قرآن در شب های ماه رمضان در دو بخش خواهران و برادران را از برنامه های ویژه این ماه عزیز عنوان کرد.  

گفتنی است، علویان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی غربی بخش مرکزی شهرستان مراغه و در دامنه کوه گوش تپه واقع شده است و مراغه نیز دومین شهر بزرگ این استان و در کنار روخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و در 135 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

پایان پیام/60

منبع: شبستان

کلیدواژه: تقی دوست علویان روستای علویان علویان مراغه فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه