Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت مذاکرات وین به روشی جدی برای بحث درباره جزئیات برداشتن تحریم و محدودیت‌های هسته‌ای جریان دارد.

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان روز جمعه در نشست امنیتی آسپن این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا ایران در این مذاکرات قصد جدی برای بازگشت به توافق را دارد یا در حال صرف زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من قصد ندارم در این زمان، محتوای مذاکرات را توصیف کنم، ما در آنجا حضور داریم اما هنوز در محل مشخصی نیستیم. به این معنی که ما، ایران و همه طرف‌ها راغب بوده‌ایم و درباره برداشتن تحریم‌های و محدودیت‌های هسته‌ای به طور جدی صحبت می‌کنیم.

مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: هنوز مشخص نیست که آیا این در هفته‌های آینده در وین به اوج خود می‌رسد یا خیر، در حالی که دیپلماسی در جریان است نمی‌خواهم بگویم جزئیات چه چیزی روی میز است و درباره چه چیزی بحث می‌شود.

سالیوان اضافه کرد: اینکه آیا آنها با حسن نیت در حال مذاکره هستند یا نه باید بگویم که ایرانی‌ها به روشی جدی برای بحث جدی در مورد جزئیات آمده‌اند و تیم‌ها اکنون در حال کار بر روی جزئیات هستند.

وی خاطرنشان کرد: این یک مذاکره واقعی است که البته به خاطر غیرمستقیم بودن آن، ناکارآمدتر است. اینکه نتیجه مثبت خواهد بود یا نه، هنوز زود است مشخص شود.

دیدار پوتین و بایدن

مشاور امنیت ملی بایدن همچنین درباره پیشنهاد دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: ما برای دیدار بایدن و پوتین به شکل فعالانه‌ای در حال تبادل نظر هستیم.

سالیوان افزود: صبح امروز با همتای روسی خود گفت‌وگو داشتم. ما در حال برنامه‌ریزی برای دیدار سران در تابستان امسال در یک کشور ثالث اروپایی هستیم.

وی ادامه داد: هنوز تاریخ و محل آن قطعی نشده است اما بایدن معتقد است که این دیدارها برای درک بهتر بین دو کشور و قراردادن روابط دو کشور در شرایط قابل پیش بینی و پایدار، ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: رئیس دفتر رئیس جمهوری: اگر روند مذاکرات وین با همین شکل پیش برود، شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود جریمه یک شرکت آلمانی به دلیل نقض تحریم‌های ایران علم الهدی: در جلسات سورچرانی وین ذلیل شدید/ برجام لعنتی شکست خورد لینک کوتاه: asriran.com/003HQ5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مشاور امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، طبق این گزارش؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «بر اساس اطلاعاتی که وب سایت روسی “وستی” منتشر کرده است، روش جدید استخراج این فلز گرانبها توسط دانشمندان دو دانشگاه فدرال در کراسنویارسک و یاکوتسک و با همکاری دانشمندان شاخه سیبری آکادمی علوم روسیه ابداع شده است».

در رابطه با این موضوع، ناتالیا الجبریستوا، استادیار گروه فرآوری مواد معدنی در موسسه سیبری آکادمی علوم روسیه، گفت: «باکتری‌هایی که در استخراج طلا به آن‌ها تکیه می‌کنند، با محیط حوضچه‌های زباله سازگار هستند و در زباله‌های فرآوری فلزات ذخیره می‌شوند».

وی افزود: استفاده از این گونه میکروارگانیسم‌ها به طور قابل توجهی برای محیط زیست ایمن‌تر از استفاده از روش‌های شیمیایی سنتی است، علاوه بر این، روش جدید به طور قابل توجهی ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خود است و تولید یک تن مواد غلیظ با استفاده از میکروارگانیسم‌ها به سه برابر برق کمتر نیاز دارد.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که باکتری‌هایی که دانشمندان در روش جدید ابداعی خود اتخاذ کرده‌اند در ذخایر طلا در منطقه کراسنویارسک کشف شده‌اند و پس از پردازش اولیه سنگ معدن، این باکتری‌ها به استخراج طلا و بقایای فلز آنتیموان کمک می‌کنند.

کد خبر 848364 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر مهم روسیه

دیگر خبرها

  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل