Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی سوری روز شنبه درگفت و گو با ایرنا به نقش مهم والدین درموفقیت دانش آموزان در امتحانات اشاره کرد و افزود: اولین رمز موفقیت دانش آموزان در هنگام درس خواندن از جمله امتحانات را مطالعه کردن در فضای آرام  تشکیل می دهد که درایجاد این فضا پدر و مادر مهمترین نقش را دارند.

وی بیان داشت: یکی از راه های پیشگیری و مقابله با اضطراب در بین دانش آموزان برای شرکت در آزمون های مجازی و حضوری پایان سال تحصیلی  جاری را ایجاد محیطی آرام در زمان امتحانات تشکیل می دهد که والدین باید به آن توجه کنند تا فرزندانشان با تمرکز درس بخوانند و با اعتماد به نفس در امتحانات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اضطراب یکی از شایع ترین حالات روحی است که تقریبا در همه انسان ها در طول زندگی و به درجات مختلف بروز می کند که اضطراب امتحان معمولا با نزدیک شدن امتحانات در فرد نمایان می شود به طوری که هر کسی در طول زندگی خود چندین بار آن را احساس و تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه هر فردی می خواهد هنگام ارزیابی و نقادی رفتارهایش به وسیله دیگران حداکثر امتیاز ممکن را کسب کند، اضافه کرد: به همین دلیل هر زمان که در موقعیت امتحان یا آزمون قرار می گیرد دچار اضطراب می شود هر چند موضوع امتحان را بارها و بارها تمرین کرده باشد.

سوری توجه والدین به تنظیم برنامه مطالعه، تغذیه مناسب به ویژه صبحانه خوردن، خواب کافی، انجام نرمش های سبک، نفس کشیدن های عمیق، نوشیدن آب و استفاده های میان وعده غذایی و مطالعه کردن در مکان ثابت و استراحت کردن در هنگام مطالعه کردن حداقل به مدت ۱۵ دقیقه به دلیل رفع خستگی ذهنی و کسب انرژی جدید را برای فرزندانشان درایام امتحانات را مهم و ضروری دانست.

وی برعدم رفت و آمدهای خانوادگی در ایام امتحانات بویژه در این وضعیت کرونا به علت پیشگیری از بیماری کرونا و تمرکز کامل دانش آموزان به مطالب درسی ، مقایسه نکردن فرزندان خود با دیگران و سرزنش نکردن آنها نیز تاکید کرد.

وی عنوان کرد: چنانچه والدین قادر به رفع نگرانی فرزندان خود نیستند از مشاوران مدارس و مراکز مشاوره وابسته به آموزش و پرورش بخواهند تا ترس و دلهره امتحان را از فرزندان آنان دور کنند.

روانشناس البرزی آرامش را رمز موفقیت در امتحانات برشمرد و یادآورشد: والدین مراقب رفتارهای استرس زا در ایام امتحانات که به عنوان یک عامل مهم در عدم تمرکز دانش آموزان درجلسه امتحان حتی مجازی تاثیرگذاراست،باشند.

وی ادامه داد: درایام امتحانات باید به دانش آموزان با بکار بردن کلمات مثبت و تشویقی روحیه داد زیرا این رفتار موجب می‌شود که آنان آرامش خاطر داشته باشند و یادآوری مطالب درسی در جلسه امتحان برایشان راحت تر صورت می‌گیرد.

سوری با بیان اینکه ریشه وعامل استرس و اضطراب در درجه نخست به رفتار والدین و خانواده در هنگام برخورد با مسائل مهم زندگی بر می‌گردد، اضافه کرد: رفتارهای نسنجیده و توأم با نگرانی و اضطراب والدین و اعضای خانواده درانجام بسیاری از اموربه ویژه مواقع حساس موجب می‌شود که فرزندان به تقلید این رفتار ناشایست بپردازند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان نیز برای به دست آوردن نتیجه مطلوب در امتحانات باید قبل از شروع امتحانات برنامه ریزی منسجم و هدفدار برای مطالعه‌ درس های خود  در کنار گوش دادن به توصیه های معلمان و اولیا داشته باشند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها آزمون البرز والدین سال تحصیلی 99 دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون البرز والدین آزمون البرز والدین سال تحصیلی 99 دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان معتقد است تیمش شانس‌ خود را برای قهرمانی در جام حذفی دنبال و امتحان می‌کند.

به گزارش ایسنا، محرم نویدکیا امشب در نشست خبری پس از صعود تیمش به مرحله یک‌چهارم جام حذفی با حذف پیکان،ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ابتدا از هواداران که در این هوا تا لحظه آخر از تیم حمایت کردند تشکر می‌کنم. بازی پیجیده‌ای شد. تیم پیکان با ارنج متفاوت داخل زمین آمد. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که از دست دادیم و با توجه به اینکه کار به پنالتی کشید، ممکن بود بازی را هم از دست بدهیم. پیکان جوان‌های زیادی را به بازی گرفت که قابل تقدیر است .همچنین به خاطر فشردگی در یک سوم میانی‌شان باید سبکی را بازی می‌کردیم که از این فشردگی موقعیت ایجاد کنیم که خوشبختانه موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم.

وی افزود: برای خود من خیلی جذاب بود. اما از آن طرف یک توپ خیلی معمولی تبدیل به گل شد و نزدیک بود بازی را از دست بدهیم. خوشحالم که در شرایط سخت و پیچیده ای که برای ما اتفاق افتاد توانستیم برنده بازی باشیم .

وی ادامه داد: باید قبول کنیم برخی اوقات اتفاقات می‌تواند تمرکز ما را به هم بزند و باید بتوانیم صبورتر باشیم و چالش‌ها را مدیریت کنیم و تیم را قدم به قدم به جلو ببریم.

نویدکیا درباره اینکه فکر می کرد تیم مس دگرگون شده و به یک تیم مدعی تبدیل شود، گفت: ما هنوز مدعی نیستیم و داریم سعی می‌کنیم خودمان را به بالای جدول بکشیم. اما واقعیت این است که روزهای اول برای خودم هم روزهای سختی بود. من با 12 بازیکن و تیمی که شرایط روحی روانی افتضاح و باشگاهی که شرایط ایده آلی نداشت روبه‌رو بودم. همه دست به دست هم دادند. فقط من نبودم مدیریت باشگاه سعی کردند کمک کنند. بچه‌های تیم هم جمع و جور شدند. کمی هم به من اعتماد کردند. من امیدوار بودم که بتوانیم شرایط‌مان را خوب کنیم چون مطمئن بودم مس تیم خوبی است و دچار چالش‌هایی شده که به این روز افتاده. اینجا دیدم همه دوست دارند مشکلات حل شود. من هم به تیم اعتماد به نفس و انرژی دادم و خدا را شکر رو به جلو حرکت می‌کنیم.

سرمربی مس رفسنجان درباره قرعه کشی مرحله بعدی جام حذفی نیز گفت: در جام حذفی هم باید داخل خانه و خارج از خانه بازی کنید. یکی از مشکلات جام حذفی ما این است که کیفیت آن پایین است بازیها تک بازی هستند. در خانه تیم‌های بزرگ با پنالتی از گردونه رقابتها خارج می شوند و به نظر من جام حذفی که برگزار می‌کنیم از نظر کیفی خیلی نمی‌تواند خوب باشد اما باید واقعیت را بپذیریم که ممکن است با قرعه خارج از خانه یا داخل خانه روبرو شویم. شانس هم مقداری دخیل است. باید کارمان را پله پله و با تمرکز جلو ببریم.

نویدکیا درباره شانس مس برای قهرمانی در جام حذفی نیز گفت: همه قهرمانی را دوست دارند اما باید منطقی باشیم. باید اجازه دهیم تیم آرام آرام جلو برود. مقداری از نظر روحی روانی شرایط‌مان خوب شده اما غیرمنطقی نباید در مورد آن حرف بزنیم. باید ببینیم به چه قرعه‌ای می‌خوریم. اما ما می‌خواهیم از تمام توان‌مان استفاده کنیم و شانس‌مان حتی اگر کم باشد را امتحان کنیم برای قهرمان شدن.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • قهرمانی مس رفسنجان در جام‌حذفی؟ نویدکیا: شانس‌مان را امتحان می‌کنیم!