Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس قرآن کریم حمایت از فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در ابتدای آیین ترتیل قرآن کریم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در سوره حج می‌فرماید تعظیم حرکت‌های الهی برای انسان بهتر است، همچنین در سوره مائده فرموده است نسبت به شعائر الهی بی‌توجه نبوده و توهین نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شعائر الهی یعنی هر چیزی که انسان را به یاد خداوند می‌اندازد، صفا و  مروه و قربانی و حج ازجمله شعائر الهی است و همچنین مساجد و مراکز دینی و فرهنگی و نمازهای جمعه و جماعت ازجمله شعائر دینی و الهی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: منظور از تعظیم شعائر یعنی مقام و موقعیت این مراکز بالابرده شود و دولت اسلامی وظیفه دارد با برنامه‌ریزی در راستای بالابردن این مراکز در اذهان اقدام کند، می‌توان در کتاب درسی دانش آموزان بخشی را درباره این مراکز قرارداد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: خداوند در آیاتی از سوره انفال می‌فرماید تا می‌توانید در برابر دشمنان خود را قوی کنید؛ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند خداوند بر شما لازم کرده است تا با ستمگران جهاد کنید، حتماً خداوند یاری می‌کند کسی را که به یاری او می‌شتابد.

حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: خداوند کسانی که دین خدا را نصرت می‌کنند کمک می‌کند و این وعده الهی است، خداوند سردار دل‌ها قاسم سلیمانی ویاران وی را یاری کرد و دشمن ساخته دست آمریکا یعنی داعش را از سرزمین‌های اسلامی ریشه‌کن کردند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود اقتدار را بر اساس احساسات و عواطف دنبال نمی‌کنیم بلکه محاسبه اقتدار ما عقلانی است، از شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس قرآن کریم حمایت از فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند در قرآن کریم جامعه اسلامی را این‌گونه معرفی می‌کند که جامعه‌ای است که مسلمانان هنگامی‌که به قدرت می‌رسند نماز را به پا داشته و زکات می‌دهند و امربه‌معروف و نهی از منکر را مورد تأکید قرار می‌دهند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه و اهمیت فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: رسول خدا فرمودند اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای موردتوجه نباشد خداوند برکت را از آن‌ها می‌برد، دولت اسلامی وظیفه دارد که به ترویج این فریضه الهی بپردازد و از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند، امروز امربه‌معروف و نهی از منکر از طریق رسانه‌ها و نشریات و فضای مجازی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم امربه معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر دولت اسلامی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی

ظهر امروز حجت الاسلام و المسلمین"سیدعلیرضا ادیانی" در جمع کارکنان انتظامی ستاد سازمان عقیدتی سیاسی ضمن قدردانی از همه کسانی که از طرح نور اعلام حمایت و قدردانی کرده اند گفت: با همه وجود از عزم جدی و اراده انقلابی سردار رادان فرمانده کل انتظامی و همه فرماندهان و نیرو‌های مجاهد و جان برکف انتظامی در اجرای طرح نور تشکر و قدردانی می‌کنم و دستشان را می‌بوسم که برای اجرای حکم قطعی و مسلّم اسلام سینه سپر کرده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: انتظامی کشور پیشگام و پیشتاز در مبارزه با بی حجابی است و در این حوزه با قاطعیت و اقتدار کامل، برابر قانون عمل خواهد کرد و تمام زخم زبان‌ها و مشقت‌ها را به جان می‌خرد، اما نمی‌گذارد حکم الهی روی زمین بماند و اجرا نشود.

نماینده ولی فقیه در انتظامی کشور اجرا طرح نور را در راستای حفظ کرامت بانوان جامعه اسلامی و همچنین حفظ مصونیت معابر و اماکن عمومی دانست و افزود: اجرای این طرح موجب خرسندی و حمایت مومنین و متدینین گردیده است و انتظامی مصمم است این طرح که در راستای اجرای حکم الهی است را با قدرت و جدیدت هر چه تمام ادامه دهد و از اقدامات خود هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد دشمنان از خطوط قرمز فرهنگی عبور کنند و به حریم مقدس خانواده ایرانی هجمه وارد سازند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به رعایت حجاب اسلامی توسط اکثریت بانوان گفت: عده‌ای محدود با نافرمانی مدنی و تخطی از احکام الهی سعی دارند فساد و بی بندو باری را اشاعه دهند، اما خود بانوان با کرامت جامعه اسلامی این اجازه را به آنان نخواهند داد همانگونه که این روز‌ها بانوان مسلمان با اعلام حمایت زا اجرای طرح نور این مطالبه جدی را از مسئولان دارند.

حجت الاسلام ادیانی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید در انجام تکالیف دین تفرقه کند افزود: هر کسی هر کار می‌تواند در راستای حمایت از این طرح و اجرا کنندگان آن انجام دهد، با قدم و قلم باید از این طرح که اجرا کننده حکم اسلام است جانانه حمایت و همراهی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان با تقدیر ازعلما، روحانیون و آحاد اقشار جامعه که این روز‌ها از اقدامات انتظامی کشور در اجرای طرح نور قدردانی و حمایت کردند، تصریح کرد: این حمایت‌ها به کارکنان ما توان مضائف می‌بخشد و دشمنان ما را تضعیف می‌کند، و ان شاء الله این پدیده شوم بی حجابی که چهره ام القری اسلام و مهد تشیع را مخدوش کرده است با مجاهدت کارکنان انتظامی پاک و مطهر می‌گردد.

منبع:روابط عمومی پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند