Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- امی(Ami) برندی در مجموعه سیتروئن است که سابقه آن به سال 1961 میلادی باز می گردد. امی در کلاس های متنوعی شامل 4درب ناچ بک سالون، 4 درب فست بک سالون، 5 درب استیت و ون 2 درب تولید شد. اما مهمترین ویژگی آن مربوط به طراحی و ظاهر متفاوتش می شود.

گریل(جلوپنجره) متفات، شکل خاص ستون آخر و همچنین شیب برعکس شیشه عقب؛ چالش های بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نسل از امی تا سال 1978 روی خط تولید قرار داشت.

امی مدل 1968

سیتروئن از سال 2020 باردیگر تصمیم گرفت تا امی را به چرخه محصولات تولیدی خود بازگرداند. از این رو تلاش شد تا تفاوت های ظاهری که امی دهه 60(میلادی) همراه خود داشت بازهم در دوران جدید تکرار و محصولی خاص با این برند روانه بازار شود.

در چنین شرایطی؛ امی جدید تبدیل به یک خودروی الکتریکی کوچک اما دارای جزئیات حجیم و مقداری هم عجیب شد!

سیتروئن امی از منظر ابعاد فقط 2410 میلیمتر در طول توسعه یافته است. این عدد در عرض به 1390 میلیمتر و در ارتفاع به 1520 میلیمتر می رسد. وزن خالص خودرو نیز بدون باتری برابر با 425 کیلوگرم است. افزوده شدن باتری با توجه به حجم، بین 60 تا 100 کیلوگرم به وزن خودرو اضافه می کند.

به این کلاس بدنه که امی در آن تولید و معرفی شده به اصطلاح Quadricycle می گویند که یک استاندارد تولیدی خودرو در قاره اروپا برای میکروکارهای دارای 4 چرخ است. ساختار هیبریدی درب ها برای باز شدن از سمت مخالف نیز از ویژگی های این محصول است.

در قسمت کف خودرو باتری 5.5 کیلووات ساعت لیتیوم-یون قرار گرفته که برد حرکتی 75 کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد. برای شارژ کامل آن با سوکت خانگی معمولی نیز حدود 3 ساعت زمان نیاز است. سیستم شارژ ساده با سیم جم شونده مخفی داخل بدنه یکی از جذابیت های این مدل محسوب می شود.

بیشینه سرعت در نمونه تک موتوره برابر با 41 کیلومتر برساعت است.

سیتروئن این خودرو را به عنوان وسیله ای در سطح اسکوتر و دوچرخه معرفی کرده و در قراردادهای متنوع امکان اجاره آنرا برای افراد ممکن ساخته است. اما قیمت پایه آن برای فروش نیز حدود 6000 یورو مشخص شده است.

رانندگی با این خودرو برقی نیازمند گواهینامه نخواهد بود و هر فرد بزرگ‌تر از 14 سال در فرانسه (بزرگ‌تر از 16 سال در دیگر کشورهای اروپا) می‌تواند از سیتروئن امی استفاده کند.

طراحی داخل کابین همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید کاملا در سبک مینمیال و البته در نهایت زیبایی انجام شده است. امی برای استفاده محدود در شهرها و همچنین جابجایی های درون شرکتی گزینه جالبی به نظر می رسد.

مازیار دانیالی 

بیشتر بخوانید:

*سیتروئن سی3 ایرکراس 2022؛ فرانسوی کوچک با 4 انتخاب در بخش پیشرانه (+عکس) *سیتروئن کارین و رکورد حضور دکمه در خودرو! (+تصاویر) *سیتروئن TUB و اولین درب کشویی در صنعت خودروی جهان! (+تصاویر) *سی4 الکتریکی معرفی می شود/ کراس اوور آینده نگر سیتروئن با طراحی متفاوت (+تصاویر) *خودروی سال اروپا انتخاب شد/ پژو بار دیگر با یک محصول اقتصادی رکورد زد! (+تصاویر) *دی اس 9؛ سدان لوکس مونتاژ چین با قیمتی در سطح محصولات "ب ام و" سری5 و 7! (+عکس) لینک کوتاه: asriran.com/003HP4

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)

دوربین‌های کنترل سرعت اخیرا با پیشرفت شگفتانه‌ای مواجه شده و حالا قدرت خاصی دارند. اخیرا متخصصان دوربین‌های جدید راهنمایی رانندگی را معرفی کردند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند برای زیر نظر گرفتن رفتار رانندگان، حتی داخل خودرو را هم ببینند.

به گزارش گجت نیوز، این دوربین‌ها به دلیل مزایا بالقوه ایمنی خود مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته‌اند. بنابه آنچه در اخبار تکنولوژی گفته می‌شود، این دوربین‌ها پس از گذراندن مراحل و آزمایش‌های مختلف در سطح جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته فعلا خبری از حضور این دوربین‌ها در جاده‌های کشورمان گفته نشده است.

دوربین های جدید راهنمایی رانندگی با قدرت خارق‌العاده هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به نوبت به همه حوزه‌ها نفوذ می‌کند و حالا نوبت دوربین‌های راهنمایی رانندگی است تا برای افزایش قدرت بینایی خود، به این تکنولوژی مجهز شوند. در تصاویری که منتشر شده نشان داده می‌شود که نمونه‌ای از این دوربین‌ها به یک ون نصب شده و رانندگانی را که از تلفن همراه استفاده می‌کنند و یا کمربند ایمنی نبسته‌اند را شناسایی می‌کند.

دوربین های جدید راهنمایی رانندگی مجهز به هوش مصنوعی

بنابه گزارشات مختلف، این دوربین‌ها برای اولین بار در سال گذشته برای جاده‌های مناطق لمبث مورد استفاده قرار گرفته و مامورینی که به آن کار کرده بودند، عملکرد آن را حیرت‌آور خواندند. همچنین در آگوست سال گذشته، نمونه‌ای از این دوربین‌ها در دوون و کورنوال مورد استفاده قرار گرفته و توانست تنها در سه روز اول فعالیت خود، حدود ۳۰۰ راننده خاطی را شناسایی کند.

لوئیز توماس، کارشناس بیمه خودرو نیز گفت:

فناوری جدید این دوربین‌ها با افزایش دقت شناسایی و کنترل و با قرار دادن رانندگان خطرناک زیر میکروسکوپ می‌توانند به بهبود ایمنی جاده‌ها و عابرین و دستگیری رانندگان خاطی کمک بسیاری کنند

نگرانی‌هایی از استفاده هوش مصنوعی در دوربین های راهنمایی رانندگی

داده‌های شرکت بیمه نشان می‌دهند که تقریباً نیمی از رانندگان بریتانیا به این مورد اعتقاد دارند که دوربین‌های کنترل سرعت هوش مصنوعی، جاده‌ها را ایمن‌تر کرده و تصادفات را کاهش می‌دهند. با این حال حدودا از هر پنج راننده یک مورد از آنها به نگرانی‌های حریم خصوصی نیز اشاره کرده و می‌گویند که ممکن است این دوربین‌ها به حریم خصوصی آنها تجاوز کرده و تصاویری آنها را در اختیار افراد دیگر قرار دهد.


دوربین های جدید راهنمایی رانندگی مجهز به هوش مصنوعی

در همین راستا برخی از رانندگان نیز نگرانی خود را در مورد استفاده از هوش مصنوعی به ویژه با دوربین‌هایی که دید واضحی به داخل وسیله نقلیه دارند، ابراز کرده اند.

آدریان لیسک، رئیس ایمنی جاده پلیس دوون و کورنوال نیز در صحبت‌های خود، به رانندگان خاطی اشاره کرد و افزود که این تکنولوژی جدید، پیامی است به افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و فکر می‌کنند که هیچ نهادی نمی‌تواند آنها را دستگیر کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)