Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، اکبر بهنامجو در حاشیه بازدید از پایگاه‌های مجری طرح شهید سلیمانی در شهرستان اردبیل اظهار کرد: تا واکسیناسیون همه گروه‌های هدف و ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا مردم باید عادی‌انگاری را کنار بگذارند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جزو برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان با همکاری بیشتر و تقبل فشار اقتصادی موج چهارم را پشت سر می‌گذارند، افزود: اصناف پس از تغییر وضعیت رنگ قرمز به نارنجی مغازه‌های خود را باز کردند که امید می‌رود با رعایت تمام جوانب تا آخر سال به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل در ادامه گفت: تزریق واکسن پیشگیری از کرونا در این استان آغاز شده که در مرحله نخست، واکسیناسیون کادر درمان و شبکه بهداشت در اولویت قرار گرفت و مرحله دوم برای جانبازان با درصد بالا انجام شد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله سوم انجام می‌گیرد، اضافه کرد: مرحله سوم واکسیناسیون از یک هفته پیش آغاز شده است و با توجه به غربالگری انجام شده، همه افراد بالای۸۰ سال شناسایی و تزریق واکسن انجام می‌شود.

بهنامجو اظهار کرد: افراد بین ۶۰ تا ۸۰ سال در مرحله بعدی واکسینه می‌شوند که در این مرحله هم واکسن‌های خارجی و هم واکسن‌های داخلی مورد استفاده مراکز بهداشتی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی اردبیل با تغییر رنگ از قرمز به نارنجی از ۴۶۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده است، گفت: کاهش بستری‌ها و پشت سر گذاشتن این بحران بدون همکاری و تلاش کادر درمان، اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج و از همه مهمتر بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم حاصل نمی‌شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به اوایل شیوع ویروس افزایش یافته است، افزود: با همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، کادر درمان و نیروهای نظامی با محوریت فرمانداری شاهد بهبودی برخی از بیماران کرونایی و وضعیت سیر نزولی هستیم.

وی در ادامه از مردم و مسئولان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و حمایت از افراد تحت قرنطینه، زمینه تغییر وضعیت کرونایی از رنگ نارنجی به رنگ زرد و آبی را فراهم کنند.

فرماندار اردبیل نیز در این بازدید بر رصد و نظارت مستمر بیماران کرونایی قرنطینه شده تاکید کرد و گفت: این امر با جدیت در شهرستان اجرا می‌شود تا از خروج بیماران کرونایی قرنطینه شده و انتقال ویروس جلوگیری شود.

مسعود امامی یگانه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خودداری از ترددهای غیرضروری تاکید کرد و افزود: با تلاش کادر درمان، همکاری اصناف، و اقشار مختلف مردم، شهرستان اردبیل از وضعیت قرمز خارج شد و امید می‌رود با تداوم این همکاری‌ها شهرستان از وضعیت نارنجی هم خارج شود.

وی در ادامه نیز از استمرار کمک‌های مومنانه به خانواده‌های آسیب دیده از شرایط شیوع ویروس کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بر اساس آخرین آمارها در شبانه‌روز گذشته ۷۸ بیمار جدید در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و هشت نفر از افراد مبتلا به کووید- ۱۹ جان‌باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی اردبیل ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی اردبیل بهداشت و سلامت اخبار کنکور رعایت شیوه نامه های بهداشتی ویروس کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: اینکه از مجموع ۷۰ شهر آذربایجان شرقی تعداد ۱۲ شهر دارای طرح جامع مدیریت پسماند باشند، جای تأمل و البته نگرانی دارد، چون در صورت بی توجهی به این موضوع مهم زیست محیطی آینده بهداشت محیط و فضای عمومی شهرها با مخاطرات بسیار عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی هر گونه توسعه پایدار بدون توجه به موازین و ضوابط زیست محیطی را بی نتیجه و منجر به بروز انواع مشکلات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دانست و یادآور شد: هر گونه توسعه باید با مد نظر قرار دادن مسائل زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماندها به انجام برسد.

اشتری از شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی خواست تا با نگرشی خاص به مساله حیاتی مدیریت پسماندها توجه و با اقدام به موقع و فوری خود زمینه‌های لازم و کافی برای تصویب این طرح‌ها را در ۵۸ را ایجاد کنند.

وی دفع پسماندهای غیر بهداشتی در کلانشهر تبریز در ۲ سال اخیر را مناسب توصیف و اظهار کرد: در این دوره زمانی شهرداری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای دفع بهداشتی پسماندهای شهری هزینه کرده است که این امر نشان دهنده توجه و اهتمام خاص این مجموعه به مسائل زیست محیطی است، اما انتظار داریم این اقدامات متوقف نشده و با قدرت و حدت بیشتری ادامه یافته و تقویت شود.

اشتری یکی از چالش‌های بسیار مهم و محوری در مدیریت پسماندها در آذربایجان شرقی به خصوص تبریز را عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح باید در دهه ۱۳۹۰ اجرایی می‌شد که بنا دلایلی هنوز شاهد اجرای آن در این کلانشهر ۲ میلیون نفری نیستیم.

وی موضوع دفع و جمع آوری بهداشتی زباله‌ها را مهم‌ترین چالش کنونی زمین و محیط زیست عنوان و اضافه کرد: مدیریت نادرست پسماندها امروز یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی در جهان است که خسارت ناشی از آن ارقام بسیار بالا و هنگفتی را در بر می‌گیرد و باید توجه داشت که تفکیک زباله از مبدا به احترام زمین پاک می‌تواند ثمربخش باشد.

کد خبر 6090987

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز