Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید افضل گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: از تاریخ دوم اسفندماه ۱۳۹۹ که ریاست محترم قوه قضاییه در استان حضور پیدا کردند و اقدام به فک پلمپ کارخانه و اجرای خلع ید مالک قبلی کارخانه قند یاسوج کردند این واحد صنعتی به بانک تجارت واگذار شد و همان زمان بانک متعهد شد برای راه اندازی و به بازگشت کارگران و یا واگذاری کارخانه اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حالی که دو ماه از مالکیت مجدد بانک‌ تجارت می گذرد نه تنها اقدام مفیدی نبوده بلکه تنها همراهی بانک این بوده که به کارگران رسمی کارخانه، پیشنهاد امضای قرارداد جدیدی تحت عنوان اشتغال در شرکت خدماتی تجارت می‌کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: آیا شایسته است کارگری با سابقه ۲۰ سال فعالیت و متخصص در کارخانه قند به عنوان یک کارگر غیر رسمی در شرکت خدماتی بدون امنیت شغلی و با حقوق پایین تر به کار گرفته شود؟ آیا این جداسازی کارگران از کارخانه نیست؟.

وی گفت: این قضایا نه تنها در جهت راه اندازی مجدد کارخانه موثر نخواهد بود بلکه حضور تفکر مالک سابق مبنی بر تغییر مسیر و تغییر کاربری کارخانه را افزایش می‌دهد.

گنجی ادامه داد: در حال حاضر برای رفع این شبهات، بانک تجارت سریعتر اقدام به تشکیل هیئت مدیره و انتخاب مدیرعامل کند، چیزی که بیش از چند روز یا یک هفته زمان بر نخواهد بود ولیکن نزدیک به دو ماه است خانواده های مظلوم کارگران را چشم انتظار برقراری عدالت و رونق کارخانه گذاشته و قطعا این غیر از حق الناس نخواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: ادامه‌ این اتلاف وقت‌ها طبیعتاً گمانه زنی‌ها را افزایش خواهد داد و در ادامه تجمعات و همچنین واکنش‌ها را بیشتر خواهد کرد امیدواریم بانک تجارت هر چه سریعتر به سمت بازگرداندن کارگران رسمی کارخانه در جهت انبارگردانی، تعمیرات، بهره برداری و همچنین پرداخت حقوق و بیمه معوقه آنان(بر مبنای سال ۱۳۹۵ که به ناحق اخراج شدند) حرکت کند و در ادامه شاهد شروع به کار مجدد و یا واگذاری این واحد تولیدی باشیم.

به گزارش فارس؛ داستان واگذاری غیر قانونی و مفت و مجانی کارخانه قند یاسوج تمامی ندارد، علی‌رغم این که آیت‌الله رئیسی در سفر استانی خود به یاسوج دستور مستقیم راه‌‌اندازی این کارخانه را داد اما همچنان وضعیت این قدیمی‌ترین واحد تولیدی مبهم است و کارگران و سهامداران هر از چند گاهی تجمع اعتراضی خود را مقابل بانک تجارت برگزار می‌کنند و این گونه که به نظر می‌رسد کار به جاهای باریک کشیده شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تجارت کارگران عدالت یاسوج خبرگزاری فارس بانک تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی پیش از ظهر دوشنبه در همایش کارگری در کارخانه روغن کشی ورامین طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه روغن کشی ورامین دارای قدمت کهن است و روغن ورامین امروز نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی مطرح است.

وی افزود: قشر کارگر در دین اسلام قشر ارزشمندی است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) دستان کارگر را می‌بوسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به جنگ اقتصادی کنونی ادامه داد: امروز هر کارخانه در کشور یک سنگر مهم است و باید به کارگران و تولیدکنندگان برای پیروزی در این جنگ اقتصادی توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وابستگی کشور به حوزه نفت بود اما امروز بسیاری از تولیدات و محصولات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که مایه مباهات است.

محمودی تاکید کرد: امروز برخی محصولات ورامین نظیر روغن این شهرستان به برخی کشورهای دنیا نظیر سوریه و ونزوئلا صادر می‌شود و باید ظرفیت‌های بالقوه دیار ۱۵ خرداد با همت تولیدکنندگان و کارگران و حمایت مسئولان بالفعل شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایران در گذشته به وضعی دچار شده بود که سیم خاردار را هم وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسید که جمهوری اسلامی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت و موجب عزت آزادیخواهان جهان شد.

کد خبر 6091930

دیگر خبرها

  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج از دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای غربی+عکس
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند