Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:08:30 GMT

فرار از کار پیامد تضیع حقوق کارگران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۱۶۶۶

فرار از کار پیامد تضیع حقوق کارگران

عدم اشتیاق به کار و تلاش در برخی از جوانان و نیروهای مولد از مهمترین پیامدهایی ناکارآمدی و ضایع شدن حق و حقوق کارگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کارگر، واژه ای آشنا برای همه که درد و دل های زیادی دارند و حق و حقوق آن ها به موقع و به جا پرداخت نمی شود و از پس این ناکارآمدی همواره زندگی سختی را این دسته از افراد سپری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آموزه های دینی، اخلاقی و انسانی همواره به کارفرمایان و کسانی که کارگران را در اختیار خود دارند را توصیه کرد تا به موقع و به حا حق و حقوق آن ها را پرداخت کنند و حقی از آن ها ضایع نشود و سفارش تا حدی بوده که عرق کارگرد خشک نشده باید حق الزحمه او پرداخت شود.

 

گرچه بعضی از کارفرمایان به موقع دستمزد کارگر و نیروی کار خود را می پردازد اما بسیاری هم در این مسئله کوتاهی کرده و نیازهای این قشر را تامین نکرده و از حداقل ها هم کوتاهی می کنند و همواره هم به دنبال پرداخت ها هستند.

 

مسئله به نام کوتاهی در انجام وظیفه و یا فرار از کار به ویژه در پست های کارگری بین بسیاری از نیروهای مولد نهادینه شده که دلیل آن در موارد مختلف باید بررسی شود اما مهمترین عامل عدم پرداخت حق و حقوق این قشر است.

 

عدم اشتیاق به کار و تلاش در برخی از جوانان و نیروهای مولد از مهمترین پیامدهایی ناکارآمدی و ضایع شدن حق و حقوق کارگران است چرا که همین اندک حقوق مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز پاسخگوی نیاز آنان نبود چه برسد به اینکه بخواهیم قدری نیز از این دستمزد بکاهیم یا دیرتر از موعد پرداخت کنیم.

 

چنین وضعی قطعا بر اقتصاد کشور و نیروی مولد تولید اثر می گذارد شما تصور کنید اگر حق و حقوق افراد به خوبی پرداخت شود آنگاه اهتمام به کار و وظیفه شناسی نیز افزایش می یابد البته که برخی تعهد نسبت به کار ندارند اما همه نیز اینگونه نیستند.

 

*کارفرمایان برای کارگران هزینه کنند

 

رئیس بنیاد مستضعفین در نشست با اتحادیه های کارگری به موضوع رسیدگی به اوضاع و احوال کارگران اشاره کرد و اظهارداشت: کارفرمایان برای کارگران هزینه کنند و این را سرمایه گذاری برای توسعه اشتغال و ایجاد روحیه کار و تلاش بدانند.

 

«پرویز فتاح» با انتقاد از اینکه برخی از کارفرمایان برای پرداخت پول به کارگران کوتاهی می کنند، تصریح کرد: برخی این رفتارها را هزینه می دانند در حالی که کمک به زندگی کارگران برای تقویت انگیزه فعالیت لازم است.

 

وی با اشاره به اینکه دیرکرد پرداخت حق و حقوق این دسته از افراد جامعه سزاوار نیست، خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع بدهی شرکت ها به نیروی انسانی بیش از شش ماهه بوده که این موضوع در گذشته بنیاد مستضعفین نیز دیده می شد و امروز به روز رسانی شده است.

 

*مزایا و حقوق کارگران مورد توجه دولت ها قرار نگرفته است

 

عضو کمسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مزایا و حقوق کارگران مورد توجه دولت ها قرار نگرفته و باید اصلاح ساختار و حفظ حقوق این قشر مورد دقت و اهمیت قرار بگیرد.

 

«ابوالفضل ابوترابی» با اشاره به نابرابری حداقل حقوق کارگران و کارمندان گفت: این موضوع برای کارگران کمتر از کارمندان می باشد و قشر زحمت کش کارگر از حداقل ها برخوردار هستند.

 

وی ادامه داد: از دولت این هم سان سازی را مطالبه کرده ایم تا قدری بر انگیزه و رفع نیازهای این قشر بیفزاییم.

 

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی گفت: کارگران و فعالان اقتصادی در این مسیر رنج های زیادی را متحمل هستند ولی بسیاری این وضعیت را در کشور درک نکرده و برای اصلاح قوانین و تسهیل شرایط فعالیت کاری نمی کنند.

 

*بازنگری در حقوق کارگران و اصلاح رفتار

 

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فعالان این حوزه همواره خواستار اصلاح قوانین هستند و باید فرهنگ رفتار با موضوع کارگران را نیز مورد توجه قرار داد.

 

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، کاهش مزایا و حقوق وابسته و مشکلات کمبود حقوق باید اصلاح و شرایط تسهیل شود.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگران اصفهان نماینده مجلس حقوق کارگران حق و حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد

هلدینگ خلیج فارس‌ محدودیتی برای مدیرعامل باشگاه استقلال ایجاد نکرده است.

طرفداری | با پیگیری مدیرعامل استقلال و مساعدت مدیرعامل مالک جدید این باشگاه، 15درصد مطالبات بازیکنان تیم پرداخت شد.

با پیگیری و مساعدت مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، بازیکنان استقلال پیش از دیدار با تراکتور شارژ مالی شدند. در جلسه مدیران باشگاه با عبدالعلی علی‌عسکری پیشنهاد پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات اعضای تیم توسط مدیرعامل ارائه شد.

خطیر در این جلسه اعلام می‌کند با توجه به اینکه بانک شهر مبلغی را به بازیکنان پرسپولیس پرداخت کرده، بهتر است مالک جدید استقلال نیز این کار را انجام بدهد تا قبل از بازی حساس و مهم مقابل تراکتور، انگیزه و روحیه تیم بالاتر برود.

احمد شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال، توصیه می‌کند این پول پس از بازی پرداخت شود تا بازیکنان قبل از بازی درگیر مسائل مالی نشوند. بااینحال مدیرعامل استقلال با پیگیری مستقیم از طریق علی‌عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، پرداخت ۱۵ درصد مطالبات اعضای تیم را پیش از بازی با تراکتور، عملی می‌کند.

همچنین براساس پیگیری‌ها مشخص شد، هلدینگ خلیج فارس‌ محدودیتی برای مدیرعامل باشگاه استقلال ایجاد نکرده است و آن‌ها با نظارت شهریاری در جلسات هیات مدیره، به کارشان ادامه خواهند داد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد