Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@19:09:28 GMT

آغاز به کار نمایشگاه مجازی قرآن کریم از امروز

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۰۹۱۱

‍‍‍‍‍‍

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم از امروز شنبه، ۱۱ اردیبشهت‌ ۱۴۰۰ با حضور بیش از هزار موسسه و مرکز قرآنی و ناشران فعال در این حوزه آغاز به کار می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایشگاه مجازی قرآن کریم برخلاف نمایشگاه قرآن که در ساعت‌های محدود پس از افطار برپا بود، شبانه‌روزی است و تمام علاقه‌مندان از ۴ گوشه ایران و جهان می‌توانند از امکانات فروشگاهی و نمایشگاهی آن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت برپاست و قرار است در سال‌های آینده حتی با پیش‌فرض از بین رفتن تهدید کرونا همچنان ادامه داشته باشد. هر چند انتظار می‌رود سال ۱۴۰۱ بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضوری برپا شود.

نمایشگاه مجازی قرآن ۲ بخش عمده فروشگاهی و محتوایی دارد؛ در بخش فروشگاهی ۳ حوزه از مکتوبات قرآنی در معرض دید قرار می‌گیرد که شامل قرآن کریم به معنای عام، حوزه دین با همه ابعاد و شاخه‌ها و حوزه سوم آثار و منابع مکتوب دفاع مقدس و مقاومت. در بخش فروشگاهی هم تمرکز بیشتر بر فروش محصولات مکتوب و بخش نرم‌افزار در حد بسیار محدود ارائه شده است. امسال در دوره اول نمایشگاه مجازی قرآن کریم مسئولان آگاهانه از ورود بیشتر به عرصه‌های نرم‌افزار و پوشاک عفاف و حجاب پرهیز کرده‌اند.

در بخش محتوایی نگارخانه‌ای وجود دارد که در آن صد‌ها اثر ممتاز هنری برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده و این نخستین بار است که امکان بازدید چنین مجموعه‌ای در سراسر ایران فراهم می‌آید. بخش مشاوره قرآن، بخش آموزش مجازی، بخش کودک و نوجوان و... از دیگر بخش‌های ارائه‌شده در مجموعه محتوایی نمایشگاه است. در این بخش ۴۵۰ موسسه و مرکز قرآنی حضور و فعالیت دارند و ۵۴۵ ناشر هم در بخش فروشگاهی نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور خواهند داشت.

برگزار شدن بیش از ۳۰ نشست تخصصی در فضای داخلی و فضای بین‌الملل با همکاری و مشارکت سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری بین‌المللی قرآن، اجرای وبینار‌های بین‌المللی با فرهیختگانی از ۱۰ کشور و ۲۰ نشست تخصصی در حوزه‌های مرتبط با توسعه فعالیت‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های نمایشگاه مجازی قرآن کریم است. علاقه‌مندان می‌توانند در نشانی iqfa.ir از نمایشگاه بازدید کنند.

آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ساعت ۱۲ امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت برخط برگزار می‌شود. هماهنگی با شرکت پست برای ارسال رایگان خرید‌های بازدیدکنندگان و اهدای بن خرید و تسهیلات به حدود ۱۲ هزار فعال قرآنی با همکاری بانک صادرات از ویژگی‌های این نمایشگاه است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: نمایشگاه ، قرآن کریم ، مجازی ، بازدید ، فروشگاه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن کریم مجازی بازدید فروشگاه نمایشگاه مجازی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند