Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:34:33 GMT

تدابیر مسجد مقدس جمکران برای مراسم احیاءشب‌های قدر

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۱۹۴۳

تدابیر مسجد مقدس جمکران برای مراسم احیاءشب‌های قدر

ابراهیم صدوقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک هفدهم ماه مبارک رمضان سالروز بنای مسجدمقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: این مکان مقدس از سال 373 هجری قمری تا به حال به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مذهبی و دینی کشور‌ مورد توجه بزرگان و مراجع دینی شیعه، بوده و مستندات فراوانی از عنایت و ارادت این شخصیت‌ها به مسجد مقدس جمکران موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این پایگاه عظیم تشیع به عنوان میعاد منتظران که هرساله پذیرای میلیون‌ها زایر و عاشق دلباخته از سراسر ایران اسلامی و سایر کشورهای جهان است، به برجسته‌ترین نماد و نشانه‌ فرهنگ انتظار بدل شده و توجه و تاکید بر آن همواره تداعی‌کننده‌ توجه به وجود مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنافداه است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اهمیت ایجاد تسهیل در امرخدمت رسانی به زائران مسجدمقدس جمکران افزود: بدیهی است خدمت رسانی در زمینه‌های رفاهی، درمانی، اداری، حمل و نقل، امنیتی و غیره، مدیریت فعال و سازمان یافته‌ای را می‌طلبد که کوچکترین بی‌توجهی به آن بحران سنگینی را پدید می‌آورد که عدمِ درکِ معرفت و انس و محبّت به امام زمان علیه السلام را ایجاد کرده و زمینه التزام عملی زائر به تکالیف عصر غیبت را مخدوش می‌کند.

رئیس ستاد مناسبت های مسجد مقدس جمکران در ادامه در ارتباط با شب های قدر اظهار کرد: رویکرد اصلی مراسم دعا، سخنرانی و قرآن سرگیری درشب های قدر از طریق رسانه ملی و فضای مجازی است لیکن افرادی که به صورت حضوری در این شب های عزیز به این مکان مقدس مشرف می شوند، لازم است ضمن به همراه داشتن لوازم شخصی برای دعا از قبیل مهر، قرآن و مفاتیح ، از ماسک استفاده کرده و رعایت کامل فاصله گذاری را داشته باشند.

صدوقی گفت: با توجه به گرمی هوا و برگزاری مراسم شب های قدر در شرایط شیوع ویروس کرونا و همچنین ممنوعیت در اختیار گذاشتن آب شرب در مسجد طبق پروتکل های بهداشتی، طرح «عهد سقایی» با هدف تامین آب معدنی مورد نیاز زائرین در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی یادآور شد: عاشقان و ارادتمندان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه که مایلند در ثواب تأمین آب معدنی زائرین مسجد مقدس جمکران شریک شوند می توانند از طریق شماره تلفن 02531320 با حوزه نذور و هدایای این مکان مقدس تماس بگیرند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: احیا شب قدر جمکران مسجد مقدس جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) پیکر پاک دو شهید گمنام از عملیات‌های عاشورای ۲ و کربلای ۵ از میدان آل یاسین بر روی دستان مردم شهید پرور و انقلابی قم تشییع می‌شود.

پیکر پاک این دو شهید والامقام پس از تشییع در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام