Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک فاضلی با اشاره به درگیری مرزهای شرقی کشور با ویروس کرونای هندی گفت: آنچه مردم جنوب شرق کشور را در این شرایط رنج می دهد، محدودیت یا نبود امکانات بهداشتی و درمانی به خصوص در شهرستان های سیستان و بلوچستان ست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملک فاضلی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در سیستان و بلوچستان شرایط برای مراقبت در برابر بیماری کرونا، به گونه ای که بتوانیم تست را به صورت گسترده در دسترس عموم مردم جامعه قرار دهیم تا ارزان و راحت بتوانند آن را انجام دهند، هنوز فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که اعتمادسازی نسبت به انجام تست در جامعه نیز صورت نگرفته است، افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده به ویژه حوزه انتخابیه سراوان، مهرستان، سیب و سوران و گلشن، بزرگترین عارضه در این متنطقه کمبود پزشک است، چراکه ۶۰ درصد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی فاقد پزشک هستند.

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فوق العاده ضعیف عمل می کند و هیچ گونه توانمندی به آن شکل که باید داشته باشد، ندارد، بنابراین می طلبد که ما در این جهت حواسمان را بیشتر جمع کنیم، چراکه شرایط سیستان و بلوچستان خاص است.

به گفته وی، آنچه سیستان و بلوچستان را رنج می دهد، محدودیت و نبود امکانات بهداشتی و درمانی به خصوص در شهرستان هاست، طبق آمار دریافتی، نیمی از بیماران سراوانی در زاهدان بستری هستند یا درمان می شوند، به این معنی که توجه خاصی را در نقاط محیطی معطوف نکردیم و شهروندان به دلیل اینکه از سلامتشان در منطقه اطمینان ندارند، به محض این که بیمار می شوند به سمت مرکز استان حرکت می کنند.

فاضلی با بیان این که خواهشی که از مسئولان دارم، توجه بیشتر به سلامت جامعه است، گفت: در ماه رمضان قرار داریم و با توجه به برگزاری نماز ترابی توسط اهل سنت، خواهشمان از روحانیون این است که در مکان باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به اقامه نماز اقدام کنند، چراکه اگر از سلامتی به عنوان اولین نعمت خداوند پاسداری نکنیم، خشنود نخواهد شد.

وی با تاکید بر این که بزرگترین نعمت در ماه رمضان حفظ سلامتی است، گفت: انتظار می رود که روحانیون پروتکل های بهداشتی را به نمازگزاران توصیه و خودشان هم مراقبت کنند، همچنین با توجه به شیوع کرونای هندی و شرایط مرزهای شرقی کشور، مسئولان باید به فکر تامین امکانات مورد نیاز بهداشت و درمان و اعتماد سازی در جامعه باشند تا بتوان از بروز بحران جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.

مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالا‌های حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده‌های نفتی، ذرت و برنج است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان