Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تامین خدماتی مانند آب ، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های رفاهی زمینه ساز آرامش و رفاه روستاییان شده و زمینه رونق و تنوع کسب و کارها را در روستاها فراهم می سازند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت توزیع برق استان یزد ، این شرکت علاوه بر برق رسانی به اکثر روستاهای استان با اقداماتی مانند نصب کنتورهای هوشمند، مدیریت مصرف انرژی در ادارات و بخش خانگی، کاهش میزان تلفات برق با کمترین میزان هدر رفت انرژی و کاهش خاموشی ها  با وجود برخی محدودیت ها در تامین انرژی ، اقدامات چشمگیری را در سال های اخیر به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با اجرای طرح نهضت گازرسانی به مناطق محروم در دولت تدبیر و امید، ۴۶۶ سکونتگاه روستاییان استان یزد با انرژی پاک گرم شده و بوی نفت و هیزم از خانه‌های آنها رخت بربسته است.

در میبد نیز که شهرستانی صنعتی و پرجمعیت‌ترین شهر استان یزد پس از مرکز استان است، شرکت‌های توزیع برق و گاز توانسته‌اند با به دست آوردن رضایت مردم و به خصوص روستاییان پرونده موفقی در زمینه خدمت رسانی در هفت سال اخیر داشته‌ باشند.

۷۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق در میبد ایجاد شد

رییس اداره برق میبد در گفت و گو با گزارشگر ایرنا با بیان شروع اصلاح فیدرهای خروجی پست برق میبد با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان و نقش موثر این اقدام در کمک به تولید انرژی، گفت: برای پایدار کردن برق کارگاه‌های صنعتی حدود ۷۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی در میبد ایجاد شده‌است.

علیرضا ابراهیمی ، ایجاد ۵۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در میبد را نیز یادآور شد و افزود: ۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برای مشترکان شهری و هشت کیلومتر برای روستاها در حدود هشت سال گذشته ایجاد شده و دراین ارتباط نیز ۳۵ دستگاه پست هوایی در شهر و ۱۸ عدد پست روستایی نصب شده‌است.

وی با بیان اینکه پست‌های هوایی در روستاها با مشارکت دهیاری‌ها نصب شده‌است ، افزود: ۱۸۰ کیلومتر شبکه‌های فشار ضعیف هم با کابلی کردن سیم‌های مسی قدیمی و همچنین سیم‌های بهسازی شده و بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تیر برق فشار ضعیف ۹ متری و ۹۰۰ تیر برق فشار متوسط ۱۲ متری در این مدت برای بهبود شبکه تعویض شده‌است.

ابراهیمی تصریح کرد: میبد از جمله مناطقی است که به دلیل شور بودن زمین سالیانه تعداد زیادی از تیرهای برق نیاز به تعویض پیدا می کند و این فعالیت باید به صورت مستمر در شهرستان تداوم داشته باشد.

رییس اداره برق میبد همچنین از برق رسانی به برخی مناطق بخش ندوشن ، هفتهر ، نیوک ، صدرآباد ، بنستان و منطقه شرقی محله شهیدیه خبرداد و تصریح کرد:  برق رسانی به روستاهای شاه تقی ، فیض آباد و بوکن نو نیز  در دست اقدام است.

ابراهیمی تامین روشنایی جاده سنتو از پل خورشید به سمت میبد را از دیگر پروژه‌های اداره برق میبد برشمرد و گفت: با انجام این پروژه در دو طرف جاده به طول ۲۲ کیلومتر شبکه ضعیف روشنایی زمینی همراه با نصب هشت دستگاه ترانس اجرا شده‌است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ به ازای هر مشترک ۲۶۶ دقیقه خاموشی برق در سال داشتیم و در پایان در ۹۹ این میزان به ۵۳ دقیقه رسیده که کاهش ۶۰ درصدی خاموشی برق نسبت به سال ۹۱ را نشان می دهد.

ابراهیمی در ادامه افزود: در هشت سال گذشته ۱۴ هزار مشترک عادی و ۱۵۸ مشترک شامل کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و اداره‌های بزرگ به جمع مشترکان اداره برق میبد پیوسته‌اند.

اجرای صد درصدی عملیات گازرسانی در شهر و روستاهای میبد

رییس اداره گاز میبد نیز در گفت و گو با گزارشگر ایرنا گفت: میبد از جمله شهرهایی است که در آن برای مناطق شهری و همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به طور کامل عملیات گازرسانی انجام شده‌ است.

مهدی دهقان افزود: در نزدیک به هشت سال دولت تدبیر و امید ۱۷۵ کیلومتر شبکه گذاری گاز در حوزه شهری انجام شده که در مجموع شبکه گذاری گاز در مناطق شهری میبد به ۷۶۷ کیلومتر رسیده است.

وی در ادامه  شبکه گذاری گاز روستایی میبد را ۲۲۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در مجموع ۷۵ کیلومتر شبکه گذاری قبل از دولت تدبیر و امید اجرا شده بود و  هم اکنون ۳۰۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز در روستاهای میبد اجرا شده است.

رییس اداره گاز میبد میزان نصب شهری انشعاب و علمک گاز در دولت تدبیر و امید را چهار هزار و ۴۲۶ عدد اعلام کرد و گفت : در مجموع تا کنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ انشعاب و عملک شهری در این شهرستان نصب شده‌ و در سطح روستاها نیز ۷۵۰ علمک اعلام کرد که با یک هزار و ۱۷۳ علمک نصب شده از قبل به یک هزار و ۹۲۲ علمک و انشعاب رسیده است.

دهقان اضافه کرد: همچنین از سال ۹۲ تا آخر سال ۹۹ ،  ۱۳ هزار و ۱۹۵ اشتراک گاز واگذار شده که در مجموع تاکنون  ۴۱ هزار و ۷۵۲  اشتراک در این شهرستان به متقاضیان واگذار شده‌است.  

دهقان اشتراک‌های گاز فروخته شده در حوزه روستایی را نیز یک هزار و ۶۸۸ اشتراک عنوان کرد که در جمع با یک هزار و ۹۴۰ اشتراک قبل از دولت تدبیر و امید ، سه هزار و ۶۲۸ روستایی از اشتراک گاز بهره‌مند هستند.

وی همچنین تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید بخش ندوشن به شبکه گاز طبیعی پیوسته و هم اکنون هر سه بخش شهرستان میبد دارای اشتراک گاز است و در بخش روستایی نیز تا قبل از دولت تدبیر و امید ۱۰ روستا از روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای انشعابات گاز بود و در این دولت ۱۸ روستا آن افزوده شد.

دهقان تعداد اشتراک گاز در حوزه صنعت در شهرستان میبد را ۱۲ اشتراک، مراکز گردشگری ، اقامتی و تفریحی ۲۳ اشتراک، پخت آجر ۶ اشتراک، ۸۲ اشتراک در بخش تولید کاشی و سرامیک  و صنایع نسوز ، ۲۰۸ مشترک صنعتی جزء و ۷۵ مشترک بخش کشاورزی شامل مرغداری و گلخانه و ۲ اشتراک فولاد عنوان کرد.

رییس شرکت گاز میبد جمع اعتبارات هزینه شده از منابع داخلی شرکت برای گازرسانی به مناطق شهری و روستاها را شامل نصب انشعاب، شبکه گذاری و اشتراک پذیری را  ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

پروژه های آبرسانی میبد از سال ۹۵ تا ۹۹

رییس اداره آب و فاضلاب میبد نیز در گفت و گو با گزارشگر ایرنا گفت: از سال ۹۵ تا ۹۹ ، توسعه شبکه توزیع آب روستاها به طول هشت کیلومتر با هزینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و همچنین اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده روستاهای شهرستان در این مدت به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده‌است.

محسن دشتی در ادامه از خرید و نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب با اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ، نصب و راه اندازی پکیج تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر با هزینه یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال و انجام عملیات خط انتقال و مخزن ذخیره شهر ندوشن با ۹۵ میلیارد ریال از محل منابع اعتبار استانی در سال ۹۵ خبرداد.

وی ادامه داد: ساخت یک باب مخزن زمینی یک هزار متر مکعبی برای مجتمع شهدا با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال و یک باب مخزن هوایی ۲۰۰ متر مکعبی برای مجتمع شهدا با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال از پروژه های سال ۹۵ بوده است.

دشتی ساخت و تجهیز ایستگاه پمپاژ و ساختمان سیستم گندزدایی مجتمع شهدا با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۵ را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب میبد عنوان کرد که از محل اعتبارات ملی به بهره برداری رسیده است.

وی با تشریح پروژه های سال ۹۶ ، اجرای شبکه آب انتقالی از خط انتقال ندوشن به روستاهای سورک و هفتهر بطول ۱۸ کیلومتر با ۱۸ میلیارد ریال اعتبار و ساخت ایستگاه پمپاژ بین راهی برای روستای سورک با هزینه ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی را از طرح های این سال بیان کرد و گفت: ساخت مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی شهر بفروئیه با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال و تجهیز ۲ حلقه چاه با مجموع دبی ۶۰ لیتر در ثانیه برای شهر بفروئیه نیز با اعتبار چهار میلیارد ریال  در سال ۹۷ اجرا شده است.

دشتی از اجرای محوطه تاسیسات و ساختمان نگهبانی و کلرزنی سایت بفروئیه با پنج میلیارد ریال وتکمیل خط انتقال و شبکه توزیع فاضلاب روستای سورک با هزینه یک میلیارد را را از دیگر پروژه های سال ۹۷ ذکر کرد و در ادامه گفت : اصلاح شبکه لوله گذاری در قالب طرح بازآفرینی با ۹ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال، حفر یک حلقه چاه با اعتبار سه میلیارد ریال و اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال را نیز در سال ۹۸ با اعتبارات ملی بهره برداری شده است.

وی همچنین اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از چاه به مخزن و از مخزن به شبکه شهری بفروئیه را با اعتبار ۲۵ میلیارد  و همچنین حصارکشی محوطه‌های چاه و  مخازن روستاهای شهرستان میبد به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی را از دیگر طرح های اجرا شده در سال ۹۸ برشمرد.

دشتی اعتبار حفر چاه های جدید شهرستان را  ۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اعلام کرد و افزود: ۱۴ مورد بازسازی و مرمت ساختمان‌های پمپاژ، برق و کلرزنی روستاهای شهرستان از محل اعتبارات استانی و داخلی در سال ۹۸ تکمیل شد.

رییس اداره آب و فاضلاب میبد در ارتباط با پروژه های سال ۹۹ اظهار کرد : در سال گذشته  توسعه و اصلاح شبکه لوله گذاری آب با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مردمی و لوله گذاری خط جمع آوری چاه های شهرستان میبد با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال با اعتبارات استانی مردمی اجرا شده و  خط انتقال آب شرب روستای بیده نیز با سه میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال و خط آب شرب روستای حسن آباد با یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون در سال گذشته از محل اعتبارات استانی و مشارکت دهیاری‌ها تکمیل شد.

دشتی احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی میبد با اعتبار ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی را از دیگر طرح های مهم سال گذشته شرکت آب و فاضلاب میبد عنوان کرد و یادآور شد: در مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه های این شرکت از سال ۹۵ تا ۹۹ ،  ۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال بوده است.

رضایت روستاییان میبد از نهضت خدمات رسانی

دهیار روستای علویه میبد در خصوص خدمات ارائه شده از سوی دولت به این منطقه گفت: هر درخواستی که در ارتباط با برق رسانی در روستا وجود داشته از سوی شرکت برق تامین شده و تنها یک درخواست در زمینه تعویض پست برق به سرانجام نرسیده است.

حبیب کریمی از تکمیل گاز رسانی در علویه خبرداد و با تبیین برخی مشکلات در زمینه آبرسانی گفت: پروژه آبرسانی این روستا ۹۰ درصد انجام شده و تنها ۱۰ درصد انجام نشده که همین مسئله باعث شده مشکل قطعی آب به طور کامل رفع نشود.

دهیار صدرآباد میبد نیز از رفع مشکلات به موقع برق و همچنین تعویض چهار تیر برق روستا خبرداد و گفت : هیچ تیر برق خاموشی در روستا به چشم  نمی‌خورد و همه اهالی از خدمات برق بهره‌مند هستند.

محمدعلی معینی افزود در ارتباط با آب و گاز رسانی نیز در روستا مشکل خاصی وجود ندارد و خدمات دهی به خصوص گاز تا به حال خوب بوده و فقط شهرکی که یکسال از احداث آن می گذرد فاقد گاز است و گاز رسانی به این شهرک نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به فروش اشتراک و لوله گذاری آب از آسفالت نشدن محل لوله گذاری گلایه کرد.

به گفته دهیار روستای هفتهر شرکت توزیع برق عملکرد خوبی در این روستا داشته‌ و از جمله اقدامات این شرکت برق رسانی به شهرک امام حسین (ع) هفتهر و رفع به موقع مشکلات برق و تعویض تیرهای برق بوده است.

مجید حکیمی ادامه داد: آب و گازرسانی به روستای هفتهر نیز انجام شده ولی با وجود ساخت و سازهای زیاد در شهرک امام حسین (ع) هفتهر بر روی زمین های واگذاری بنیاد مسکن ، هنوز برخی از ساکنان این شهرک دسترسی به شبکه گاز و آب ندارند.

به گفته مرضیه اسماعیلی ساکن ندوشن بیش از چهار سال است که گازرسانی و آب رسانی به این روستا انجام شده، مشکلی که الان وجود دارد مربوط به کنده کاری‌های طرح فاضلاب و آسفالت نشدن معابر است.

محمدرضا آقایی شهروند میبدی نیز گفت: در مرکز شهر میبد کمترین مشکل قطعی آب و برق و گاز وجود دارد و هر زمان هم که مشکلی بوده به موقع رسیدگی شده‌است.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد و این شهرستان دارای سه بخش بفروییه ، ندوشن و مرکزی و ۲۸ روستا است.

برچسب‌ها میبد توسعه ایران گاز رسانی یزد توسعه روستایی برق پروندهٔ خبری افتتاح طرح‌های آب و برق در کرمان و یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد توسعه ایران گاز رسانی میبد توسعه ایران گاز رسانی یزد توسعه روستایی برق اخبار کنکور میلیارد ریال از محل اعتبارات محل اعتبارات استانی محل اعتبارات ملی کیلومتر شبکه فشار دولت تدبیر و امید شبکه گذاری گاز میلیارد ریال پروژه های سال شهرستان میبد برق رسانی میلیون ریال اعتبار ۲ لوله گذاری رییس اداره اشتراک گاز فشار ضعیف سال گذشته انجام شده متر مکعبی خط انتقال گاز رسانی یک هزار اجرا شده تیر برق نصب شده سال ۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری

«طاهر النونو» یکی از مقامات حماس و مشاور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که هیئتی از اعضای این جنبش امروز (شنبه) وارد مصر شد تا با میانجی‌گران مذاکره در خصوص آتش‌بس غزه را آغاز کند.

به گزارش رویترز، این مقام حماس می‌گوید که جلسات گفت‌وگو با طرف مصری و قطری آغاز شده و حماس با پیشنهادات آنان «با جدیت و مسئولیت کامل» برخورد می‌کند.

مشاور هنیه در ادامه تاکید کرد که هرگونه توافقی باید شامل «پایان کامل و دائمی تجاوز، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت بدون محدودیت آوارگان به خانه‌های خود و مبادله واقعی اسرا» باشد. 

یک مقام دیگر فلسطینی که نام او فاش نشده، در خصوص نحوه پیشرفت مذاکرات آتش‌بس کنونی به رویترز گفت: «این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد، اما حصول توافق بستگی به این دارد که آیا اسرائیل آنچه برای تحقق آن لازم است را ارائه می‌کند یا خیر». 

پیش از این، شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت حاصل شده و یک تیم فنی قطری در حال بررسی جزئیات توافق احتمالی با مصری‌ها هستند. این شبکه اعلام کرد که هر دو گروه میانجی‌ها کلیدی هستند و معمولاً وارد شدن تیم‌های فنی به مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که توافق در حال حرکت به سمت جنبه عملیاتی آن است.

مصر در اواخر ماه گذشته با نگرانی از احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، تلاش مجددی برای احیای مذاکرات انجام داد.

در حال حاضر گفته می‌شود آخرین طرحی که برای آتش‌بس ارائه شده سه مرحله دارد و هر مرحله آن حدودا ۴۰ روز طول خواهد کشید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت