Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ایام سالروز شهادت شهید شفیع‌زاده مغز متفکر توپخانه، تصاویر دیده نشده از این شهید در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته که دیدن آن خالی از لطف نیست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ 34  سال پیش در چنین روزی شهید سرلشکر پاسدار حسن شفیع‌زاده در منطقه ماووت آسمانی شد.

شهید حسن شفیع‌زاده در مرداد ماه سال 1336 شمسی در خانواده مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با شور وصف‌ناپذیری در روزهای سرنوشت‌ساز 21 و 22 بهمن‌ماه 1357 تلاش می‌کرد - هنگامی که در اوج پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی درب پادگان‌ها به روی مردم باز شد- به همراه تعدادی از جوانان و دانشجویان حزب‌اللهی تبریز برای جلوگیری از افتادن سلاح‌های بیت‌المال به دست ضدانقلاب، بخشی از سلاح‌ها را جمع‌آوری و گروه مسلحی را برای دستگیری ضد انقلاب و ساواکی‌ها تشکیل داد.

چگونه شهید شفیع‌زاده ابهت صدام را شکست؟/ ترس بعثی‌ها از حملات توپخانه در دفاع مقدسمغز متفکر توپخانه سپاه چه کسی بود؟/ اسطوره دفاع مقدس به روایت فرماندهان+عکس و فیلمبن‌بست برای شهید شفیع‌زاده معنا و مفهومی نداشت/ نکته ناب «مغز متفکر توپخانه سپاه» برای جلوگیری از انحرافات اخلاقیشهید شفیع‌زاده؛ از شاهکار توپخانه در والفجر8 تا اقدامات خارق‌العاده به برکت دفاع مقدس

این رزمنده آذربایجانی همزمان با مسئولیت سازماندهی و ادغام نیروهای جنگ‌های نامنظم، سازماندهی توپخانه سپاه را پیشنهاد کرد.

وی با همفکری تنی چند از فرماندهان، ضمن پی‌ریزی و سازماندهی اولین آتشبارهای توپخانه، مسئولیت هماهنگی پشتیبانی آتش در قرارگاه فتح در عملیات بیت‌المقدس را به عهده گرفت و به خوبی از عهده این وظیفه بزرگ برآمد.

اقدامات مبتکرانه وی در طراحی و به کارگیری توپخانه در طول سال‌های دفاع مقدس ضربات جبران‌ناپذیری را به پیکر رژیم صدام وارد کرد.

این فرمانده مجاهد سرانجام در هشتم اردیبهشت سال 1366 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمال غرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نایل شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاطرات دفاع مقدس دفاع مقدس شهید تهرانی مقدم شهید خاطرات دفاع مقدس دفاع مقدس شهید تهرانی مقدم شهید شهید شفیع زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم

استاندار ایلام گفت: شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، در دیدار با خانواده شهید تازه‌تفحص شده دوران دفاع مقدس «محمدشفیع فیضی‌زاده» اظهار کرد: هر چه داریم از برکت وجود شهدا است و شهدا از ما انتظار خدمت‌گذاری به مردم دارند و باید در این مسیر ثابت‌قدم باشیم.

وی افزود: شهدا رستگار شدند و نزد پروردگار متعال روزی دارند، این شهید والامقام، برای کشور، استان ایلام و خانواده فیضی‌زاده افتخاری بزرگ است.

استاندار ایلام اضافه کرد: بعد از ۴۱ سال پیکر این شهید والامقام تفحص شد و این خانواده چشم به راه نیستند، خانواده شهدا صاحب اصلی این نظام هستند و باید همواره قدردان آنها باشیم.

بهرام‌نیا با بیان این‌که شهید فیضی‌زاده مظهر ایثار و فداکاری است، گفت: این شهید بزرگوار در مقطع جوانی از مادیات دنیا گذشت و برای دفاع از خاک این کشور در میدان حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسید.

کد خبر 750470

دیگر خبرها

  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • وداع با شکوه ایلامی ها با پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی‌زاده
  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده در ایلام
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  • مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید«محمد شفیع فیضی زاده» در ایلام
  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم