Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شانه ساز گفت: شاهد افزایش 46 درصد تولیدات داخلی در حوزه دارو ، تجهیزات دارو و مکمل ها هستیم.

به گزارش برنا؛ نشست خبری محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو صبح امروز 11 اردیبهشت به صورت مجازی برگزار شد.

رییس سازمان غذا و دارو در ابتدای این نشست گفت: سازمان غذاو دارو قبل از شیوع کرونا با پدیده تحریم ها مواجه بوده  ولی در خط مقدم مشغول خدمت رسانی است و در ایام کرونا هم وظیفه پشتیبانی از کادر درمان را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در حوزه مبارزه با کرونا نظارت مستقیم داشته تصریح کرد: روال عمومی در کاهش ارز بری در سال 99 در مقایسه با 98 دستخوش تغییرات شد. برای بیماری کرونا در تامین اقلام پزشکی  و دارویی مجبور بودیم که برنامه خاص خود را داشته باشیم. شاهد رشد دو درصد ارز بریدر سال 99 در مقایسه با 98 بودیم. در زمینه ملزومات پزشکی 45 درصد تغییرات مثبت داشتیم. در زمینه ماسک، ونتیلاتور و تجهیزات پزشکی 45 درصد  رشد داشتیم و 25 درصد کاهش واردات را شاهد بودیم.

شانه ساز با بیان اینکه 48 درصد تغییرات مثبت در تامین مواد شیرخشک و مکمل را شاهد بودیم، گفت: در زمینه مواد آرایشی و بهداشتی هم همین اقدامات را انجام دادیم. تامین ارز این اقلام به سازمان صمت مربوط می شود. و صدور ای ار سی از 45 روز به 24 ساعت کاهش یافته است و این امر نشان از کاهش موانع تولیدی است.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: اقدامات مناسبی در بازار ریالی به نفع تولید داخل انجام شده است. 82 درصد بازار به نفع تولید داخل چرخش مثبت داشته است. 213 درصد تولید داخلی ملزومات پزشکی با رشد همراه بوده است.

شانه ساز ادامه داد: در حوزه مکمل ها و داروهای طبیعی 51 درصد شاهد رشد شرکت ها و بازار تولیدات داخلی بودیم همچنین 21 درصد شاهد واردات بودیم. تمامی این ارقام نشان دهنده تحقق شعارهای سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری است.

به گفته او در مجموع در حوزه دارو ، تجهیزات دارو و مکمل ها شاهد افزایش 46 درصد تولیدات داخلی هستیم.

//در حال تکمیل

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس سازمان غذا و دارو واکسن کرونا زهرا سلیمانی تولیدات داخلی شانه ساز مکمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است