Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:28:14 GMT

صدور فرمان رسمی تعویق انتخابات فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۰۸۵۳

صدور فرمان رسمی تعویق انتخابات فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب با صدور فرمانی به طور رسمی انتخابات فلسطین را به تعویق انداخت. همزمان سازمان ملل خواهان تعیین تاریخ جدیدی برای انتخابات فلسطین شد.

به نقل از اسپوتنیک، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این فرمان را در پی امتناع رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات در قدس شرقی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس خبری رسمی فلسطین "وفا" گزارش داد که تصمیم تعویق انتخابات در سایه نشست روز پنجشنبه گروه‌های فلسطینی درباره انتخابات اتخاذ شد.

همزمان، تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از رهبران فلسطینی خواست تاریخ جدیدی را برای انتخابات قانونگذاری تعیین کنند.

وینسلند در بیانیه‌ای گفت: " من ناامیدی و سرخوردگی بسیاری از فلسطینیان را که به وضوح تمایل خود را برای تحقق حقوق دموکراتیک خود پس از نزدیک به ۱۶ سال ابراز کرده‌اند، درک می‌کنم."

وی ادامه داد: "با توجه به حمایت گسترده بین المللی، من فلسطینیان را به ادامه راه دموکراتیک تشویق می‌کنم. برگزاری انتخابات شفاف و فراگیر در سرتاسر فلسطین ، از جمله قدس شرقی که در توافق نامه‌های قبلی ذکر شده است، برای تجدید مشروعیت نهادهای فلسطینی و تقویت وحدت ملی در فلسطین لازم است."

وی گفت: "این موضوع زمینه را برای مذاکرات معنادار با هدف پایان دادن به اشغالگری و تحقق راه حل "دو کشوری" بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافق‌های قبلی را فراهم خواهد کرد."

وینسلند گفت: "سازمان ملل از تقویت نهادهای ملی فلسطین حمایت می‌کند. تعیین یک تاریخ جدید و به موقع برای انتخابات گام مهمی در اطمینان بخشیدن به مردم فلسطین خواهد بود مبنی بر این که صدای آنان شنیده می‌شود."

این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد که "وضعیت بلا تکلیفی طولانی موجب پیچیده تر شدن اوضاع شکننده کنونی می‌شود."

او همچنین از همه طرف‌ها خواست که خویشتندار بوده و کار را به خشونت نکشند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه از تعویق انتخابات پارلمانی که قرار بود 22 مه برگزار شود خبر داد و مقامات اسرائیلی را به جلوگیری از برگزاری روند رای گیری در قدس شرقی متهم کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در صدر هیات عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیر سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیات عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید - اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیات عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بی‌واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا به‌ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم