Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@10:06:04 GMT

میزان مالیات خریداران سکه از بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۸۱۴۹

میزان مالیات خریداران سکه از بانک مرکزی

ایسنا: دستورالعمل سازمان امور مالیاتی درباره نحوه مالیات خریداران سکه در سال ۱۳۹۹ اعلام شد که طبق آن تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت حداکثر (۱۰۵) قطعه سکه اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل می‌شوند. 

مهلت پرداخت مالیات این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ است که خریداران مذکور باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

همچنین، پرداخت مالیات بعد از سر رسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد موضوع ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ خواهد شد.

میزان مالیات بر خرید سکه در سال گذشته 

علاوه براین، میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه بر اساس تعداد سکه تحویلی طی سال۱۳۹۹ به شرح زیر است:

۱) تا ۵ قطعه سکه مشمول مالیات نمی‌شود.

۲) نسبت به مازاد ۵ سکه تا میزان ۱۵ سکه به ازای هر قطعه سکه ۹۶۰ هزار تومان مالیات مقطوع.

۳) نسبت به مازاد ۱۵ سکه تا میزان ۲۵ سکه به ازای هر قطعه سکه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان مالیات مقطوع.

۴) نسبت به مازاد ۲۵ سکه تا میزان ۱۰۵ سکه به ازای هر قطعه سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات مقطوع

در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت کامل تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ ندارند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر تاچهار ماه به صورت مساوی تقسیط می شود.

طبق این گزارش، اشخاصی که در سال ۱۳۹۹ نسبت به دریافت بیش از (۱۰۵)قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام و مشاغلی که حسب سوابق پرونده با مجوز صادره از سوی مراجع ذی ربط به شغل خریدو فروش سکه اشتغال دارند، مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی وپرداخت مالیات متعلق در موعد مقرر (پایان خردادماه ۱۴۰۰) هستند. 

منبع: فردا

کلیدواژه: بانک مرکزی مالیات خریداران سکه پرداخت مالیات مالیات مقطوع قطعه سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش خبرنگار مهر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت قیمت هر سکه طلای طرح جدید تا لحظه درج خبر به مبلغ ۴۱ میلیون ۵۸۵ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۷۰۳ هزار تومان کاهش دارد.

هر سکه بهار آزادی نیز ۳۷ میلیون ۹۳۷ هزار تومان امروز قیمت گذاری شد.

همچنین هر قطعه نیم سکه نیز امروز به مبلغ ۲۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نسبت به روز گذشته ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است.

امروز همچنین هر قطعه ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این گزارش حاکی است هر انس طلا امروز ۳.۳۸ درصدی به ۲۲۸۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۴۳۲,۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 6094135 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است