Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:34:14 GMT

سد تازه‌کند انگوت آماده بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۰۳۳۳

سد تازه‌کند انگوت آماده بهره‌برداری شد

عباس جنگی مرنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح این سد برای اولین بار اراضی کشاورزی  منطقه گرمی‌مغان و شهرستان تازه تاسیس انگوت از منابع سد تازه‌کند بهره مند و زیر پوشش  آبیاری قرار می‌گیرد.

وی هدف از رهاسازی بخشی از آب ذخیره شده در مخزن سد تازه کند انگوت را تامین آب کشاورزی، تغذیه آبخوان‌های مربوط به برداشت شرب شهری و روستایی و حفظ حیات رودخانه در کاهش اثرات خشکسالی عنوان کرد و گفت: سد مخزنی تازه‌کند انگوت با ظرفیت ذخیره حدود ۸ میلیون متر مکعب آب بر روی رودخانه سامبورچایی در شهرستان انگوت احداث شده  و در حال بهره برداری می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگی مرنی ادامه داد: حجم تنظیمی سد تازه کند حدود ۸.۵ میلیون متر مکعب در سال است و تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد ریال برای این سد هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه تامین مالی تکمیل سدهای مخزنی عمارت و تازه‌کند در دستور کار است، افزود: برای تکمیل مطالعات ۲ سد جدید در حوزه آبریز رودخانه مرزی بالهارود نیز اعتبار مورد نظر از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

جنگی مرنی گفت: مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مالی توسط سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل سدهای مخزنی عمارت و تازه‌کند، هزار میلیارد ریال فاینانس بنیاد مستضعفان و جانبازان برای سد عمارت، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مدیریت بحران کشور برای ساماندهی رودخانه بالهارود و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل مطالعات طرح‌های توسعه حوزه آبریز این رودخانه مرزی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: بازسازی کانال آب‌آور سد گیلارلو گرمی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد علوی و تکمیل مطالعات تصفیه‌خانه آب شرب روستاها و شهرهای پایاب سد تازه‌کند انگوت در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده است و علاوه بر این تامین آب شرب، صنعت، گردشگری و کشاورزی منطقه از طریق منابع آب زیرزمینی و سطحی و سدهای شهرستان گرمی مغان با جدیت در حال برنامه‌ریزی و اقدام می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه عملیات اجرایی سد عمارت شهرستان گرمی پیشرفت خوبی دارد و  تا پایان سال جاری آبگیری می‌شود افزود: پروژه احداث سد عمارت شهرستان گرمی با پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد به مرحله تکمیل رسیده و عملیات اجرایی این سد توسط پیمانکاران ادامه دارد و در صورت تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد :اعتبارات لازم برای طرح سد عمارت پیش بینی شده و با فاینانس یک هزار میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان و جانبازان امیدواری برای تکمیل این سد با مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه بیشتر شده است.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها رونق تولید توسعه ایران جهش تولید آبیاری اردبیل شرکت آب منطقه ای اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید توسعه ایران سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها رونق تولید توسعه ایران جهش تولید آبیاری اردبیل شرکت آب منطقه ای اردبیل اخبار کنکور شرکت آب منطقه ای اردبیل تازه کند انگوت میلیارد ریال سد تازه برای تکمیل سد عمارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری

مهرداد روحانی وزیری ،مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به تکمیل و بهسازی شهربازی فدک اظهار کرد: این شهربازی نوستالژی بعد از سال‌ها مذاکره و پیگیری امسال به شهرداری واگذار شد و با حمایت‌های سازمان سیما و منظر و آقای جوادیان بهسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل پایانی آن در حال انجام است و به‌زودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

روحانی وزیری در ادامه به اقدامات انجام شده در بوستان ولایت اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ میلیارد تومان برای روشنایی این بوستان هزینه شد که تا اردیبهشت سال جاری به اتمام خواهد رسید، همچنین مشکلات ورودی این بوستان نیز حل‌شده و بخش زمین‌های بازی آن نیز در حال تکمیل شدن است.

وی ادامه داد: برنامه منطقه برای سال ۱۴۰۳ این است که به پروژه‌های روبنایی بپردازد و زیباسازی و نورپردازی منطقه را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا بتوانیم ازنظر بصری نیز منطقه را به یک حد قابل قبولی برسانیم.

وی همچنین به معضل بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری قم اشاره و اظهار کرد: تقریباً ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که برای توسعه آن پروانه را به‌صورت رایگان صادر می‌کنیم که به دلیل شبکه معابر فرسوده منطقه استقبال خوبی از طرف مردم نشده است.

وی افزود: بخش دیگری از این منطقه کاربری صنعتی دارد که در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ مورد پروانه صادر شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۴۰۰ پروانه رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری