Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بهزیستی خراسان رضوی در ارتباط با تزریق واکسن به افراد غیرمرتبط در یک مرکز سالمندان توضیح داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، بهزیستی خراسان رضوی در ارتباط با تزریق دوز واکسن به افراد غیرمرتبط در یک مرکز سالمندان درگز توضیحاتی داد.

در این توضیح آمده است:

در پی درج خبری در خصوص تزریق دو دوز واکسن به افراد غیر مرتبط در یک مرکز سالمندان در شهرستان درگز در رسانه‌ها، با دستور سرپرست بهزیستی استان، بررسی موضوع و انجام تحقیق دقیق، به فوریت از سوی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت که ذیلا نتیجه تحقیقات انجام شده به استحضار مردم شریف خراسان رضوی و نمایندگان محترم رسانه‌ها می‌رسد:

تعداد 58 دوز واکسن برای تزریق به مددجویان مقیم و پرسنل دو مرکز سالمندان در شهرستان درگز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تحویل و سپس با حضور و همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و کارشناس بهزیستی درگز، این واکسن‌ها به تمام سالمندان واجد شرایط و پرسنل مراکز مذکور تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان شهید مدرس تهران به دلیل تخصیص سهمیه واکسن کرونا به نزدیکانش عزل شدمحموله جدید واکسن کرونا وارد کشور شدایرج واکسن کرونا زد+ فیلم

در پایان واکسیناسیون، مشخص گردید به جهت انصراف یکی از پزشکان مرکز از تزریق واکسن و نیز وجود بیماری زمینه‌ای در یکی از افراد مقیم که در نتیجه، این سالمند عزیز، شرایط تزریق واکسن را نداشته، دو دوز واکسن اضافی، به جهت اینکه می‌باید فورا مصرف می‌شد و گرنه بسرعت از بین می‌رفت، به دو فرد غیر مرتبط و خارج از فهرست اسامی اعلام شده به شبکه بهداشت و درمان، تزریق شده است.

لذا ضمن تشکر از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و شبکه‌های بهداشت و درمان، ازمراکز بهداشت شهرستان‌ها درخواست می‌گردد تزریق واکسن در مراکز تحت نظارت بهزیستی، دقیقا مطابق با آمار اعلام شده مددجویان و پرسنل از سوی بهزیستی شهرستان باشد و همچنین از کارشناس ناظر بهزیستی، مؤکدا می‌خواهد بر فرایند و نحوه تزریق واکسن در بین مددجویان و پرسنل مراکز نظارت داشته باشد که حتی اگر واکسنی اضافه بر مددجویان و پرسنل بوده و خطر فساد واکسن نیز در میان باشد هیچ تزریقی به افراد غیر مرتبط انجام نشود تا خدای ناکرده حقوق مددجویان عزیز و مردم شریف‌مان تضییع نگردد.

همچنین به استحضار مردم شریف و نمایندگان محترم رسانه‌ها می‌رساند موضوع در مرکز سالمندان مذکور، از سوی بهزیستی خراسان رضوی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، بهزیستی درگز و سایر دستگاه‌های مرتبط در دست پیگیری است و چنانچه تخلف، محرز گردد، برخورد قانونی لازم با متخلفین صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی شبکه بهداشت و درمان واکسن به افراد مرکز سالمندان تزریق واکسن دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد