Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@16:46:47 GMT

یک توصیه به ابراهیم رئیسی برای کاندیدا نشدن در انتخابات 1400

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۰۸۴۶

یک توصیه به ابراهیم رئیسی برای کاندیدا نشدن در انتخابات 1400

آفتاب‌‌نیوز :

«عباس سلیمی نمین»، فعال سیاسی اصولگرا، در رابطه با شرایط فعلی اصولگرایان تا زمان باقی مانده به انتخابات گفت: هر چند کاندیداهای نهایی هنوز اعلام حضور نکرده اند اما با این وجود کثرت نامزدها نسبت به انتخابات های گذشته بسیار بالا است. اینکه ما در این دوره، انتخابات بسیار پرشوری خواهیم داشت به این دلیل است که برخی از جریاناتی که مایل نیستند شاهد شوری منطقی باشند بلکه قائل به ایجاد هیجانات و بحران هستند به دنبال ایجاد اصطحکاک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مسائلی که اخیرا رخ داده و به تلقی صاحبنظران در زمان انتخابات هم ادامه پیدا خواهد کرد این نگرانی را برای نیروهای بحران خواه، ایجاد می کند که در صورت داشتن انتخاباتی پر شور آنها ضربه می خورند لذا تنش ایجاد می کنند. این مسائل قابل تامل است در بین نیروهایی که با شرایط مثبت انتخابات امکان حضور نخواهند داشت و میل به ایجاد بحران در آنها دیده می شود.

سلیمی نمین تاکید کرد: کاندیداهای اساسی جریان اصولگرا آقای رییسی و آقای قالیباف هستند که هر دو اعلام کرده اند در صورت حضور دیگری در انتخابات شرکت نخواهند کرد. مساله دیگر این است که آیا در صورت حضور آقای رییسی در انتخابات، سود این حرکت برای مردم بیشتر است یا حضور او در قوه قضائیه سود بیشتری برای مردم دارد؟! این بحث هنوز به نتیجه ای نرسیده است. به عقیده من آقای رییسی تنها کسی است که می تواند اصلاحات در قوه قضاییه را به عنوان امری حیاتی ادامه بدهد. بعد از خروج او از این قوه اصلاحات سخت تر و کندتر خواهد شد.

او اضافه کرد: شخصیتی مثل او قوه قضائیه را به خوبی می شناسد و امروز هم دارای این ایثار و و فداکاری است که با همکاران لغزش کرده خود برخورد کند و این شجاعت را داشت که در مقابل آنها صف آرایی کند این شجاعت در مدیران گذشته کم رنگ تر بود. مصلحت کشور بیشتر در حضور او در قوه قضاییه است.

سلیمی نمین ادامه داد: بسیاری از ثبت نام ها به این معنی نیست که آنها باور دارند در حد رییس جمهور شدن هستند بلکه خودشان را مطرح می کنند تا بلکه در سطح پایین تری مثل پست وزارت مطرح شوند. برخی می دانند که دارای آن خصوصیات نیستند باید اجازه بدهیم شورای نگهبان کار خود را انجام دهد. از بین پنجاه شصت نفری که از وزرا و استانداران ثبت نام کرده اند بررسی انجام می شود. بعد از اینکه شورای نگهبان به تعداد محدودی رسید باید این بحث را ادامه داد هر کدام از ثبت نام کنندگان یک ظرفیت هستند این ظرفیت ها را نسوزانید. به عقیده من برچسب زدن ها و تخریب ها ضروری نیست باید ابتدا اجازه بدهیم ساختارها تصمیم بگیرند. امروز هم ساختار اصولگریان و اصلاح طلبان در رسیدن به اجماع مشکل دارد باید اجازه بدهیم کار خود را کنند قطعا به یک جایی خواهند رسید و از این تعداد منتخب کم می شود. دستگاه نظارتی قانونی هم کار خود را می کند و باز از این تعداد کم می شود.

او ذر رابطه با احتمال حضور رییسی در انتخابات گفت: این بستگی به شورای ائتلاف دارد اگر شورای ائتلاف به یکی از این بزرگان رسید اخلاقا و شرعا باید بیایند و وارد عرصه بشوند. باید ائتلاف جمع بندی نهایی خود را اعلام کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سلیمی نمین رییسی انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. از میان ۴۵ کرسی باقی مانده که در این مرحله تعیین تکلیف خواهند شد، ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

در همین راستا، احزاب مختلف سیاسی کاندیداهای مورد حمایت خود در تهران را اعلام کردند. روز گذشته جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و اُمنا لیست انتخابی خود را اعلام کرده بودند.

امروز یعنی در دومین روز تبلغیات داوطلبان مجلس، شورای وحدت نیز از لیست مورد حمایت خود در تهران رونمایی کرد.

۲ کاندیدای مشترک میان ۳ لیست انتخاباتی/ ۱۱ داوطلب مشترک میان اُمنا و شورای وحدت

بررسی فهرست های منتشر شده از سوی این سه لیست انتخاباتی شانا، اُمنا و شورای وحدت نشان می دهد که محمد سراج و حسین صمصامی دو کاندیدایی هستند که در مورد آنها اشتراک نظر دارند.

از سوی دیگر ۱۱ داوطلب میان اُمنا و شورای وحدت مشترک هستند که اسمای آنها به این شرح است: احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالقاسم جراره، زینب قیصری، ریحانه اخلاقی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی،سید مرتضی محمودی، سید نظام الدین موسوی و عطا بهرامی.

همچنین، شورای وحدت و شانا در خصوص ۳ نامزد انتخاباتی با یکدیگر اشتراک نظر دارند که عبارتند از ؛ زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی و علی اصغر پورمحمدی.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902303

دیگر خبرها

  • شوک به شانا در دومین روز تبلیغات انتخابات /۱۱ کاندیدای مشترک شورای وحدت و امنا/ توافق سه گانه بر روی دو کاندیدا
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • فهرست کاندیدا‌های مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد