Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مرزبانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروگاه های تجدیدپذیر (بادی) و تجدیدناپذیر (نیروگاه های کوچک مقیاس CHP) در شهرستانهای خواف، تایباد، چناران، گناباد، قوچان، نیشابور، کاشمر و سامانه های خورشیدی (تجدیدپذیر) مشترکان برق در ۲۹ شهرستان خراسان رضوی استقرار دارند.

وی بیان کرد: علاوه بر ظرفیت فوق، حدود ۳۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ مگاوات دیگر نیروگاه کوچک مقیاس CHP در شهرستانهای گناباد، قوچان و نیشابور در حال افزایش ظرفیت یا ایجاد است که انشالله در سال۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۹، موافقت نامه نصب چهار نیروگاه کوچک مقیاس CHP در مجموع به قدرت ۶.۹ مگاوات در شهرستان های قوچان، نیشابور و گناباد تمدید شده و اتصال به شبکه ۱۵ نیروگاه کوچک مقیاس شامل۲ نیروگاه بادی در خواف و ۱۳ نیروگاه خورشیدی در شهرستانهای چناران، سبزوار، خوشاب، جوین و مه ولات در مجموع به قدرت ۲۱.۳۲ مگاوات تایید شده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ظرفیت نیروگاه های متصل به شبکه توزیع در استان شامل ۲۳ مگاوات ‌نیروگاه CHP و ۵.۳۶ مگاوات نیروگاه بادی و ۱۲.۲۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی است که میزان انرژی تولیدی نیروگاه های CHP در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۰۶ گیگاوات ساعت و در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۰۶.۹ گیگاوات ساعت و میزان انرژی تولیدی نیروگاه های بادی و خورشیدی خراسان رضوی در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۷ گیگاوات ساعت و تولید انرژی این نیروگاهها در سال ۱۳۹۹ برابر ۲۴.۴ گیگاوات ساعت بوده است.

مرزبانی افزود: سهم تولید نیروگاه های CHP از انرژی مصرفی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تا پایان سال  ۱۳۹۹ به میزان ۱.۳۲ درصد و سهم تولید نیروگاه های بادی و خورشیدی از انرژی مصرفی این شرکت تا تاریخ مزبور ۳۱ صدم درصد بوده است.

وی اظهار داشت: در حوزه بازار برق و خرید انرژی، نخستین قرارداد خرید دوجانبه انرژی در تاریخ صنعت برق کشور به ظرفیت ۱.۵ مگاوات در مهرماه سال ۱۳۹۸ و در ادامه ۱.۵ مگاوات دیگر در دیماه سال ۱۳۹۹، توسط شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی منعقد شد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی فعالیتهای انجام شده در سالهای ۹۸ و ۹۹ در حوزه سامانه های خورشیدی مشترکان را شامل تهیه دستورالعمل ها و چک لیستها و رویه ها، برگزاری دوره های آموزشی ویژه همکاران، بررسی طرحهای انجام شده پیمانکاران برای سامانه های جدید، بازدید از سامانه های خورشیدی کم بازده، بازدید از سامانه های خورشیدی آماده اتصال به شبکه، بازدید از سامانه های خورشیدی مستقل از شبکه، پیگیری جهت اجرای طرح جهاد روشنایی خورشیدی کرامت، نظارت بر سامانه های خورشیدی در حال احداث برشمرد.

به گزارش ایرنا،  خراسان رضوی در کنار استانهای کرمان و یزد با برخورداری از ۳۰۰ روز آفتابی در طول سال، جزو بهترین نقاط کشور برای تولید انرژی خورشیدی به شمار می‌رود. همچنین تاکنون هشت تونل بادی در شهرستانهای سبزوار، بینالود، خواف، بجنورد، نهبندان و فردوس در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی شناسایی شده است.

تونل بادی نشتیفان خواف در خراسان رضوی با برخورداری از ظرفیت تولید برق به میزان بیش از پنج هزار مگاوات در روز یکی از بزرگترین و مستعدترین تونلهای جهان و ایران شناخته شده است، ضریب تولید این نیروگاه ۶۰ درصد و حدود دو برابر نیروگاههای بادی دنیا است و سرعت باد در این منطقه بین ۱۰ تا ۱۲ متر در ثانیه است.

از دیگر نیروگاه‌های بادی مهم خراسان رضوی، نیروگاه بینالود نیشابور است که هم اکنون روزانه ۳۰ مگاوات برق تولید می‌کند و عملیات اجرایی طرح توسعه آن در حال اجرا است که اعتبار مورد نیاز برای توسعه این نیروگاه بادی حدود ۹۰۰ میلیون دلار است.

برچسب‌ها انرژی تجدیدپذیر مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی انرژی تجدیدپذیر مصرف بهینه برق صفحات خورشیدی شركت توزيع نيروی برق اخبار کنکور شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی سامانه های خورشیدی گیگاوات ساعت کوچک مقیاس سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!