Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قیاسی سرپرست دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی از محور‌های روستایی و فرعی شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، سرایان، فردوس، بیرجند، قاین، خوسف و شهرستان طبس بازدید و مسائل و مشکلات راه‌های این مناطق را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این بازدید‌ها روکش راه ها، چگونگی ساخت پل ها، حذف آبنما‌ها و همچنین ساماندهی تقاطع‌های آنتنی راه‌های روستایی و فرعی مورد بررسی قرار گرفت.

قیاسی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در حوزه راه‌های فرعی و روستایی باید استفاده از روش‌های نوین نگهداری از جمله روکش‌های حفاظتی و سازگار با شرایط جوی استان مورد استفاده قرار بگیرد.

سرپرست دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: چیپ سیل، اسلاری سیل و یا اسکراپ سیل از جمله مواردی هستند که در اجرای پروژه‌ها باید مورد استفاده قرار بگیرند.

او بیان کرد: در سطح راه‌های فرعی و روستایی خراسان جنوبی عملیات نگهداری راه‌ها به صورت مطلوب انجام شده هر چند به علت وسعت سطح استان و راه‌های فرعی و روستایی هنوز کار زیادی لازم هست تا انجام شود.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ساماندهی تقاطع‌های راه‌های روستایی تاثیر زیادی در افزایش ایمنی تردد کاربران جاده‌ای دارد گفت: کنترل و برنامه ریزی جهت ساماندهی تقاطع‌های پر تردد روستایی مطابق نشریه ۴۱۵ طرح هندسی راه‌ها در سنوات گذشته مورد توجه این اداره کل و ادارات تابعه شهرستان بوده است.

او افزود: به روزرسانی علائم ایمنی، اجرا و تجدید خط کشی در تقاطع ها، ایجاد یا افزایش باند‌های افزایش و کاهش سرعت در تقاطع‌ها و اجرای جزیره‌های جداکننده در دستور کار این اداره کل قراردارد.

جلال زاده تصریح کرد: این اداره کل از تمام توان ماشین آلات و نیرو‌های خود جهت نگهداری راه‌ها برای داشتن سطح سرویس مناسب استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری و حمل و نقل محورهای روستایی راه های روستایی ساماندهی تقاطع روستایی و فرعی راه های روستایی نگهداری راه ها خراسان جنوبی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند

محمد جهانپا، دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، ضمن اعلام اسامی راه‌یافتگان به این رویداد هنری، توضیحاتی را ارائه داد.

جهانپا گفت: «جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی با حضور پرشور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر داستان‌گویی کار خود را آغاز کرد که میزبان هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور خواهد بود. این جشنواره فرصتی است تا هنرمندان جوان و با استعداد از سراسر کشور، داستان‌های معنوی و ملی ما را با شیوه‌ای نوین و خلاقانه به نمایش بگذارند.»

دبیر جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی ادامه داد: «ما شاهد بودیم که چگونه هنر نقالی می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتقال فرهنگ و تاریخ ما به نسل‌های آینده عمل کند و همچنین این جشنواره می‌تواند هنر داستان‌گویی که همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم ما دارد را احیا کند. داوری این دوره از مسابقات با حضور مرشدان محسن میرزا علی، حسن بیگی و ورمرزیار در بوشهر به کار خود پایان خواهد داد.»

جهانپا، اسامی راه‌یافتگان به جشنواره پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی را که به میزبانی استان بوشهر برگزار خواهد شد، به شرح زیر اعلام کرد: 

نرگس یوسفی، مشهد، استان خراسان رضوی

رئوف پاشایی، مشهد، استان خراسان رضوی

فرشته محمدی، صالح‌آباد، استان خراسان رضوی 

کوثر دلتنگ سفیدسنگی، تربت جام، استان خراسان رضوی

جواد آقاپور، روستای درمه کلا، استان مازندران، بزرگسال

آتنا بیات، شهرستان اراک، استان مرکزی، بزرگسال

مرسانا برزگر، مشهد، استان خراسان رضوی

درسا نکویی، ده‌غیبی، استان خراسان رضوی

امیررضا حسینی روستایی دلویی، شهرستان گناباد، استان خراسان رضوی

سیدعلی موسوی، اکرم آباد، استان یزد، بزرگسال

سیدامیر عباس کرامت، کاشمر، استان خراسان رضوی

علی بهاری، بروجرد، استان لرستان، بزرگسال

جواد همایونی، توس، استان خراسان رضوی، بزرگسال

ضحا بابامندنی، دزفول، استان خوزستان

رویداد پرده‌خوانی و نقالی روستایی رضوی، یکی از بخش‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • مصوبات شورای ترافیک شهرستان هرسین لازم الاجرا و الزام آور است
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است