Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@21:25:23 GMT

5خوراکی برای حل معضل فراموشی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۹۷۸۸

بسیاری از افراد از فراموشی رنج می‌برند و ممکن است اغلب آن‌ها را مقابل همکاران، آشنایان و دوستان در موقعیت‌های خجالت آور قرار دهد. ناطقان: به نقل از "ميديكال إكسپرس" فراموشی مشکلی است که مربوط به سن نیست و فقط به افراد مسن محدود نمی‌شود بلکه هر کسی ممکن است از فراموشی چیز‌ها یا اتفاقاتی که به تازگی رخ داده اند رنج ببرد، که باعث دردسر بزرگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برخی از افراد در به خاطر سپردن نام دیگران، تاریخ وقایع خاص، مکان‌های مختلف و ... مشکل دارند و دلیل آن ممکن است استرس، خستگی، کمبود خواب و ... باشد.

به گفته پزشکان و متخصصان تغذیه، داشتن یک رژیم غذایی سالم و خوردن برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد مغز و تحریک حافظه کمک کند.

در این گزارش ۵ ماده غذایی که به بهبود حافظه و مبارزه با فراموشی کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم:

۱) تخم مرغ
تخم مرغ منبع غنی از بسیاری از مواد مغذی مهم برای سلامت مغز، از جمله ویتامین B۶، B۱۲، فولات و کولین است. کولین به بدن در تولید استیل کولین که انتقال دهنده‌ عصبی برای تنظیم خلق و خو و تحریک حافظه است کمک می‌کند؛ کولین عمدتا در زرده تخم مرغ وجود دارد.

۲) سبزیجات
کارشناسان مصرف مقادیر زیادی سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگ دار مانند کلم بروکلی، کلم، فلفل دلمه‌ای و اسفناج را توصیه می‌کنند که به کاهش خطر آسیب مغزی و کاهش حافظه کمک می‌کند.

۳) ماهی چرب
خوردن ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد و ساردین برای تحریک حافظه و مقابله با فراموشی بسیار مهم است، زیرا حاوی امگا ۳ هستند که عملکرد مغز را تقویت می‌کنند و باعث تحریک حافظه و عدم فراموشی می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود حداقل دو بار در هفته ماهی بخورید.

۴) آجیل
آجیل منبع مهمی از ویتامین H است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان مهم برای کاهش نقص شناختی که با افزایش سن اتفاق می‌افتد محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ ثابت کرد که بادام یکی از محبوب‌ترین انواع آجیل‌ها است و به طور قابل توجهی حافظه را تحریک می‌کند.

۵) انواع توت‌ها
چندین مطالعه نشان داده است که توت در تقویت حافظه و جلوگیری از فراموشی بسیار تاثیر گذار است؛ زیرا انواع توت حاوی آنتی اکسیدان هستند که برای افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز مفید است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فراموشی ، خوراکی مفید ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فراموشی خوراکی مفید درمان تحریک حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تبدیل پسماندهای پلاستیکی غیرقابل بازیافت به سوخت جامد، به کمک رفع معضل پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت آمده است. در فرایند تبدیل این پسماندها به سوخت جامد، نه آب قابل توجهی مصرف شده و نه آلایندگی ایجاد می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معضل همیشگی پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت هم چهره طبیعت را زشت می‌کند و هم تهدیدی برای طبیعت و حیوانات است که البته به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تبدیل پسماندهای پلاستیکی غیرقابل بازیافت به سوخت جامد، به کمک رفع این معضل آمده است. در فرایند تبدیل این پسماندها به سوخت جامد، نه آب قابل توجهی مصرف شده و نه آلایندگی ایجاد می‌شود.

سوخت‌های جامدی که از این محصول دانش‌بنیان خارج می‌شود قابلیت اشتعال چندبرابری سوخت‌های سنگین را دارد.

سمیه شایسته‌پور؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ضایعات پلاستیکی بدون نیاز به تفکیک و سورت‌شدن، به صورت یکجا و همزمان به غیر از پلاستیک‌هایی که بازیافت می‌شوند را وارد این سیستم می‌کنیم و طی یک فرایند شیمیایی و دستگاهی، پیوندهای پلیمری تمامی پلاستیک‌های بازیافتی را شکسته و پلاستیک‌ها که به صورت یک ماده نفتی ناپایدار حرارتی است به یک ماده پایدار حرارتی تبدیل می‌کند.

بازیافت پلاستیک چگونه بر تقاضای جهانی نفت تاثیر می‌گذارد؟

شایسته پور تأکید کرد: در این سیستم، مصرف آب بسیار پایینی داریم و آب مصرفی مجدد به سمت سیستم بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: در این سیستم هیچگونه آلایندگی زیست محیطی نداریم و پلاستیک‌های به صورت مستقیم به سوخت تبدیل می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به مصارف این سوخت جامد تصریح کرد: مصارف خانگی برای کشورهای فاقد نفت و گاز، کوره‌های حرارتی و نیروگاه از جمله مصارف این سوخت جامد است.

وی با اشاره به قابلیت اشتعال بالای این سوخت جامد گفت: ارزش حرارتی این سوخت جامد 2 تا 3 برابر ذغال سنگ و مازوت است.

شایسته‌پور گفت: ایده اولیه این فناوری 17 سال پیش کلید خورد و محصول نهایی آن تأییدیه جهانی را به همراه دارد. در سال 2019 این تکنولوژی را در آمریکا به ثبت جهانی رساندم و امتیاز علمی آن را دریافت کردم.

علی سلاجقه؛ رئیس سازمان محیط زیست درباره این محصول دانش‌بنیان ایرانی گفت: ما از جنبه محیط زیستی به این محصول نگاه می‌کنیم و این دستاورد بزرگی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • بیمارستان شفاء، حافظه ی جنایات رژیم صهیونیستی
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • چرا هیچ وقت یادمان نمی ماند درِ خانه را قفل کرده ایم یا نه؟