Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@03:30:19 GMT

پیک چهارم با قدرت انتقال بیشتر

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۸۱۴۲

‍‍‍‍‍‍

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص اپیدمیولوژی ویژگی بارز پیک چهارم ابتلا به کرونا را انتقال سریع این ویروس در کشور با قدرت کشندگی کمتر اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر "بابک عشرتی" در گفتگو با ۱۸:۳۰ آغاز موج چهارم شیوع کرونا در کشور را از نیمه فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: افزایش شیب صعودی ویروس در جامعه نشان از انتقال سریع آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه پایتخت همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قراردارد، گفت: هر چه تعداد مبتلایان سرپایی بیشتر باشد به طبع تعداد بستری شدگان و فوتی‌ها هم افزایش می‌یابد.

او از قدرت کشندگی ویروس کرونا گفت و افزود: حدود ۵ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی به فوت آن‌ها منجر می‌شود.

او علت نوسان شمار مبتلایان را گزارش‌های متفاوت اعلام کرد و افزود: قدرت کشندگی این ویروس نسبت به پیک‌های سوم و دوم کمتر شده است که دلایل مختلفی دارد.

متخصص اپیدمیولوژی گفت: با شروع سال جدید و تعطیلات نوروزی پیک چهارم قابل پیش بینی بود.

دکتر عشرتی خرید‌های نوروزی و شلوغی بازار خرید شب عید، مسافرت‌های نوروزی و دورهمی‌ها را از ورود به موج چهارم اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سرایت بیماری‌های اپیدمی (همه گیر) به مرور زمان کاهش می‌یابد، گفت: رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن یا هر درمان قطعی می‌تواند سیر قطع شیوع بیماری‌های همه گیر را کاهش دهد. رعایت بیش از ۸۵ درصدی دستورات بهداشتی در کنترل شیوع ویروس کرونا قدرت شیوع کرونا را کاهش می‌دهد.
او گفت: جهش در ویروس‌ها و تغییر در ماهیت آن ممکن است به نفع جامعه و از بین رفتن آن منجر شود، اما تغییر خاص در تولید واکسن این ویروس‌ها ضرورتی ندارد.

دکتر "نادر توکلی" معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در گفتگوی تصویری با گفتگوی ۱۸:۳۰ از شمار مبتلایان به کرونا و وضعیت پایتخت گفت و افزود: ۱۰ فروردین آغاز پیک چهارم است و هنوز پس از یکماه ادامه دارد.

دکتر توکلی از آمادگی ۶۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی گفت و اضافه کرد: در پیک چهارم شاخص کشندگی پایین‌تر است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران این روز‌ها را اوج مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پیک چهارم اعلام کرد و افزود: انتظار داریم با کاهش آمار بیماران سرپایی از تعداد بیماران بستری و فوتی کاسته شود.

او تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی را حدود ۸ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن شماره ۶۰۷۰ در استان تهران، مبتلایان کرونایی نیازمند به تخت بیمارستانی، ساماندهی می‌شود.
دکتر نادر توکلی گفت: هر زمان تعداد بستری شدگان با تعداد ترخیص شده‌ها برابر شود نشان از قدرت توان پزشکی و افزایش تجربه کادر درمان است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: کرونا ، بستری ، واکسن ، واکسیناسیون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا بستری واکسن واکسیناسیون پیک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی