Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@07:09:26 GMT

پایش منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران / وقوع 3فقره آتش سوزی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۸۱۴۵

پایش منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران / وقوع 3فقره آتش سوزی

مجید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:  پیش از ظهر امروز آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران  رخ داد که پس از چند ساعت تلاش  طاقت‌فرسا نیروهای امدادی و مردمی آتش سوزی در  منطقه حفاظت شده کوه دیل مهار شد.

وی ادامه داد:  برای مهار آتش در منطقه حفاظت شده کوه دیل  بیش از 30 نفر به منطقه اعزام شدند و هم اکنون نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی  در حال پایش منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل به دلیل انفجار بخش لرزه‌نگاری نفت گچساران رخ داده بود.

نظری ابراز کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 3فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داد که از مجموع این آتش سوزی‌ها 2 فقره در منطقه حفاظت شده کوه خامی و دیل و یک فقره در کوه‌های مشرف به پلیس راه  رخ داد.

 وی با بیان اینکه 70کیلومتر منطقه گچساران نیاز به آتش بر دارد، ابراز کرد: تا کنون 30کیلومتر آتشبر برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران ایجاد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران عنوان کرد:  طرح آتشبر برای پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی گچساران  در حال اجرا  است.

 نظری  با بیان اینکه سال گذشته600 هکتار از مراتع  و جنگل‌های گچساران  طعمه حریق شدند، گفت:  آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع  گچساران  در سال گذشته با رشد  51 درصدی نسبت به سال مشابه 98 داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته آتش سوزی های در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، ، دیل ، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

به گزارش فارس،  بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آتش سوزی منابع طبیعی پایش منطقه حفاظت شده کوه دیل منطقه حفاظت شده کوه منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است

محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت : پیش بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است

وی افزود: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی های رایانه ای برای مقابله با تهدیدات گفت : بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، ضروری است ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان دوگانه سوز و برای شهر‌های بزرگ، نانوایی سایر پیش بینی شود.

استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد : این استان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است. 

وی گفت: سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین ، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

استاندار سمنان وجود دو نیروگاه تولید برق در این استان را یادآور شد و گفت : اجرای مطلوب ساز و کار‌های اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات از اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

وی از مدیران خواست طرح دوگانه سوز شدن حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های استان سمنان را به سرعت اجرایی کنند .

دراین جلسه همچنین تفاهم نامه مشترک در زمینه استفاده از قابلیت هوش مصنوعی در اطلاعات و عملیات بین استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان منعقد و از موسی حسنی بعنوان نفر برگزیده رزمایش پدافند غیر عامل کشور در سال ۱۴۰۲ قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • تصاویر اختصاصی مهر از امامزاده ابراهیم(ع) بعد از وقوع آتش سوزی
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟