Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@18:24:43 GMT

نیمار برنده جایزه سامبای طلایی سال 2020

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۸۹۳۷

نیمار برنده جایزه سامبای طلایی سال 2020

طبق اعلام سامبافوت، نیمار بهترین بازیکن برزیلی حاضر در فوتبال اروپا در سال 2020 بود.

به گزارش "ورزش سه"، نیمار برای چهارمین بار برنده جایزه سامبای طلایی شد. ستاره برزیلی PSG این عنوان را از الیسون، دروازه بان لیورپول، که در سال 2019 برنده این عنوان شده بود پس گرفت.

به این ترتیب نیمار توپ طلای خاص خود در سال 2020 را دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره برزیلی PSG جایزه Samba de Oro را دریافت کرده است، جایزه ای که انجمن فرانسوی Sambafoot از سال 2008 به بهترین بازیکن برزیلی شاغل در اروپا اعطا می کند. نیمار بعلاوه بر سامبای طلایی 2020، در سال های 2014 و 2015 (با یپراهن بارسلونا) و 2017 با پیراهن PSG هم این جایزه را به دست آورده بود.

 

 

چهارمین سامبای طلایی به نیمار امکان می دهد تا از هموطن خود تیاگو سیلوا به عنوان بهترین فوتبالیست برزیلی اروپا پیشی بگیرد.

نیمار با وجود اینکه از لیست سه نفره نهایی جایزه مرد سال فوتبال اروپا در 2020 (لواندوفسکی ، کریستیانو رونالدو و مسی) جا ماند، در این سال توانست با PSG فینالیست چمپیونزلیگ شود و در فهرست یازده بازیکن برتر یوفا در سال 2020 نیز قرار گرفت.

نیمار در 30 بازی برای PSG در سال 2020 توانست 23 گل به ثمر برساند و 12 پاس گل نیز داد. آماری که به او اجازه می داد بیشترین رای را از طرف هواداران، روزنامه نگاران در سراسر جهان و بازیکنان سابق برزیل که در سامبافوت رأی داده اند، به دست بیاورد. نیمار این جایزه را از الیسون، دروازه بان لیورپول، که در سال 2019 برنده سامبای طلایی شده بود، پس گرفت.

 

 

برندگان این جایزه از ابتدا تا کنون عبارتند از:

 

2008: کاکا (میلان)

2009: لوئیز فابیانو (سویا)

2010: مایکن (اینتر)

2011: تیاگو سیلوا (میلان)

2012: تیاگو سیلوا PSG))

2013: تیاگو سیلوا (PSG)

2014: نیمار (بارسلونا)

2015: نیمار (بارسلونا)

2016: کوتینیو (لیورپول)

2017: نیمار (PSG)

2018: فیرمینو (لیورپول)

2019: آلیسون (لیورپول)

2020: نیمار (PSG)

 

پاری سن ژرمن نیمار

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پاری سن ژرمن نیمار سامبای طلایی تیاگو سیلوا سال 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!

به گزارش "ورزش سه"، گالتیه فصل گذشته نتوانست با پی اس جی در فوتبال اروپا موفق کار کند، با وجود اینکه او سه اعجوبه فوتبال دنیا یعنی لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را در اختیار داشت. پاریس با او قهرمان لیگ فرانسه شد ولی از مهمترین هدفش خیلی زود و در یک هشتم نهایی باز ماند و به دست بایرن حذف شد.

گالتیه در مورد تجربه هدایت این سه فوق ستاره گفت: «فکر نمی کنم دیگر فوتبال فرانسه چنین مثلثی را به خود ببیند. مدیریت چنین بازیکنانی قطعا متفاوت است و هر بحث و گفت و گویی را باید به طور خصوصی و رودررو انجام داد تا موضوعی به بیرون درز نکند. وقتی چنین بازیکنان خارق العاده ای در تیمتان دارید، باید مراقب همه حرکات‌تان باشید. برای مثال هر لبخند و واکنش بی موقع می تواند تاوان داشته باشد.»

گالتیه ادامه داد: «یادم است در اولین بازی لیگ قهرمانان برابر یوونتوس، مسی را در دقایق پایانی تعویض کردم چن از نظر خودم منطقی بود تا مسی را برای حفظ توان بدنی اش بیرون بکشم. بعد از بازی همه جا پر شده بود از اینکه گالتیه اولین مربی ای شد که مسی را در یک بازی لیگ قهرمانان تعویض کرده است. من اصلا از این موضوع خبر نداشتم و تازه متوجه شدم مسی چقدر بزرگ است و یک تعویض معمولی او چه اندازه عواقب و بازتاب خواه داشت. در مجموع ولی مسی، نیمار و امباپه بازیکنانی حرفه‌ای و فروتن بودند و هدایتشان افتخار بزرگی بود.»

دیگر خبرها

  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • نیمار برای رفتن پیش مسی، ام باپه را مصدوم کرد! (فان) / فیلم
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • دست‌کش طلایی لیگ جزیره به دروازه‌بان آرسنال رسید
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!
  • تیاگو سیلوا در آستانه بازگشت به فلومیننزه برزیل
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • رسمی؛ داوید رایا برنده دستکش طلایی لیگ برتر در فصل 24-2023