Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پایان دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، ایران به تنها کشوری تبدیل شد که هر ۳ نماینده‌اش به دور حذفی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با برگزاری هفته ششم و پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در کشورهای هندوستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، فوتبال ایران به تنها جامعه‌ای بدل شد که ۳ نماینده از ۴ نماینده‌‌اش توانسته‌اند جواز حضور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی ACL۲۰۲۱ را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از صدرنشینی تیم فوتبال پرسپولیس در گروه E رقابت‌ها و صعود مقتدرانه ارتش سرخ با ۱۵ امتیاز، نوبت به تیم‌های استقلال و تراکتور رسید تا در شب پایانی مسابقات به‌عنوان تیم‌های اول و دوم به دور حذفی صعود کرده و ایران را به تنها کشوری تبدیل کنند که بیش‌ترین نماینده را در این مرحله دارد.

پرسپولیسی‌ها با کسب یک پیروزی دل‌چسب مقابل تیم الریان قطر توانستند صدرنشینی و صعود خود را قطعی کنند اما معادلات صعود در گروه C به‌شدت پیچیده شده بود و آبی‌های پایتخت برای صعود تنها راه خود را در پیروزی مقابل الشرطه بغداد می‌دیدند.

شاگردان فرهاد مجیدی هم با ارائه یک بازی منطقی و کسب یک پیروزی اقتصادی، مسیر صعود را هموار کردند و برای مشخص شدن تکلیف صدرنشینی به انتظار تقابل حساس تیم‌های الدحیل قطر و الاهلی عربستان نشستند. این دو تیم عربی که هر دو از شانس برابری برای صعود به‌عنوان یکی از ۳ تیم برتر رده دومی برخوردار بودند، به راهی بهتر از تساوی دست نیافتند تا هم تیم فوتبال استقلال بتواند با صدرنشینی در گروه مرگ به مصاف رقیب خود در دور حذفی برود و هم تراکتوری‌ها جواز صعود را کسب کنند.

توقف یا شکست استقلال مقابل الشرطه می‌توانست منجر به صعود تراکتور شود اما آبی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند مقابل عراقی‌ها به برتری دست پیدا کنند تا صعودشان به مرحله حذفی مسجل شود که این اتفاق موجب شد چشم شاگردان رسول خطیبی به دو بازی گروه A و دیدار الاهلی عربستان و الدحیل قطر برود.   پس از صعود تراکتور به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های ACL۲۰۲۱، تیم‌های بزرگی مانند الدحیل قطر، السد قطر و الاهلی عربستان از صعود بازماندند تا فوتبال کشور قطر پس از مدت‌ها در دور حذفی هیچ نماینده‌ای نداشته باشد.   تیم فوتبال پرسپولیس با کسب ۱۵، استقلالی‌ها با کسب ۱۱ و پرشورهای تبریزی نیز با ۱۰ امتیاز در جاده خوش‌بختی قرار گرفتند تا برای تقابل‌های حساس دور یک‌شانزدهم نهایی در اواخر شهریورماه آماده شوند.
برنامه رقابت‌های این مرحله نیز توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد که به‌شرح زیر است؛   استقلال تاجیکستان - پرسپولیس استقلال - الهلال عربستان النصر عربستان - تراکتور شارجه امارات - الوحده امارات   طبق فرمول اعلام شده توسط AFC، این مرحله به صورت تک‌‎بازی برگزار خواهد شد و تیم فوتبال استقلال نیز در میان نمایندگان ایران میزبان الهلال عربستان شد. پرسپولیس و تراکتور به ترتیب باید دیدارهای خود را مقابل استقلال تاجیکستان و النصر عربستان در شهرهای دوشنبه و ریاض برگزار کنند.    این مسابقات در دو روز ۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور ماه) برگزار خواهند شد.   انتهای پیام/    

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم فوتبال دور حذفی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی تراکتور و استقلال درنیمه اول/نمایشی که اثری از فوتبال نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر امروز چهارشنبه با دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام تبریز به قضاوت پیام حیدری پیگیری شد که نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب استقلال:

محمدرضا خالدآبادی، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک نفس، آرش رضاوند، جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو.

ترکیب تراکتور:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سید مهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد، رحمان جعفری، ارسلان مطهری.

دلایل حساسیت بازی

دیدار دو تیم در شرایطی آغاز شد که استقلال صدرنشین بود و برای حفظ موقعیت خود نیاز به پیروزی داشت و تراکتور هم برای این که خود را به رده سوم نزدیکتر کند برای رسیدن به برد وارد زمین شد و کار را هم تهاجمی آغاز کرد تا شاید بتواند در همان دقایق ابتدایی دروازه حریف تهرانی خود را باز کند.

خطر اول را استقلال ایجاد کرد

در شرایطی که تراکتوری‌ها برای رسیدن به گل عطش داشتند این استقلال بود که جدی ترین خطر را در دقیقه هشتم روی دروازه میزبان ایجاد کرد که ضربه محمدی از داخل محوطه جریمه را پورحمیدی دفع کرد تا این حمله بی ثمر بماند.

افت دو تیم و توپ‌های بی هدف

تا دقیقه ۳۰ بازی دو تیم افت محسوسی داشت و هر چند توپ در میانه میدان رد و بدل می‌شد اما اشتباهات بازیکنان دو تیم اجازه نمی‌داد که موقعیت جدی و خطرناکی روی دروازه‌ها شکل بگیرد. هر دو تیم بی هدف و پراشتباه ظاهر شدند و اعضای کادر فنی هم در کنار زمین به اعتراض و ایجاد حاشیه مشغول بودند!

درگیری‌های مبتیدیانه بازیکنان

بازیکنان دو تیم که در نیمه اول فوتبال سرد و کسل کننده‌ای را به نمایش گذاشتند در دقایق پایانی بیشتر به درگیری و ایجاد حاشیه پرداختند و با اقداماتی مبتدیانه و غیرحرفه ای فضای ورزشگاه را ملتهب کردند و با اشتباهات پرتعداد خود فقط توپ را به گردش در می‌آوردند و موقعیتی ایجاد نمی‌کردند تا در نهایت نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

کد خبر 6094502

دیگر خبرها

  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/«توهین» میلیاردرها به تماشاگران
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/ «توهین» میلیاردها به تماشاگران
  • مورایس: تساوی با پرسپولیس فقط به نفع استقلال بود
  • تساوی تراکتور و استقلال در ایستگاه بیست و پنجم
  • خلاصه بازی استقلال و تراکتور + فیلم
  • تساوی تراکتور و استقلال درنیمه اول/نمایشی که اثری از فوتبال نداشت
  • ترکیب استقلال در برابر تراکتور اعلام شد
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است/ پرسپولیس با «خودزنی» حذف شد
  • کاپیتان بایرن پشت ستاره کره: فوتبال همین است